Marketingkennis

Terugblik: Presentatie onderzoek
‘De Veranderende Rol van de Paid Search Marketeer’ De afgelopen jaren zijn de mogelijkheden om Search Engine Advertising (SEA)-campagnes te automatiseren exponentieel toegenomen en gaan de ontwikkelingen op het gebied van creatie…

Samen tegen seksuele intimidatie op de werkvloer
Samen tegen seksuele intimidatie op de werkvloer Seksuele intimidatie is een veelvoorkomend probleem op de werkvloer. Daarom zetten wij ons, samen met WOMEN Inc., in voor een veilige werkomgeving. WOMEN Inc. schreef…

TERUGBLIK: Algemene ledenvergadering (ALV) 2022
Op 30 maart vond de jaarlijkse algemene ledenvergadering van VIA plaats. We hebben teruggeblikt op het afgelopen jaar maar vooral ook voorruit gekeken naar de toekomst en de belangrijkste thema’s die hier…

FAQ: Uitspraak APD Inzake Transparency Consent Framework
De Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) nam op 2 februari 2022 een beslissing over het Transparency & Consent Framework (TCF) van IAB Europa. In het kort, de APD oordeelt dat IAB Europa moet worden gezien als een verwerkingsverantwoordelijke doordat het TC strings verwerkt. Daarnaast worden op basis…

Tijdlijn besluiten APD
De APD heeft IAB Europe opgedragen om een verbeterplan voor het TCF op stellen (en na goedkeuring door te voeren). Hiervan wordt het proces aan de bovenkant van de tijdlijn weergegeven. Daarnaast…

IAB EUROPE DIENT ACTIEPLAN IN, EEN BELANGRIJKE MIJLPAAL IN HET PROCES
Besluit van de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) inzake IAB Europe en het TCF 1 april, Brussel, België – In het kader van haar periodieke communicatie naar de markt over het besluit van de…

Kosten en fees binnen programmatic advertising
Transparantie en innovatie in de programmatic-advertisingmarkt In de blogpostserie ‘Transparantie en innovatie in de programmatic-advertisingmarkt’ zet de Taskforce Programmatic de belangrijkste ontwikkelingen op een rij. Zo werd in het eerste artikel…

Vragen autoriteit persoonsgegevens naar aanleiding besluit apd tcf
Vanuit de werkgroep Privacy zijn een aantal vragen opgesteld en voorgelegd aan de AP. We blijven in contact met de AP en zullen vervolgvragen stellen. Heb je zelf vragen die je wilt…

Het vervolg op Google Analytics: Google Analytics 4
Sinds het besluit van de Oostenrijkse gegevensbeschermingsautoriteit om Google Analytics te verbieden, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens in haar handleiding over het privacy vriendelijk instellen van de analytische cookie het volgende opgenomen: ‘Let…

Een update over de herkomstproeven van api’s in de privacy sandbox van chrome
Een update over de herkomstproeven van api’s in de privacy sandbox van chrome Chrome heeft bekendgemaakt dat ze beginnen met de volgende fase van het testen van de voorstellen voor de relevantie…

Volgende stap digital markets act gezet
De DMA gaat samen met de Digital Services Act (DSA) de Europese interne markt voor online-diensten regelen. De nieuwe wet gaat komen en de komende periode wordt gebruikt om de definitieve tekst…

VIA, RA*W EN YOUNGDOGS ORGANISEREN ADFEST ‘FROM MAD MEN TO NEXT GEN’
De belangrijkste loopbaanvragen van de volgende generatie reclame, marketing en communicatietalenten worden beantwoordt. In het Koninklijk Instituut voor de Tropen organiseert VIA, in samenwerking met RA*W en YoungDogs, op woensdagmiddag 18 mei ADfest hét…