Het woord reclame is afkomstig van het Latijnse woord `reclamare’, dat `hard schreeuwen’ betekent. Het verwijst naar de taferelen van Romeinse en Griekse kooplieden. Oftewel: we schreeuwen om aandacht. Anno 2023 staat…
Amsterdam, donderdag 21 september – De Taskforce Creative van branchevereniging VIA verwelkomt met trots een uniek nieuw lid in hun team: Esther Olofsson, AI-persoonlijkheid en virtual human. Met deze samenwerking tussen mens…
Neuromarketing; wellicht nog een abstract begrip voor veel media- en marketingspecialisten. Wat is neuromarketing precies en hoe kan het je marketingstrategie helpen? Aan VIA-taskforce Creatie de taak om zoveel mogelijk complexiteit uit…
De relatie tussen data en creatie zit al jaren in een grauw schemergebied: er blijft te veel gedoe om samen gelukkig te kunnen zijn, maar de basis lijkt net stevig genoeg om niet…
Op 1 september heeft Ruben Sondaar, Sales Director Benelux bij Cavai, het voorzitterschap overgenomen van Hans van Avendonk. VIA ging in gesprek met Ruben om te ontdekken waarom hij de nieuwe…
De fusie tussen VEA en IAB Nederland is het ultieme bewijs dat je alles kunt bereiken, mits je er zelf 100% achter staat. Tussen de aankondiging en de daadwerkelijke fusie zaten nog geen drie maanden, maar…