
Retail Media Event

september 28 / 15:00 – 17:30
Retail Media Event – East to West
De derde editie van het Retail Media event is hier! En in deze editie gaan we grenzen verleggen. Onder leiding van hosts Justin Sandee en Michelle Theeuwen ontdekken we de kansen, uitdagingen, gelijkenissen en verschillen van over de wereld. Ervaar de ontwikkelingen van Retail Media van East to West. Daniel Knapp geeft toelichting op het huidige Retail Media landschap in Europa wat in volle ontwikkeling is. En niemand minder dan John Lin inspireert ons met de innovaties en trends uit China die we moéten weten. Eveline Ten Hoor deelt met ons keiharde cijfers die de impact van Retail Media aantonen. Dit wil je niet missen!
Datum: 28 september 2023
Tijd: 15:00 – 17:30
Locatie: Hotel Jakarta, Amsterdam
Programma:
15:00: Inloop
15:30 Opening door Justin Sandee en Michelle Theeuwen
17:30 Afsluiting & borrel
Voor dit event is er voor VIA-leden een beperkt aantal gratis kaarten (1-3) per bedrijf, afhankelijk van de contributiecategorie. Wanneer er meer tickets besteld zijn, sturen we een mail en zetten we de andere aanmeldingen op een wachtlijst.
Sprekers:
- Daniel Knapp, Co-Founder FairWitness & Chief Economist IAB Europe
- John Lin, China Tech Keynote Speaker – ‘Het Oosten eet het Westen als ontbijt’
Online gaat in China vloeiend over op offline winkelen. Daarnaast bestaan er geen scheidingslijnen meer tussen retail, social, entertainment en gaming. Tencent, TikTok en Alibaba zijn in China helemaal in controle van het creëren van de vraag tot het converteren van de social touchpoints tot de distributie en de feedback verzameling.
We zien nu pas dat de Westerse tech-giganten als Facebook en Google langzaam die richting op bewegen. China is stiekem een grote bron van inspiratie voor ze. De Chinezen innoveren op een hele andere manier dan wij gewend zijn en zetten nu de trends in digital en retail media
- Eveline ten Hoor , Strategy Consultant bij Memo2 – ‘Nieuwe Generatie Analytics ontrafelt Retail Media Impact’
Van 1 scherm naar minimaal 3 schermen, van sociale media naar entertainment media en digitaal is niet meer beperkt tot de 4 muren van je huis. Dalende lineaire kijk- en luistertijden zorgen voor een roep om nieuwe manieren om ‘de massa’ te bereiken. Retail Media wordt in deze discussie steeds vaker overwogen. Retail Media anno 2023 is namelijk meer dan een POS banner om de consument over de streep te trekken. Met miljoenen dagelijkse winkelbezoekers heeft het potentie om awareness te realiseren onder een brede doelgroep.
Tijdens deze sessie neemt Eveline ten Hoor je mee in recente ontwikkelingen binnen Retail Analytics: Wat is de impact van Retail Media op je merk? Hoe draagt het bij aan koopgedrag? En hoe gebruik je Retail Media in de optimale mediamix? Met innovatieve onderzoeksmethoden onthult MeMo² de mysteries van deze “black box”.
No-show fee
Wij hanteren een no-show fee* van € 50,-. We willen je daarom vragen wanneer je onverhoopt toch niet aanwezig kan zijn, je af te melden.
*Annuleer je ticket of meld je per e-mail af uiterlijk 24 uur voor aanvang van het evenement om de no-show fee te voorkomen. Mocht je per e-mail willen afmelden, dan kun je mailen naar info@vianederland.nl.
Als je dit evenement bezoekt ga je akkoord met onze Gedragscode Events.