Marketingkennis

Pieter Zijlstra (Locals Agency): ‘We willen meedoen met de Randstad’
De vijfde aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 5 – JUST GETTING STARTED In de vijfde aflevering van de podcast is Pieter Zijlstra,…

Siebren Roorda (PubMatic): ‘Eindelijk is de branche het eens over de vijf KPI’s waarmee de effectiviteit van retail-mediacampagnes kunnen worden beoordeeld’
Auteur: Rogier LammersRogier Lammers is de nieuwe voorzitter van de Retail Media taskforce binnen branchevereniging VIA Het ecosysteem van digital e-commerce is in de afgelopen twee jaar zo snel geëvolueerd dat het volgens…

ONDERZOEK DIVERSITEIT IN TV-RECLAME: POSITIEVE VERSCHUIVING MAAR ER VALT NOG VEEL TE WINNEN
Stichting ReFrame, bvA en VIA kondigen plan aan voor meer inclusieve communicatie Ondanks alle inspanningen en initiatieven op het gebied van diversiteit en inclusie, blijkt uit nieuw onderzoek dat de reclame-industrie…

Leidraad bescherming online consument
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de in 2020 gepubliceerde Leidraad bescherming online misleiding een update gegeven. Een update was volgens de ACM noodzakelijk omdat nieuwe wetgeving in aantocht is, zoals…

BRANCHEBORREL: THE WRAP-UP
Of het nou gaat om een strik om je kerstcadeau of het afronden van de jaarplanning, december staat in het teken van wrapping-up. Daarom nodigen we VIA-leden graag uit voor de allerlaatste…

Recap Thinking Outside The Box
“Dyslexie is geen beeld. Geen passage. Maar een landschap, gebloemschikt naar het ritme van mijn brein. Laat het geen strijd zijn waarin alleen de sterkste overleven, maar een compositie waarin alle bijzondere breinen…

Thinking Outside The Box
DE kracht van neurodiversiteit op de werkvloer Deze week vieren wij neurodiversiteit met Thinking Outside The Box. Aanstaande donderdag organiseert VIA vanuit Tolhuistuin in Amsterdam, een event dat volledig in het…

Recap Want to be a B Corp?
“Inzicht is het startpunt van het beginnen met impact maken” -Rose Marie van Leeuwen van Sprints & Sneakers tijdens Want To Be A B Corp? Het eerste event in het kader…

Better Personalized Ads
Blijvend klaar voor verandering De expertgroep Better Personalized Ads met Human & Tech institute als voorzitter en Meta als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen we gepersonaliseerd adverteren niet verbieden,…

Recap retail media Event
Vorige week vond in de Tolhuistuin te Amsterdam de tweede editie van het Retail Media Event plaats. Tijdens dit event gaf Dirk Mulder (Sector Banker Trade & Retail bij ING) een presentatie over…

Haarlem Vleesvrij
GroenLinks heeft in de gemeente Haarlem motie ingediend voor een ban op reclame voor vlees (en producten en diensten met fossiele brandstoffen). Deze is door de gemeente aangenomen en er is aangegeven…

update Nederlandse e-commercelandschap
Landschap en verklarende begrippenlijst geven inzicht in het ecosysteem van digital commerce Vorige week vond in de Tolhuistuin te Amsterdam de tweede editie van het Retail Media Event plaats. Tijdens dit event werd…