Category Marketingkennis

  • Onderwerp

  • Types

Wijziging Nederlandse Reclame Code voor verbetering van de handhaving van Europese consumentenregels

Vanwege de Europese richtlijn Modernisering Consumentenbescherming (EU 2019/21612), omgezet in de implementatiewet richtlijn modernisering consumentenbescherming is op 29 maart 2022 de wet aangenomen door de Eerste Kamer. De nieuwe wet treedt met…

Meer informatieWijziging Nederlandse Reclame Code voor verbetering van de handhaving van Europese consumentenregels

FAQ: Uitspraak APD Inzake Transparency Consent Framework

De Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) nam op 2 februari 2022 een beslissing over het Transparency & Consent Framework (TCF) van IAB Europa. In het kort, de APD oordeelt dat IAB Europa moet worden gezien als een verwerkingsverantwoordelijke doordat het TC strings verwerkt. Daarnaast worden op basis…

Meer informatieFAQ: Uitspraak APD Inzake Transparency Consent Framework