Category Marketingkennis
Hoe de VIA Taskforce Klimaat een positieve verandering teweeg wil brengen
Een interview met Wouter Swenneker, voorzitter van de nieuwe VIA Taskforce Klimaat Begin oktober maakte VIA Nederland de oprichting van de Taskforce Klimaat bekend. De taskforce heeft als doel de marketingsector te helpen…
Whitepaper Cookieless advertising – Contextual targeting als oplossing voor privacy vriendelijke marketing
De roep om privacy wordt steeds groter. Advertenties worden getarget en uitgeleverd door middel van verschillende methodes, zoals de welbekende cookies, logingegevens van de bezoeker op de specifieke website of bepaalde ID’s…
‘Merken zijn een mooie verzekering voor duurzaamheid’
De uitreiking van de Effie Awards en MarketingLive vinden plaats op donderdag 16 november in Circa Amsterdam. Bekijk hier alle informatie. Conny Braams is de nieuwe hoofdjuryvoorzitter van de Effie Awards. Samen met haar…
EU-initiatief voor kortere betalingstermijnen
Auteur: Sander van Oostrom Op 12 september 2023 heeft de Europese Commissie een reeks initiatieven aangekondigd ter ondersteuning van de behoeften van kleine en middelgrote ondernemingen (MKB) In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom…
Advertenties lucratieve bijverdienste voor winkelketens
Auteur: Mario BersemMario Bersem is sectoreconoom bij ABN AMRO. Binnen de afdeling Sector Expertise richt hij zich op de sectoren Zakelijke Dienstverlening en Technologie, Media & Telecom. Hij doet onderzoek naar trends en ontwikkelingen, innovaties…
Masters of Strategy DINNER
Op 19 oktober zijn wij van start gegaan met een nieuw initiatief; de VIA Masters of Strategy. Een platform voor ervaren strategen in het vak; van media tot creatie, van tech…
Terugblik ALV: Contributiemodel 2024 en nieuw bestuurslid
Tijdens de online Algemene Ledenvergadering die gistermiddag plaatsvond stonden twee belangrijke agendapunten centraal: de goedkeuring van het nieuwe contributiemodel voor 2024 en het verwelkomen van een nieuw bestuurslid op het thema…
Marcel van der Heijden (GoodKarma): ‘Ik wist als student al dat ik een eigen bureau wilde’
De dertiende aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 13- JUST GETTING STARTED Marcel van der Heijden is oprichter van creatief bureau GoodKarma. In…
Recap MDebate: De Toekomst van de Mediabranche
Vorige week vond in De Balie het MDebate plaats, een interactieve debatshow. Tijdens dit evenement namen mediaprofessionals de rol aan van “ministers” en bespraken ze belangrijke thema’s binnen de mediabranche. Aan…
Autoriteit Persoonsgegevens krijgt extra budget voor toezicht op cookies en online tracking
Auteur: Sander van Oostrom De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) nu extra budget gekregen om strenger toezicht te kunnen houden op het gebruik van cookies en online tracking. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van…
In memoriam: Walter van der Mee
Met groot verdriet hebben we kennisgenomen van het overlijden van onze voormalige voorzitter Walter van der Mee. Tijdens zijn omvangrijke carrière heeft hij veel betekend voor ons vak en onze vereniging. In…
Opnieuw een boete van de Ierse toezichthouder
Auteur: Sander van Oostrom De Ierse Data Protection Commission (DPC) heeft opnieuw een hoge boete opgelegd aan een grote speler in de techwereld. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom het besluit…