Laden Evenementen

« Alle Evenementen

De bewezen impact van diversiteit & inclusie in reclame

oktober 6 @ 15:30 - 17:00

Onder leiding van Stichting Dutch Marketing Diversity wordt op 6 oktober in samenwerking met bvA, Kantar en VIA de resultaten van het gezamenlijke onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie in de Nederlandse reclame gepresenteerd.

Na een analyse van 500 STER reclames op representatie en stereotypering, concludeerde de VIA (voorheen VEA) in juni 2020 dat er veel te winnen valt als het gaat om stereotypering en representatie in het werk dat we samen als branche maken.

In 2022 kijken we weer naar de stand van zaken: hoe staat het met diversiteit en inclusie in TV reclames? Wat zijn de strategieën die werken en welke impact heeft dat op merk en sales? En hoe gaan adverteerders en makers er achter de schermen mee om?

Voorafgaand aan de brancheborrel op 6 oktober in de Skyscape in Capital C worden de uitkomsten van dit onderzoek bekend gemaakt. Daarna wordt het programma gepresenteerd waarmee Stichting Dutch Marketing Diversity de branche zal ondersteunen om verdere stappen te zetten naar inclusieve communicatie. Wil je hierbij zijn? Meld je aan!

Organisatoren

bvA
Kantar
Stichting Dutch Marketing Diversity