Category Marketingkennis

Airborne en Swocc lanceren podcast ‘GIEP’
Hoe de Nederlandse reclame-industrie volwassen werd. Vanaf vandaag is ‘GIEP’ te beluisteren. Deze podcast vertelt hoe de reclame-industrie in Nederland sinds de jaren ‘60 uitgroeide tot een volwaardige bedrijfstak. Een verhaal dat…

Nieuwe regels om misleidende reclame tegen te gaan in Nederlandse Reclame Code
Op 28 mei 2022 zijn artikel 8 en bijlage 1 van het algemeen deel van de Nederlandse Reclame Code (NRC) gewijzigd. Deze wijziging vloeit voort uit de omzetting van de Europese…

Uitverkocht ADfest heeft interessante inzichten voor werkgevers in de creatieve industrie opgeleverd 
Amsterdam, 27 mei 2022 – In het Koninklijk Instituut voor de Tropen organiseerde brancheplatform VIA, in samenwerking met RA*W en Jonge Honden, woensdag 18 mei ADfest, hét advertising-, marketing- en communicatiecongres voor studenten…

De nieuwe marketeer heeft meer kennis van strategie, data én legal
Dat het verdwijnen van third-party cookies impact heeft op het medialandschap komt voor niemand als een verrassing. Inmiddels zijn er al tientallen, zo niet duizenden, artikelen over geschreven. Dit zijn met name…

Hoe het Consumer Insights Maturity Model inzichten inzichtelijk maakt
Alle merken willen vooruit, slimmer en beter worden, de concurrentie een stap voor blijven. Zeker als het gaat om het goed besteden van marketingeuro’s. Op zoek naar waarheden en feiten waarmee ze…

Hans Voorn, manager marketing van DELA over het belang en de uitdagingen van brandsafe adverteren
“Wil je überhaupt wel een online advertentie naast een nieuwsbericht over een oorlog, of over moord of seks?” In een ‘verkeerde’ context staan met je reclame. Dat is meer en meer…

Extra regels en toezicht voor influencers met meer dan 500.000 volgers
Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de Mediawet. Influencers, bureaus en adverteerders zijn…

Update Tijdlijn besluiten APD
Vertaling persverklaring IAB Europe 16-05-2022 IAB Europe heeft aangekondigd dat het zijn verzoek tot het opschorten van de tenuitvoerlegging van het besluit van de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) over IAB Europe en het…

The Neurodivergent Now!
Talent ontwikkeling en waardering is belangrijk, ook in onze industrie. Daarom geven we een nog onderbelicht onderwerp binnen DEI (Diversiteit, Equity & Inclusion) graag de komende tijd aandacht: Neurodiversiteit. Samen met ‘Boomerang…

“Will they stay or will they go?”
EACA* en edcom* lanceren een survey rondom studenten en starters die in de reclame, marketing & media industrie willen en komen te werken. De survey, gericht aan onder andere de recruiters in…

‘Brand safety is het fundament voor een veilige omgeving voor merken om te adverteren’
Wat doen mediabureaus om zo brand-suitable en brand-safe mogelijk in te kopen? Om een beter beeld te krijgen van de manier waarop de markt met brand safety omgaat, is VIA-directeur Saskia…

Brand safe adverteren blijkt in de praktijk niet zo makkelijk
Welke initiatieven ontwikkelen zich om brand safe te in kopen? Van brand safety naar brand suitability. De laatste jaren staan de media vol met onderwerpen die negatief geladen zijn of op…