Marketingkennis

“Als je waarde hecht aan de expertise van je vrouwelijke collega’s, zorg dan dat ze gehoord worden.”
International Women’s Week bij VIA | Interview 3 Angela Tropper is 41 jaar jong, altijd fulltime aan het werk en heeft twee kinderen van 8 en 6 jaar oud. Ze werkt momenteel…

“Het traditionele man-vrouw denken is in de maatschappij nog heel sterk verankerd”
International Women’s Week bij VIA | Interview 2 Hafida Abahai (40) is sinds 2017 CEO van het Nederlandse kantoor van Weber Shandwick, een internationaal PR & communicatienetwerk. Sinds 2014 is Hafida werkzaam…

“Het begint allemaal bij awareness, maar we moeten nu toch wel echt over op actie.”
International Women’s Week bij VIA | Interview 1 Charley Peereboom (31) studeerde Fashion & Branding aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI). Haar eerste baan was in de e-commerce, maar na een paar…

International Women’s day bij VIA
Nog een week tot International Women’s Day! Dit jaar is het overkoepelende thema #BreakTheBias. Onbewuste vooroordelen en blinde vlekken heeft iedereen. Ze hebben invloed op de keuzes die we maken en op…

Diversiteit in reclames neemt toe, maar genuanceerde karakters zijn zeldzaam. Wat kan jij eraan doen?
Geena Davis heeft in de periode 2015 en 2019 de 978 best bekeken YouTube ads geanalyseerd. Hieruit bleek dat 40% van de karakters wit waren, maar dat ze wel drie keer…

Optimaal content inzetten met behulp van het Marketing Technology Landscape
Wie kent ze niet, de landschappen vol logo’s? Zeker de landschappen van marketingtechnologie zijn een feestje om naar te kijken, maar worden ze ook gebruikt? De Taskforce Data & Techniek van…

Initiatief inzake privacybevorderende technologieën (PET’s)
Het doel van privacy is om het verzamelen en delen van persoonsgegevens tussen zakenpartners te beperken en te minimaliseren. Maar voor sommige kernfuncties van digitale reclame, zoals ad targeting, meting en…

In vijf stappen de juiste categorie in het Marketing Technology Landscape selecteren
Wie kent ze niet, de landschappen vol logo’s? Zeker de landschappen van marketingtechnologie zijn een feestje om naar te kijken, maar worden ze ook gebruikt? De Taskforce Data & Techniek van…

Caroline van Turennout wint Gouden Koffiekopje 2022
Tijdens Koffiedik Kijken waagden Titus van Dijk, Patritia Pahladsingh, Ruben Scheurs en Frank Volmer zich aan voorspellingen voor 2022. CMO Caroline van Turennout van Zeeman is tijdens Koffiedik Kijken Walk & Talk…

Digital Audiolandschap 2022
Inzicht in het ecosysteem van podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio De Taskforce Digital Audio publiceert vandaag de 2022 versie van de overzichtskaart Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing-…

Webshop vs Marketplace
De afgelopen jaren zijn marketplaces enorm in opkomst. In Nederland begon het met Bol.com maar de laatste jaren zijn er veel nieuwe platformen bijgekomen, zoals Amazon, VidaXL en Blokker. Ook de…

UPDATE: Uitspraak APD inzake Transparency Consent Framework
Op 02-02-2022 heeft de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) het onderzoek dat het heeft uitgevoerd naar het Transparency Consent Framework (TCF) van IAB Europe en het daaraan verbonden besluit gepubliceerd. Hier kun je de…