Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen in onze sector op het gebied van programmatic? Welke veranderingen zijn gaande? Welke kansen en uitdagingen zijn er? En over welke onderwerpen wil de markt meer weten?…
Sinds Google in, navolging van Safari en Firefox vorig jaar, aankondigde dat zij third-party cookies binnen twee jaar gaan blokkeren, is de markt naarstig op zoek naar antwoorden en alternatieve mogelijkheden voor: targeting, retargeting, frequency…
Is Clubhouse leuk? Zeker! Het is een combinatie van ’t Praathuis in de Fabeltjeskrant en het tv-programma ‘De Vloer Op’. En omdat er nog relatief weinig Nederlanders actief zijn, kun je als…
Door het langzaam verdwijnen van het huidige digitale-advertentielandschap wordt de branche op zijn kop gezet. Er is geen standaard alternatief en de onzekerheid groeit. Iedereen is op zoek naar toegankelijke informatie en…
De marketing-, communicatie- en reclamesector is er één vol vrouwen, maar mannen domineren er. We doen daarom een oproep aan bureaus, adverteerders en media voor meer diversiteit en doorgroei voor vrouwen en…
Wat is er nodig om een sector te creëren waarin talent centraal staat? Om hier antwoord op te krijgen, gingen we in gesprek met inspirerende vrouwen over diversiteit in de marketing-, communicatie-…
Hoe zorgen we ervoor dat de marketing-, communicatie- en reclamesector diverser wordt? Om hier antwoord op te krijgen gingen we in gesprek met vijf inspirerende vrouwen. Eén van hen is Maira Evers,…
In vergelijking met andere sectoren is de marketing- en communicatiesector in zekere zin vrij evenwichtig en bereid om diversiteit te omarmen, maar als we kijken naar de cijfers en luisteren naar de verhalen, blijkt dat het…
Na jaren van onderhandelen hebben de Europese lidstaten ingestemd met het concept van de e-Privacy Verordening, die onder andere specifieke regels bevat voor omgang met privacy op digitale kanalen. Lees in deze…
Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. HIERBIJ Een overzicht. Het privacybewustzijn bij consumenten is wereldwijd nog nooit zo hoog geweest. Uit…
De grootste ontwikkelingen in ons vak vinden plaats op het gebied van data en tech. Ontwikkelingen waarvan we alle voordelen ondervinden en inzien, maar ze roepen ook vragen op, onder andere op…
De fusie tussen VEA en IAB Nederland is het ultieme bewijs dat je alles kunt bereiken, mits je er zelf 100% achter staat. Tussen de aankondiging en de daadwerkelijke fusie zaten nog geen drie maanden, maar…