Category Marketingkennis

Q&A Over de Digital Services Act
De Europese Unie is op dit moment bezig met het ontwikkelen van de zogenoemde Digital Services Act package die de huidige e-Commerce Richtlijn zal moeten gaan vervangen. De Richtlijn regelt de Europese…

Advertising’s nieuwe ecosysteem
Door nieuwe regelgevingen en technische ontwikkelingen komt er een einde aan 3rd party cookies. Verschillende browsers ondersteunen straks niet langer cookies voor het volgen van gebruikers. In de paper vind je…

Saskia Baneke-Delfgaauw nieuwe directeur VIA
Amsterdam, 14 december 2021 – Saskia Baneke-Delfgaauw (40) is de nieuwe directeur van brancheplatform VIA. Met een geschiedenis bij onder meer dentsu Benelux en Incubeta heeft Baneke-Delfgaauw een brede digitale achtergrond…

“Talent is absoluut te vinden, ze zijn er, maar jij spreekt ze momenteel niet aan”
“Talent is absoluut te vinden, ze zijn er, maar jij spreekt ze momenteel niet aan” Aiman Hassani (33) is filmmaker, changemaker en voorvechter voor diversiteit in film & TV. Daarnaast is hij…

Als tijd een belemmering wordt voor groei
Als tijd een belemmering wordt voor groei Programmatic processen automatiseren ‘Ik doe het voor nu even handmatig, want ik heb te weinig tijd, maar ik zal nadenken over hoe we dit…

Diversiteit & Inclusie in Marketing Trends Rapport
Diversiteit & Inclusie in Marketing Trends Rapport In juli riepen we de branche op om mee te doen aan de allereerste wereldwijde diversiteitspeiling onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. De resultaten…

The now and what of data driven marketing bij Ajax
The now and what of data driven marketing bij Ajax Interview Mark van Leest en Max Reckers Data driven marketing, iedereen heeft het erover, maar het in de praktijk ook ‘echt doen’…

Automatisering maakt jou overbodig!
Automatisering maakt jou overbodig! Dus waarom zou je daar tijd aan besteden? “Dit moeten we automatiseren!” Grote kans dat minimaal één keer per week een collega zegt dat er iets geautomatiseerd…

Je voorbereiden op de cookieless world is niet alleen een technische, maar ook een mentale stap
Je voorbereiden op de cookieless world is niet alleen een technische, maar ook een mentale stap De aanstaande verdwijning van third-party cookies heeft de afgelopen anderhalf jaar de gemoederen flink beziggehouden. Tót…

The now and what of data driven marketing bij KWF Kankerbestrijding
The Now and What of Data Driven Marketing bij KWF Kankerbestrijding Interview Roel Hundscheid en Arnoud Markus Data driven marketing, iedereen heeft het erover, maar het in de praktijk ook ‘echt…

Even voorstellen: Ruben Sondaar, de nieuwe voorzitter van de Taskforce Creative.io
Op 1 september heeft Ruben Sondaar, Sales Director Benelux bij Cavai, het voorzitterschap overgenomen van Hans van Avendonk. VIA ging in gesprek met Ruben om te ontdekken waarom hij de nieuwe…

De Werkgroep Privacy is terug!
De Werkgroep Privacy is terug! Een update van de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van privacy De Werkgroep Privacy is na een aantal maanden van afwezigheid weer terug! De Werkgroep Privacy…