Nieuws

Succesvolle implementatie van first-party data oplossingen binnen Paid Search (SEA): hoe obstakels te overwinnen
Als online marketeer kun je er niet meer omheen, de toekomst ligt in first-party data. Behalve deze zekerheid, is er ook nog veel dat we niet weten. In het vooronderzoek van Nick…

Oproep deelname werkgroep ontwerp toekomstbestendige cookiebanner
Uit het recent gepubliceerde onderzoek “Waarde van Data: het Consumentenperspectief” komt naar voren dat het delen van persoonsgegevens online veelal wordt toegestaan zonder dat hierover wordt nagedacht of omdat de consument verwacht geen…

Effie Awards introduceert Maatschappelijke Plus
Extra jury onder leiding van Tim Claassen gaat maatschappelijke bijdrage van cases beoordelen en belonen. De organisatoren van Effie Nederland, VIA en bvA, hebben deze week tijdens het uitverkochte EffieFest bekendgemaakt…

Meta krijgt hoogste privacy-boete ooit
Auteur: Sander van Oostrom In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom de boete die Meta heeft gekregen voor de doorgifte van persoonsgegevens naar de VS. Meta heeft een forse boete (1,2 miljard euro) gekregen van…

Recap Effie FEst 2023
Dat was ‘m dan: EffieFest 2023. Wat een inspirerende, leerzame en gezellige middag in LAB111. Bedankt aan alle sprekers voor hun waardevolle bijdrage. We sloten EffieFest af met een gezellige borrel waar iedereen met een…

TCF 2.2 Launches! All You Need To Know
TCF 2.2 Launches! All You Need To Know Om te voldoen aan de eisen van zowel de ePrivacy-richtlijn als de AVG, heeft de Transparency & Consent Framework (TCF) Steering Group van IAB Europa…

Effie Awards presenteert nieuwe (hoofd)jury voor veertigste editie
Effie Awards presenteert nieuwe (hoofd)jury voor veertigste editie Amsterdam, 22 mei 2023 – De Effie Awards, dé vakprijs voor de meest effectieve marketing- en communicatiecases, heeft vandaag de namen van 15 nieuwe juryleden…

Genomineerden Programmatic Awards 2023 bekend
Amsterdam, 24 mei 2023 – Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Richard Vis en juryvoorzitters Kevin Donker, Marvin Vacquier Droop en Pauline van…

BENCHMARK 2022 VERSTUURD
Op 16 mei 2023 is het eerste deel van de Benchmark Monitor 2022 uitgestuurd, een rapport dat sinds 1979 jaarlijks wordt opgemaakt. De Benchmark bestaat uit drie delen: bedrijfsresultaten, uurtarieven en…

Whitepaper Customer Data Platform
Deze whitepaper biedt een volledig overzicht van een Customer Data Platform (CDP) voor professionals in digitale marketing. We definiëren wat een CDP is, bespreken de voordelen, implementatie-overwegingen en middelen. We behandelen essentiële kenmerken, voordelen…

Bestedingen digital advertising in 2022 naar 3,5 miljard, groei van 13 procent
Groeipercentages van de globale spelers stabiliseert en 43 procent zonder third-party cookies ingekocht Amsterdam, 9 mei 2023 – De digital-advertisingbestedingen zijn in 2022 met 13 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim…

In gesprek met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat over de Digital Services Act
In gesprek met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat over de Digital Services Act De brancheverenigingen van de digitale (reclame) industrie (VIA, DDMA, bvA, DDA en Thuiswinkel) zijn in gesprek…
De branchevereniging die breder kijkt, denkt en werkt
VIA is hét netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de meer dan 250 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie, technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame-, communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. Want wij geloven dat verbinding de motor van vooruitgang is.

Onze leden
Agenda

Taskforce
Wil je een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere groei en professionalisering van het marketing en communicatievakgebied? Dat kan! Als lid van VIA heb je namelijk de mogelijkheid om zitting te hebben in één van twaalf taskforces binnen het netwerk. Binnen de taskforce werk je samen met andere ervaren professionals aan verschillende deliverables als whitepapers, cases en evenementen waarmee je je kennis over jouw vakgebied in de markt vergroot.