Category Marketingkennis

Friends of Search 2021
Het grootste searchcongres van de Benelux vindt plaats op 16 en 17 november 9 maart 2021, Amsterdam – De achtste editie van Friends of Search, het grootste searchcongres van de Benelux, georganiseerd door brancheverenigingen DDMA en VIA, vindt dit jaar plaats op 16 november 2021 in de Kromhouthal in Amsterdam. Early Bird-tickets zijn vanaf vandaag te koop. Met het oog op de…

Van views naar D-OTS: een uniforme contactdefinitie in DOOH
Voor meer uniformiteit en transparantie is sinds 1 juni 2020 een vaste currency binnen de Digital Out-of-Home (DOOH) markt geïntroduceerd vanuit de Joint Industry Commitee Buitenreclame (JIC BRO): een Digitale Opportunity To See (D-OTS).…

Playbook Marketplaces in het e-commercelandschap
Playbook biedt inzicht in een van de populairste online verkoopkanalen De Taskforce E-commerce publiceert vandaag het playbook ‘Marketplaces in het e-commercelandschap’. Door het publiceren van het eerste playbook over dit onderwerp wil…

Kijk terug: VIA Webinar – Een full funnel aanpak met video: dat kan!
De kijktijd van video blijft maar stijgen en er komen steeds meer platformen bij waar video de drijvende kracht is achter het hoge engagement van het publiek. De fragmentatie van het video…

Negen alternatieven voor third party cookies
Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. HIERBIJ Een overzicht. Het privacybewustzijn bij consumenten is wereldwijd nog nooit zo hoog geweest. Uit…

Digital Audiolandschap 2021
Inzicht in het ecosysteem van podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio De Taskforce Digital Audio publiceert vandaag de 2021 versie van de overzichtskaart Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en…

Tech & data privacy: past, present and future
De grootste ontwikkelingen in ons vak vinden plaats op het gebied van data en tech. Ontwikkelingen waarvan we alle voordelen ondervinden en inzien, maar ze roepen ook vragen op, onder andere op…
De regels voor commerciële mediadiensten op aanvraag
Met de wijziging van de Mediawet zijn de regels voor commerciële mediadiensten op aanvraag (on-demand) zoveel mogelijk gelijkgetrokken met de regels voor lineaire commerciële mediadiensten(televisie). Bijvoorbeeld op het gebied van bescherming vanminderjarigen,…

IAB Tech Lab: de impact van de opt-in advertentietracking in iOS 14
Verschillende grote uitgevers en adverteerders spraken afgelopen zomer hun zorgen uit over een opt-in voor advertentietracking in iOS 14. Apple wil met de update, die naar alle waarschijnlijkheid in het eerste kwartaal…

VIA Nederland – E-commercelandschap
Landschap, spindiagrammen en legenda geven inzicht in het ecosysteem van digital commerce De Taskforce E-commerce publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van het Nederlandse e-commercelandschap. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals…

IAB Nederland – C-level rapport 2020
Onderzoek toont aan: C-level meer dan ooit in spagaat (in ons complexe en snel ontwikkelend vakgebied) Aanvullend kwantitatief onderzoek zorgt voor interessante verdieping Ondanks het besef van wat de grootste ontwikkelingen, kansen…

IAB Nederland – Digital Audiolandschap
Inzicht in het ecosysteem van podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio De Taskforce Digital Audio publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals inzicht…