Categorieën Programmatic Awards 2021

De programmatic industrie blijft zichzelf continu opnieuw uitvinden en dat is ook terug te zien in de categorieën van dit jaar. Van de in totaal acht categorieën zijn er twee dit jaar geüpdatet: Most effective campaign Award en Best Digital Programmatic omni-channel strategy. Klik op onderstaande categorieën om naar de beoordelingscriteria te gaan. Download daar per award categorie het inzendformulier en stuur en zend voor 28 mei je case in.

BEOORDELINGSCRITERIA TALENT AWARDS

Ben jij of ken jij hét talent van de programmatic advertisingindustrie? Meld hem of haar dan vandaag nog aan voor één van de onderstaande categorieën en geef hen het podium dat ze verdienen. Vermeld bij je nominatie heel duidelijk – aan de hand van voorbeelden, cijfers en testimonials – waarom jij vindt dat deze persoon boven al onze concullega’s uitstijgt. Nomineer je een directe collega? Zorg dan ook voor tenminste één klant testimonial.


Campaign Manager

Welke Ad Operations Manager tilt elke campagne naar een hoger niveau en laat iedere dag opnieuw zien dat hij of zij:

  • Intrinsiek gemotiveerd is en een duidelijke passie voor het vak heeft?
  • Een brug slaat tussen commercie en technologie?
  • Een grote invloed heeft op het succes van alle digitale advertisingcampagnes?

Voldoet jullie talent aan deze voorwaarden?


Rising Star

Welke campagne-, account- of yield manager met een groot hart voor programmatic advertising komt net om de hoek kijken, maar speelt over een paar jaar een hoofdrol in de markt? Ben jij of ken jij een Rising Star die:

  • Maximaal twee jaar relevante werkervaring heeft?
  • Sneller, harder én effectiever werkt dan alle anderen?
  • Een groot enthousiasme en een passie heeft voor programmatic advertising?
  • Altijd op zoek is naar vernieuwing en verbetering?

Voldoet jullie talent aan deze voorwaarden?


Sales Evangelist

De Sales Evangelist is een ware ambassadeur voor de programmatic advertisingindustrie. Ben jij of ken jij iemand die altijd pleit voor de voordelen van programmatic, die als geen ander strategisch en operationeel advies kan geven, de programmatic vraag en aanbod samenbrengt en daarnaast ook nog eens:

  • Een groot netwerk heeft waarin hij of zij als sales evangelist de juiste mensen en oplossingen samen weet te brengen om zo drempels weg te nemen?
  • Een enorme passie, kennis en drive heeft voor de programmatic growth binnen zijn of haar bedrijf en de Nederlandse markt in het geheel?

BEOORDELINGSCRITERIA Campagne AWARDS

Ben jij een bureau, adverteerder, trading desk, exploitant of ad tech partij en heb je een campagne waarin programmatic advertising een leidende rol speelde in het behalen van het succes en die een inspiratie voor de rest van de Nederlandse advertisingindustrie kan zijn?


Most Effective Campaign

Het online medialandschap leent zich als geen ander voor het gericht doormeten van het campagne-effect. Bij deze award gaat het erom hoe jij op de meest effectieve manier je doelstelling hebt bereikt en op welke manier programmatic advertising hier een bijdrage aan heeft geleverd. Kun je toelichten:

  • Wat de doelstelling van de campagne was en welke KPI’s hieraan zijn gekoppeld?
  • Op welke wijze de KPI’s behaald zijn, inclusief bewijsvoering waarin het behalen van de KPI’s wordt beschreven?
  • Welke advertentievormen (bijvoorbeeld display, DOOH, Video, Audio) gebruikt zijn en waaruit blijkt dat juist deze kanalen hebben bijgedragen aan het behalen van de doelstellingen?
  • Hoe er omgegaan is met beperkte doormeting op bijvoorbeeld Firefox en iOS?
  • Waarom de campagne innovatief is en wat de schaalbaarheid van het project is?
  • Welke acties geleid hebben tot het succes, en in hoeverre programmatic een onmiskenbare factor was bij het realiseren van dit succes?
  • (optioneel) Kun je met ons een quote delen van jouw adverteerder waarom jullie beiden vinden dat dit de meest effectieve campagne is?

Branding/ Awareness

De Branding/Awareness Award is voor een campagne die een duidelijke branding- en/of awareness doelstelling had. Bij deze award gaat het erom hoe jij jouw branding/awareness doelstelling hebt bereikt en op welke manier programmatic advertising hier een bijdrage heeft geleverd aan het bereik en awareness KPI’s. Kun je toelichten:

  • Wat de meerwaarde van programmatic was ten opzichte van de inzet van performance of traditionele branding?
  • Hoe de resultaten gemeten zijn en in hoeverre de vooraf gedefinieerde doelstelling en KPI’s behaald zijn?
  • Met welke tools en/of partijen er is samengewerkt en waarom?
  • In het huidige online medialandschap wordt de effectiviteit van campagnes vaak vergroot door het gebruik van meerdere advertentievormen. Denk hierbij naast programmatic display aan audio, video, native, DOOH of in-game advertising. Welke advertentievormen zijn binnen deze campagne ingezet en waarom is voor de combinatie van deze vormen gekozen?

Best Digital Programmatic Omni-channel Strategy

Een goede programmatic campagne valt of staat bij een goed uitgewerkt en data-gedreven campagneplan. Binnen deze categorie zoeken we de beste programmatic strategie. Op welke manier zijn keuzes tot stand gekomen voor bijvoorbeeld de gebruikte platformen, data en advertentievormen? Hoe draagt de campagnestrategie bij het behalen van campagnedoelstellingen en op welke manier onderscheid een strategie zich van anderen? Kun je toelichten:

  • Hoe de campagnestrategie eruitzag?
  • Op basis van welke data de keuzes binnen de campagnestrategie tot stand zijn gekomen?
  • Op welke manier programmatic van toegevoegde waarde is binnen de campagne?
  • Welke advertentievormen ingezet worden en waarom voor deze opties gekozen is?
  • Wat de uitdagingen van het inzetten van de programmatic campagne waren en hoe jullie hiermee om zijn gegaan?
  • Hoe de kanalen/advertentievormen elkaar hebben versterkt en hoe je dit terugziet in het resultaat?

BEOORDELINGSCRITERIA Solution AWARDS

Welke digital solution waarin programmatic de hoofdrol speelde, maakte in het afgelopen jaar het verschil? Ben jij een bureau, adverteerder, trading desk, exploitant, ad tech partij of start-up en heb je een technische en creatieve (meet-)oplossing ontwikkeld die onze branche helpt bij het ontwikkelen van innovaties, inzichten, oplossingen of nieuwe normen? Meld deze case aan.


Innovative format

Beschik jij over een case, waarin je duidelijk kunt aantonen dat er succesvol gebruik is gemaakt van nieuwe mogelijkheden zoals voice, programmatic audio, -tv, chatbots, voice of programmatic in game advertising? En kun je toelichten:

  • Waarom je voor een nieuwe/niet standaard advertentie-format of nieuwe media type/kanaal binnen programmatic hebt gekozen, waarom de innovatie nog niet marktbreed ingezet wordt en hoe deze geschikt is voor het bereiken van het doel van je klant.
  • Wat de strategische aanpak was? Welke collega’s/ afdelingen/ specialisten en partners of andere partijen waren bijvoorbeeld onderdeel van het project en waarom?
  • Welke uitdagingen en drempels jullie zijn tegengekomen in het proces en hoe jullie deze hebben opgelost?
  • Uitgebreide beschrijving van de oplossing en/of het product met daarin onder andere de functionaliteit, bruikbaarheid en schaalbaarheid gespecificeerd.
  • Welke KPI’s je hebt ingesteld (en waarom) voor deze nieuwe mediaformaten / kanalen en wat de resultaten hiervan waren?
  • Of jullie verdergaan met het mediagebruik of toch besluiten het nog even op de plank te laten liggen?

TEch & Measurement

Welk (custom made) innovatief product of welke meettechniek heeft een creatieve of technische oplossing geleverd en waarde toegevoegd voor adverteerders of de industrie in haar geheel? Laat in de case duidelijk zien:

  • Welk probleem het product of de meettechniek heeft opgelost en welke waarde het heeft toegevoegd (intern en extern)?
  • Dat het product of de oplossing kan worden gebruikt door de (gehele of een deel van de) programmatic markt?
  • Dat het duurzaam en succesvol (proof of concept) is?
  • Dat het schaalbaar en innovatief is?
  • Optioneel – Kun je met ons een quote delen van jouw adverteerder of concullega’s waarom jullie beiden vinden dat dit de meest effectieve campagne is?

PROGRAMMATIC AWARDS SPONSOREN

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!