Marketingkennis

Whitepaper: Ad Fraud in digital advertising
*Deze whitepaper is voor de fusie van IAB Nederland en VEA tot stand gekomen. Hoewel het niet mogelijk is om advertentiefraude in één keer volledig te elimineren, is het de plicht van…

Programmatic Advertising Study H1 2018
Totale programmatic ad spend groeit naar 292 miljoen euro Header bidding overtreft verwachtingen Amsterdam, 11 oktober 2018 – Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de General Data Protection Regulation (GDPR)…

IAB Nederland & DDMA report on search advertising 2018
Onderzoek toont aan: Search advertising blijft ongekend populair Nederland koploper in het adopteren van nieuwe technologieën Amsterdam, 18 oktober 2018 – Vandaag presenteren wij samen met DDMA de vierde Search Advertising Study.…

Online Ad Spend study 2017
Amsterdam, 12 april 2018 – De jaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland,laat ook dit jaar weer een paar opvallende resultaten zien. In 2017 is de…

CMO Onderzoek 2018
Amsterdam, 14 maart 2018 – De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s) worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie.…

Online Ad Spend Study H1 2017
Uitgaven digital advertising stijgen met 13% in eerste halfjaar 2017Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt Amsterdam, 10 oktober 2017 – De online advertentiemarkt blijft maar explosief groeien. In het eerste…