Category Marketingkennis

Advertenties lucratieve bijverdienste voor winkelketens
Auteur: Mario BersemMario Bersem is sectoreconoom bij ABN AMRO. Binnen de afdeling Sector Expertise richt hij zich op de sectoren Zakelijke Dienstverlening en Technologie, Media & Telecom. Hij doet onderzoek naar trends en ontwikkelingen, innovaties…

Masters of Strategy DINNER
Op 19 oktober zijn wij van start gegaan met een nieuw initiatief; de VIA Masters of Strategy. Een platform voor ervaren strategen in het vak; van media tot creatie, van tech…

Terugblik ALV: Contributiemodel 2024 en nieuw bestuurslid
Tijdens de online Algemene Ledenvergadering die gistermiddag plaatsvond stonden twee belangrijke agendapunten centraal: de goedkeuring van het nieuwe contributiemodel voor 2024 en het verwelkomen van een nieuw bestuurslid op het thema…

Marcel van der Heijden (GoodKarma): ‘Ik wist als student al dat ik een eigen bureau wilde’
De dertiende aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 13- JUST GETTING STARTED Marcel van der Heijden is oprichter van creatief bureau GoodKarma. In…

Recap MDebate: De Toekomst van de Mediabranche
Vorige week vond in De Balie het MDebate plaats, een interactieve debatshow. Tijdens dit evenement namen mediaprofessionals de rol aan van “ministers” en bespraken ze belangrijke thema’s binnen de mediabranche. Aan…

Autoriteit Persoonsgegevens krijgt extra budget voor toezicht op cookies en online tracking
Auteur: Sander van Oostrom De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) nu extra budget gekregen om strenger toezicht te kunnen houden op het gebruik van cookies en online tracking. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van…

In memoriam: Walter van der Mee
Met groot verdriet hebben we kennisgenomen van het overlijden van onze voormalige voorzitter Walter van der Mee. Tijdens zijn omvangrijke carrière heeft hij veel betekend voor ons vak en onze vereniging. In…

Opnieuw een boete van de Ierse toezichthouder
Auteur: Sander van Oostrom De Ierse Data Protection Commission (DPC) heeft opnieuw een hoge boete opgelegd aan een grote speler in de techwereld. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom het besluit…

CMO Onderzoek: Welk gedrag maakt marketeers succesvol?
Zeven gedragskenmerken die zorgen voor effectieve marketing Marketing speelt een cruciale rol in het succes van organisaties. Een grote hoeveelheid internationaal wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van marketing levert daarvoor overtuigend bewijs.…

Recap Retail Media Event
Op 28 september vond in Hotel Jakarta, het Retail Media Event plaats en praatten deskundigen vakgenoten bij over ontwikkelingen rondom Retail Media. Met presentaties van Eveline ten Hoor (MeMo2), Daniel Knapp (IAB…

Kijk terug: DE ROL VAN CREATIVITEIT IN DE AANDACHT VOOR VIDEO
Video is een krachtig marketingmiddel, maar het is niet altijd gemakkelijk om de aandacht van je publiek vast te houden. In dit webinar leer je hoe je creativiteit kunt inzetten bij video…

Nederlandse resultaten D&I Monitor 2023 zijn bekend en niet louter positief
Branche- en belangenverenigingen marcom-sector ondernemen gezamenlijk actie Op de werkvloer van de Nederlandse marketing-communicatiesector zijn ondanks verbeteringen nog flinke stappen nodig op het gebied van diversiteit & inclusie. Dat komt naar voren…