
OPEN CALL – taking the ‘dis’ out of disability
Het is tijd om de ‘dis’ uit de disability te halen. Onze leden vragen om meer talent, maar wat als je nou meer uit je huidige human capital kunt halen? Deze zomer ontwikkelt ‘Boomerang…
Het is tijd om de ‘dis’ uit de disability te halen. Onze leden vragen om meer talent, maar wat als je nou meer uit je huidige human capital kunt halen? Deze zomer ontwikkelt ‘Boomerang…
Samen tegen seksuele intimidatie op de werkvloer Seksuele intimidatie is een veelvoorkomend probleem op de werkvloer. Daarom zetten wij ons, samen met WOMEN Inc., in voor een veilige werkomgeving. WOMEN Inc. schreef…
International Women’s Week bij VIA | Interview 4 Sharon de Graaf is Senior Art Director bij DentsuAchtung! Ze volgde de opleiding Advertising aan de Willem de Kooning Academie en heeft een semester…
International Women’s Week bij VIA | Interview 3 Angela Tropper is 41 jaar jong, altijd fulltime aan het werk en heeft twee kinderen van 8 en 6 jaar oud. Ze werkt momenteel…
International Women’s Week bij VIA | Interview 2 Hafida Abahai (40) is sinds 2017 CEO van het Nederlandse kantoor van Weber Shandwick, een internationaal PR & communicatienetwerk. Sinds 2014 is Hafida werkzaam…
International Women’s Week bij VIA | Interview 1 Charley Peereboom (31) studeerde Fashion & Branding aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI). Haar eerste baan was in de e-commerce, maar na een paar…
Nog een week tot International Women’s Day! Dit jaar is het overkoepelende thema #BreakTheBias. Onbewuste vooroordelen en blinde vlekken heeft iedereen. Ze hebben invloed op de keuzes die we maken en op…
Geena Davis heeft in de periode 2015 en 2019 de 978 best bekeken YouTube ads geanalyseerd. Hieruit bleek dat 40% van de karakters wit waren, maar dat ze wel drie keer…
We helpen onze leden op weg door het delen van onderstaand stappenplan. Zorg dat jouw werknemers een veilig meldpunt kennen waar ze terecht kunnen bij vragen of klachten. Hoe pak je als…
Vorig jaar juli hebben we onze achterban gevraagd deel te nemen aan een wereldwijd DEI onderzoek van WFA en Kantar. De resultaten zijn binnen en bieden diepgaande inzichten in de belevingswereld van…
“Talent is absoluut te vinden, ze zijn er, maar jij spreekt ze momenteel niet aan” Aiman Hassani (33) is filmmaker, changemaker en voorvechter voor diversiteit in film & TV. Daarnaast is hij…
Diversiteit & Inclusie in Marketing Trends Rapport In juli riepen we de branche op om mee te doen aan de allereerste wereldwijde diversiteitspeiling onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. De resultaten…