Door ontwikkelingen als machine learning, voice en de vernieuwde privacywetgeving is het search-landschap de laatste jaren compleet veranderd. Er is meer mogelijk op het gebied van search automation, maar het is ook…
Adverteerders besteden 2,2 miljard euro aan Digital Ad Spend in 2019 Verwachtingen voor 2020 een stuk minder positief door COVID-19 Conform de verwachting is in 2019 het marktaandeel van digital advertising nog…
De Taskforce Programmatic van IAB Nederland publiceert vandaag het eerste Programmatic Native Advertising-handboek op de Nederlandse markt. Door het publiceren van het handboek wil de taskforce meer inzicht bieden in het beschikbare…
Tweede editie moet meer duidelijkheid bieden over een van de populairste media De Taskforce Online Video publiceert vandaag de tweede editie van het Online-videohandboek. Net als de voorgaande editie biedt het handboek…
Hoe meet je de effectiviteit van investeringen in crossmedia campagnes? Half the money I spend on advertising is wasted, the trouble is I don’t know which half John Wanamaker, father of modern…
Data ownership en customer centricity hoog op de agenda van de Nederlandse chief marketing officer Amsterdam, 19 november 2019 – Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet alleen centraal in hun…
In het eerste halfjaar van 2019 ging er 1,1 miljard euro naar digital advertising De halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, laat weer een aantal…
De Taskforce Digital Out-of-Home (DOOH) publiceert vandaag het eerste DOOH-handboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een helder overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van dit relatief nieuwe medium. *Dit…
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen. Online Ad Spend Study toont acceleratie van traditionele media naar digitaal. Digital advertising heeft ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio…
Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelgrote tot kleine Nederlandse bedrijven het nog lastig vinden om search automation binnen hun searchcampagnes toe te passen. Het…
*Deze whitepaper is voor de fusie van IAB Nederland en VEA tot stand gekomen. Hoewel het niet mogelijk is om advertentiefraude in één keer volledig te elimineren, is het de plicht van…
Totale programmatic ad spend groeit naar 292 miljoen euro Header bidding overtreft verwachtingen Amsterdam, 11 oktober 2018 – Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de General Data Protection Regulation (GDPR)…