Category Marketingkennis

Ook de Digital Services Act in de afrondende fase
Na de Digital Markets Act (DMA) is nu ook de Digital Services Act (DSA) aangekomen in de afrondende fase van de wetgevingsprocedure. De Raad van de Europese Unie en het Europees Parlement…

Bestedingen digital advertising in 2021 naar 3,1 miljard, groei van 34 procent
Amsterdam, 26 april 2022 – De digital-advertisingbestedingen zijn in 2021 met 34 procent gegroeid, nog meer dan verwacht. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,1 miljard euro aan digitale advertenties. Naast een aanhoudende…

Kom naar de Effie Campus op 24 mei!
Dit jaar organiseert Effie Awards de succesvolle Effie Campus op 24 mei a.s. We komen weer fysiek bij elkaar in de eigenzinnige cult cinema LAB111 in Amsterdam. Leer van en laat je…

Wijziging Nederlandse Reclame Code voor verbetering van de handhaving van Europese consumentenregels
Vanwege de Europese richtlijn Modernisering Consumentenbescherming (EU 2019/21612), omgezet in de implementatiewet richtlijn modernisering consumentenbescherming is op 29 maart 2022 de wet aangenomen door de Eerste Kamer. De nieuwe wet treedt met…

Ads.txt 1.1 Available for Public Comment
Op 13 april 2022 heeft het IAB Tech Lab (US) een nieuwe versie van ads.txt openbaar gedeeld, deze staat open voor publieke feedback tot 31 mei 2022. De update bevat twee belangrijke…

OPEN CALL – taking the ‘dis’ out of disability
Het is tijd om de ‘dis’ uit de disability te halen. Onze leden vragen om meer talent, maar wat als je nou meer uit je huidige human capital kunt halen? Deze zomer ontwikkelt ‘Boomerang…

Global Guidance on Environmental Claims
EACA brengt gids uit om duurzamere resultaten te bereiken De Europese vereniging van reclamebureaus, EACA, heeft een gids uitgebracht die gebaseerd is op zes beginselen die merken en bureaus moeten volgen om…

Terugblik: Presentatie onderzoek
‘De Veranderende Rol van de Paid Search Marketeer’ De afgelopen jaren zijn de mogelijkheden om Search Engine Advertising (SEA)-campagnes te automatiseren exponentieel toegenomen en gaan de ontwikkelingen op het gebied van creatie…

Samen tegen seksuele intimidatie op de werkvloer
Samen tegen seksuele intimidatie op de werkvloer Seksuele intimidatie is een veelvoorkomend probleem op de werkvloer. Daarom zetten wij ons, samen met WOMEN Inc., in voor een veilige werkomgeving. WOMEN Inc. schreef…

TERUGBLIK: Algemene ledenvergadering (ALV) 2022
Op 30 maart vond de jaarlijkse algemene ledenvergadering van VIA plaats. We hebben teruggeblikt op het afgelopen jaar maar vooral ook voorruit gekeken naar de toekomst en de belangrijkste thema’s die hier…

FAQ: Uitspraak APD Inzake Transparency Consent Framework
De Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) nam op 2 februari 2022 een beslissing over het Transparency & Consent Framework (TCF) van IAB Europa. In het kort, de APD oordeelt dat IAB Europa moet worden gezien als een verwerkingsverantwoordelijke doordat het TC strings verwerkt. Daarnaast worden op basis…

Tijdlijn besluiten APD
De APD heeft IAB Europe opgedragen om een verbeterplan voor het TCF op stellen (en na goedkeuring door te voeren). Hiervan wordt het proces aan de bovenkant van de tijdlijn weergegeven. Daarnaast…