Het afscheid nemen van third-party cookies duurt langer dan verwacht. Mikte Google eerder op eind 2023, inmiddels wordt er al gesproken over de tweede helft van 2024 of misschien nog wel later.…
De visie van Stefan Havik, CDO DPG Media, op de cookieless toekomst De Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) oordeelde afgelopen februari dat het Transparency & Consent Framework (TCF) van IAB Europe op verschillende punten…
Dat het verdwijnen van third-party cookies impact heeft op het medialandschap komt voor niemand als een verrassing. Inmiddels zijn er al tientallen, zo niet duizenden, artikelen over geschreven. Dit zijn met name…
“Wil je überhaupt wel een online advertentie naast een nieuwsbericht over een oorlog, of over moord of seks?” In een ‘verkeerde’ context staan met je reclame. Dat is meer en meer…
Wat doen mediabureaus om zo brand-suitable en brand-safe mogelijk in te kopen? Om een beter beeld te krijgen van de manier waarop de markt met brand safety omgaat, is VIA-directeur Saskia…
Welke initiatieven ontwikkelen zich om brand safe te in kopen? Van brand safety naar brand suitability. De laatste jaren staan de media vol met onderwerpen die negatief geladen zijn of op…
Het einde van third-party cookies is juist een kans voor adverteerders om ècht te gaan personaliseren De aanstaande verdwijning van third-party cookies heeft de afgelopen anderhalf jaar de gemoederen flink beziggehouden.…
Als markt mogen we best creatiever kijken naar alternatieven voor third-party cookies De aanstaande verdwijning van third-party cookies heeft de afgelopen anderhalf jaar de gemoederen flink beziggehouden. Tot de dag dat…
Third-party cookies waren zelf niet het probleem, het ging mis door de manier waarop de markt ermee omging De aanstaande verdwijning van third-party cookies heeft de afgelopen anderhalf jaar de gemoederen…
De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen. Er is momenteel veel verschil in…
Door nieuwe regelgevingen en technische ontwikkelingen komt er een einde aan 3rd party cookies. Verschillende browsers ondersteunen straks niet langer cookies voor het volgen van gebruikers. In de paper vind je…
Je voorbereiden op de cookieless world is niet alleen een technische, maar ook een mentale stap De aanstaande verdwijning van third-party cookies heeft de afgelopen anderhalf jaar de gemoederen flink beziggehouden. Tót…