Bedrijfsmatige kennis
huis/gedragsregels
Het klachtenreglement kan (als bijlage) onderdeel uitmaken van de gedragscode. Als organisaties beide documenten willen gebruiken is het van belang dat dit in de gedragscode vermeld wordt. Voorbeeld Gedragscode Voorbeeld Klachtenreglement
VIA Checklist voor pitches
Het is belangrijk om zo snel mogelijk een goed beeld te krijgen van de aard van de competitie en het speelveld. Het is ook belangrijk dat VIA bureaus zich, direct vanaf het…
VIA Pitchcode
Elke pitch is natuurlijk anders. Pitchen vraagt veel tijd, energie en geld van alle betrokkenen. Met deze richtlijnen willen we de best mogelijke omstandigheden creëren voor zowel bureaus als opdrachtgevers. Het geeft…
Betekenis AVG/GDPR voor het Communicatieadviesbureau
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of in het Engels de General DataProtection Regulation (GDPR) is EU-wetgeving die tot doel heeft de privacy ofwelbescherming van persoonsgegevens binnen de EU te uniformeren en te…
Presentatie General Data Protection Regulation (GDPR)
Tijdens de ALV op 30 januari 2018 vertelde Nicole Wolters Ruckert (Kennedy van der Laan) over General Data Protection Regulation (GDPR) of Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Bekijk hier haar presentatie.
Relatie evaluatieformulier: Klant door Bureau
Regelmatige evaluatie van de relatie met de klant gaat beter aan de hand van een checklist.
Bureaucompetitie-overeenkomst
Met dit VIA-model regel je vertrouwelijke behandeling van de informatie van de klant en de bureauvoorstellen in de pitch.
Europese richtlijn audiovisuele mediadiensten
Wat gaat er veranderen voor influencers en adverteerders?
Verwerkingsovereenkomst
Dit model is te gebruiken als verwerkingsovereenkomst.
Relatie evaluatieformulier: Bureau door Klant
Regelmatige evaluatie van de relatie tussen de klant en het bureau gaat beter aan de hand van een checklist.
Reclamecode Social Media & Influencer Marketing
De do’s en don’ts van Social Media & Influencer marketing.
Beoordelingsformulier
Met dit VIA-model voer je functioneringsgesprekken met medewerkers een stuk gestructureerder en dus effectiever.