Category Marketingkennis
Recap Retail Media Event
Op 28 september vond in Hotel Jakarta, het Retail Media Event plaats en praatten deskundigen vakgenoten bij over ontwikkelingen rondom Retail Media. Met presentaties van Eveline ten Hoor (MeMo2), Daniel Knapp (IAB…
Kijk terug: DE ROL VAN CREATIVITEIT IN DE AANDACHT VOOR VIDEO
Video is een krachtig marketingmiddel, maar het is niet altijd gemakkelijk om de aandacht van je publiek vast te houden. In dit webinar leer je hoe je creativiteit kunt inzetten bij video…
Nederlandse resultaten D&I Monitor 2023 zijn bekend en niet louter positief
Branche- en belangenverenigingen marcom-sector ondernemen gezamenlijk actie Op de werkvloer van de Nederlandse marketing-communicatiesector zijn ondanks verbeteringen nog flinke stappen nodig op het gebied van diversiteit & inclusie. Dat komt naar voren…
Conny Braams volgt Alfred Levi op als hoofdjuryvoorzitter Effie Awards
Amsterdam, 28 september 2023 – Conny Braams, de recent afgetreden Chief Digital and Commercial Officer van Unilever, verantwoordelijk voor de digitale transformatie, marketing en sales wereldwijd, wordt de nieuwe hoofdjuryvoorzitter van de Effie…
Insights in communicatie: de splijtende pass naar voren
In dit tweede interview door de VIA taskforce Consumer Insights deelt Dick van der Lecq, zijn visie over het Maturity Model. De missie van de VIA Consumer Insights Taskforce is marketeers helpen inzichten…
Poortwachters van het Internet: DMA’s Impact op techreuzen
Auteur: Sander van Oostrom De Europese Commissie heeft onlangs de eerste groep ‘poortwachters’ aangewezen die onder de Digital Markets Act (DMA) vallen. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom de strenge regels,…
AI-persoonlijkheid Esther Olofsson nieuwste lid van VIA Taskforce Creative
Amsterdam, donderdag 21 september – De Taskforce Creative van branchevereniging VIA verwelkomt met trots een uniek nieuw lid in hun team: Esther Olofsson, AI-persoonlijkheid en virtual human. Met deze samenwerking tussen mens…
Insights in communicatie: een versimpeling van de waarheid
In dit eerste interview door de VIA taskforce Consumer Insights gaan we in gesprek met de markt over hoe zij het Maturity Model gebruiken. De missie van de VIA Consumer Insights Taskforce is…
Renée van den Oetelaar (Boomerang FT): ‘Ik heb een sterke visie op talent’
De twaalfde aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 12- JUST GETTING STARTED Renée van den Oetelaar is VIA-bestuurslid en managing director van Boomerang FT,…
36 cases maken kans op een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie Award 2023
De Effie Awards, een van de meest prestigieuze onderscheidingen in de marketing- en communicatiesector, heeft dit jaar maar liefst 36 inzendingen ontvangen. Deze week starten de vakjury’s het jureringsproces. De 40e editie van…
In memoriam: Pietro Tramontin
Ciao Pietro Met groot verdriet hebben we kennisgenomen van het overlijden van Pietro Tramontin. Een man die ontzettend veel voor het reclamevak gedaan en betekend heeft. Met zijn bureaus Result, DDB en zijn talrijke bestuurs- en adviesfuncties onder andere…
Marc Oosterhout: ‘De beste manier van leren is zelf doen’
Deze week is achtste editie van VIA Kickstart van start gegaan. Hét opleidingsprogramma voor starters in de media, communicatie en reclame industrie. De gastcollegereeks bestaat dit jaar uit 13 onderdelen, variërend van…