Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

EffieFest 2023


mei 23 / 13:30 17:00

Boost de effectiviteit van je communicatie- en marketinginspanningen

Op 23 mei 2023 organiseert Effie Awards het kennisfestival: EffieFest. Een voortzetting van EffieCampus.

Tijdens EffieFest leer je alles over de Effie Way of Working. We delen onze inzichten over wat we hebben geleerd van alle Effie inzendingen in de afgelopen jaren. Met de cases als praktijkvoorbeelden, door de beste mensen in het vak.

Keynote van het event is Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij Kruidvat, over de succesvolle cases en winnaars van 2022.

Wat kun je verder verwachten? Nieuwe inzichten en inspiratie hoe je een effectieve communicatie- of marketingcase ontwikkelt, hoe je een merk laten kunt laten groeien, korte termijn gedrag kunt beïnvloeden en impactvolle proposities ontwikkelt.

Voor wie? Marketeers bij een merk of bureau.

Programma

  • 13.00 – 13.30 uur: Ontvangst
  • 13.30 – 14.00 uur: Plenaire opening en keynote door Brenda Smith van Kruidvat
  • 14.00 – 17.00 uur: 3 break-out rondes met presentaties van winnende cases en trends
  • 17.00 uur: afsluiting en borrel

14.15 – 15.00 uur: Break-outs ronde 1

  • Code Duurzaamheidsreclame door Otto van der Harst (Stichting Reclame Code) en Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak)
  • Bronzen Effie winnaar Succesvolle introductie: Venco Choco D’rop | Hoe een bijzondere smaakcombinatie Nederland veroverde door Paul van Kuilenburg (Alfred International)
  • Gouden Effie winnaar Merk: ŠKODA Zaterdag door Joost de Kanter (Skoda) en Anja Froeling (Selmore Creative Agency)
  • Introductie Effie Awards Junior Juryleden met voorzitters + Effie Junior Juryleden

15.15 – 16.00 uur: Break-outs ronde 2

  • Positieve impact meten door Tim Claassen (Havas Lemz) en Luca Goossens (The Terrace)
  • Zilveren Effie winnaar Branded Customer Experience: Good Times in Your Pocketdoor Malou Bruné (McDonald’s Nederland) en Robert Slot (TBWA\X)
  • Gouden Effie winnaar Succesvolle introductie: Lay’s Iconic Restaurant Flavours door Derk van Beek (Fitzroy) en Mischa Schreuder (Fitzroy)

16.15 – 17.00 uur: Break-outs ronde 3

  • Trends in effectiviteit door Hans Middelhoek (The USP Company, Effie hoofdjury)
  • Bronzen Effie winnaar Merk: Dat is het lekkere van Albert Heijn door Michel Mac Donald (TBWA\NEBOKO) en Inge Wortelboer (Albert Heijn)
  • Gouden Effie winnaar Maatschappelijk: Nederland één 6-Minutenzone door Sandra Doornewaard (Hartstichting) en Mariella Maandag-de Waal (Hartstichting)