Category Marketingkennis
AMMA Awards 2024 open voor inzending
Woensdag 10 januari 2024, Amsterdam – Welk merk, media-exploitant of -bureau verdient er dit jaar een AMMA? Al 23 jaar zijn de Annual of Master in Media Awards (afgekort: AMMA Awards) dé…
Ho ho ho of nee nee nee: wanneer grenzen op kerstborrels vervagen
Saskia Baneke, directeur van branchevereniging VIA, staat stil bij de jaarlijkse kerstborrel. Is die voor iedereen wel even toegankelijk? Met de vele kerstborrels in het vooruitzicht is het goed om stil te…
AI-Act
Auteur: Guido Grevink Afgelopen week heeft de Europese Unie een voorlopig akkoord bereikt over de AI Act. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Guido Grevink de act. Afgelopen week heeft de Europese Unie een…
Programma Koffiedik Kijken 2024 compleet
We gaan weer Koffiedik Kijken! Op donderdag 11 januari verwelkomen we traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam tijdens Koffiedik Kijken, dé nieuwjaarsbijeenkomst van ons mooie…
VIA x Mediahuis: Branded Content ontbijtsessie
On point: “Als je dure woorden nodig hebt om je punt te maken, heb je geen punt.” In oktober organiseerde onze jaarpartner Mediahuis een inspirerende ontbijtsessie over Branded Content. Isabel Michelotti (Branded content specialist, Mediahuis) gaf tijdens…
5 tips om de sociale veiligheid in je organisatie te vergroten
Vertrouwenspersoon Gerda Arends-Ruitenberg is aangesteld voor alle VIA-leden. Je kunt vrijblijvend en anoniem contact opnemen via 06 41878027 of stuur een mailtje naar gerda@roodenraad.nl. Een veilig werkklimaat staat bij VIA voorop en is…
Inschrijving Friends of Search Awards 2024 geopend
23 november 2023, Amsterdam – Op 21 maart 2024 wordt voor de 5e keer het beste werk in Search bekroond tijdens de 11e editie van Friends of Search in de Kromhouthal in…
Betaal voor Privacy: Het Meta Pay-Off-Cookie Abonnement
Auteur: Sander van Oostrom Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, stelt gebruikers voor een belangrijke keuze. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom het nieuwe abonnementsmodel van Meta. Meta, het moederbedrijf…
Terugkijken: Cookieless webinar – consent, meting & Creatie
Nu de afschaffing van third-party cookies nog maar een paar maanden op zich laat wachten, worden er vraagtekens gezet bij het vermogen van adverteerders om doelgroepen effectief te targeten zonder gebruik te…
De veertigste editie van de Effie Awards: Eén keer Goud, twee keer Zilver en tien keer Brons
Amsterdam, 17 november 2023 – In Circa Amsterdam zijn gisteravond de prestigieuze Effie Awards voor de veertigste keer uitgereikt De initiatiefnemers van de Effie Awards, brancheverenigingen VIA en bvA, kijken terug op een feestelijke…
Protocol voor een veilig werkklimaat
In dit document geven we meer informatie over wat we verstaan onder grensoverschrijdend gedrag, wat te doen, waar dit te melden en tips en handvatten hoe je met elkaar binnen je organisatie…
Hoe de VIA Taskforce Klimaat een positieve verandering teweeg wil brengen
Een interview met Wouter Swenneker, voorzitter van de nieuwe VIA Taskforce Klimaat Begin oktober maakte VIA Nederland de oprichting van de Taskforce Klimaat bekend. De taskforce heeft als doel de marketingsector te helpen…