Op donderdag 8 juni heeft IAB Europa de lancering aangekondigd van een nieuw Europees IAB gemeenschappelijk akkoord over duurzaamheid, ondertekend door 18 nationale IAB’s en federaties in heel Europa, waaronder VIA.…
Volgens de onlangs uitgebrachte AdEx 2021-study is de Europese markt voor digitale advertenties nu programmatic first, waarbij 57% van alle niet-sociale display-uitgaven nu programmatisch worden afgehandeld. Programmatic is en blijft een…
Nu third-party cookies en Android-advertentie-ID’s (AAID’s) worden uitgefaseerd door Google, en de privacy-updates van Apple’s ID voor adverteerders (IDFA) al van kracht worden, testen uitgevers en adverteerders van web- en mobiele…
De IAB Europe Guide to Supply Path Optimisation (SPO) is ontwikkeld door experts van het Programmatic Trading Committee (PTC) van IAB Europe, om de industrie te informeren over het belang van…
IAB Europe heeft afgelopen week een nieuwe versie uitgebracht van de ‘Guide to the Post-Third-Party Cookie Era.’ Deze gids is gericht op merken, bureaus, uitgevers en tech tussenpersonen, zodat zij zich…
De Europese Unie is op dit moment bezig met het ontwikkelen van de zogenoemde Digital Services Act package die de huidige e-Commerce Richtlijn zal moeten gaan vervangen. De Richtlijn regelt de Europese…
#NoEasyWins in digitale beleidsvorming! Op 27 oktober j.l. heeft IAB Europa de #NoEasyWins campagne gelanceerd. De campagne benadrukt hoe een verbod op ‘targeted ads’, als onderdeel van de nieuwe Digital Services Act (DSA), verstrekkende gevolgen kan hebben.…