Category Marketingkennis

Koffiedik Kijken 2022: eerste sprekers bekend
Patritia Pahladsingh en Titus van Dijk nemen een kijkje in de glazen bol: wat brengt 2022 voor bureaus, adverteerders, goeroes en BN’ers? We gaan weer Koffiedik Kijken! Op donderdag 17 februari is…

WHITEPAPER Programmatic Automation
Hoewel de basis van programmatic technologisch is, komt er nog steeds veel handwerk kijken bij het opzetten van campagnes. Het is dan ook niet zo vreemd dat er steeds meer initiatieven komen…

Update: Mogelijk verbod op gebruik Google Analytics?
De Oostenrijkse privacy toezichthouder (DSB) oordeelde op 13 januari jl. dat het gebruik van Google Analytics in strijd is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Google Analytics is een populaire analyse-tool…

Nieuws over de Digital Services Act
Nieuws over de Digital Services Act (DSA) Het Europees Parlement heeft gister, donderdag 20 januari 2022, gestemd voor het doorvoeren van een groot aantal wijzigingen op het wetsvoorstel van de Europese…

Het vijfstappenproces van marketingautomatisering
Het vijfstappenproces van marketingautomatisering Programmatic processen automatiseren Als je onze vorige blog al hebt gelezen, dan heb je waarschijnlijk al bedacht wat je precies wilt automatiseren en voor welk doel. Je…

De impact van marketplaces op het Nederlandse e-commercelandschap
De impact van marketplaces op het Nederlandse e-commercelandschap Onderzoekscijfers bevestigen: de impact van marketplaces op het Nederlandse e-commercelandschap wordt steeds groter Marketplaces zijn niet nieuw in het Nederlandse e-commercelandschap, maar door…

Uitspraak in Oostenrijk nadelig voor gebruik Google Analytics
Uitspraak in Oostenrijk nadelig voor gebruik Google Analytics: wat gaat Nederland doen? De Oostenrijkse privacy toezichthouder (DSB) oordeelde vorige week donderdag (13 januari) dat het gebruik van Google Analytics in strijd is met…

Als markt mogen we best creatiever kijken naar alternatieven voor third-party cookies
Als markt mogen we best creatiever kijken naar alternatieven voor third-party cookies De aanstaande verdwijning van third-party cookies heeft de afgelopen anderhalf jaar de gemoederen flink beziggehouden. Tot de dag dat…

The Global DEI Census: De Resultaten
Vorig jaar juli hebben we onze achterban gevraagd deel te nemen aan een wereldwijd DEI onderzoek van WFA en Kantar. De resultaten zijn binnen en bieden diepgaande inzichten in de belevingswereld van…

Terugblik 2021
Terugblik 2021 Met nog een week aan decemberdagen op de kalender komt het einde van 2021 in zicht. Een mooi moment voor VIA om terug te blikken op het afgelopen jaar. Nieuwe…

Third-party cookies waren zelf niet het probleem, het ging mis door de manier waarop de markt ermee omging
Third-party cookies waren zelf niet het probleem, het ging mis door de manier waarop de markt ermee omging De aanstaande verdwijning van third-party cookies heeft de afgelopen anderhalf jaar de gemoederen…

Technische standaardisering van geluidsniveau
De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen. Er is momenteel veel verschil in…