Category Marketingkennis

IAB EUROPE DIENT ACTIEPLAN IN, EEN BELANGRIJKE MIJLPAAL IN HET PROCES
Besluit van de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) inzake IAB Europe en het TCF 1 april, Brussel, België – In het kader van haar periodieke communicatie naar de markt over het besluit van de…

Kosten en fees binnen programmatic advertising
Transparantie en innovatie in de programmatic-advertisingmarkt In de blogpostserie ‘Transparantie en innovatie in de programmatic-advertisingmarkt’ zet de Taskforce Programmatic de belangrijkste ontwikkelingen op een rij. Zo werd in het eerste artikel…

Vragen autoriteit persoonsgegevens naar aanleiding besluit apd tcf
Vanuit de werkgroep Privacy zijn een aantal vragen opgesteld en voorgelegd aan de AP. We blijven in contact met de AP en zullen vervolgvragen stellen. Heb je zelf vragen die je wilt…

Het vervolg op Google Analytics: Google Analytics 4
Sinds het besluit van de Oostenrijkse gegevensbeschermingsautoriteit om Google Analytics te verbieden, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens in haar handleiding over het privacy vriendelijk instellen van de analytische cookie het volgende opgenomen: ‘Let…

Een update over de herkomstproeven van api’s in de privacy sandbox van chrome
Een update over de herkomstproeven van api’s in de privacy sandbox van chrome Chrome heeft bekendgemaakt dat ze beginnen met de volgende fase van het testen van de voorstellen voor de relevantie…

Volgende stap digital markets act gezet
De DMA gaat samen met de Digital Services Act (DSA) de Europese interne markt voor online-diensten regelen. De nieuwe wet gaat komen en de komende periode wordt gebruikt om de definitieve tekst…

VIA, RA*W EN YOUNGDOGS ORGANISEREN ADFEST ‘FROM MAD MEN TO NEXT GEN’
De belangrijkste loopbaanvragen van de volgende generatie reclame, marketing en communicatietalenten worden beantwoordt. In het Koninklijk Instituut voor de Tropen organiseert VIA, in samenwerking met RA*W en YoungDogs, op woensdagmiddag 18 mei ADfest hét…

Identity use cases
Identity use cases In previous articles, we discussed the importance and the pitfalls of identity solutions. Now, it’s time to talk about all the concrete opportunities they offer in a post third-party…

Rik Ledder Nieuwe Voorzitter VIA
Amsterdam, 30 maart 2022 – Rik Ledder (51) is tijdens de algemene ledenvergadering unaniem verkozen tot nieuwe voorzitter van brancheplatform VIA. Met ingang van 1 april 2022 volgt hij Marion Koopman…

Op weg naar een veilig werkklimaat
Een veilig werkklimaat. Het is een onderwerp dat velen in onze industrie bezighoudt. We vinden allemaal dat het belangrijk is. Zowel voor onszelf als voor de ander. Het ongemakkelijke van dit…

Privacy & AdTech gids voor marketeers
Op 15 februari 2022 organiseerde de Werkgroep Privacy een webinar waarin een belangrijke update werd gedeeld voor (online) marketeers, media managers en privacy-verantwoordelijken die de ontwikkelingen vóór willen blijven. Gedurende de webinar werd…

The Pitfalls of Identity
The Pitfalls of Identity Identity has been the hype word around the industry this year more than ever. With the change in the digital landscape, third-party cookies going away, changes to IOS…