Category Marketingkennis
Update: TCF – actieplan
De Belgische rechter heeft besloten dat IAB Europe het TCF-actieplan niet hoeft uit te voeren in afwachting van een beslissing van het Hof van Justitie van de Europese Unie (HvJ). In 2021…
De DSA in actie: Hoe veranderen nieuwe EU-regels de onlinewereld?
Auteur: Sander van Oostrom In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom de laatste updates en ontwikkelingen over de Digital Services Act (DSA) Vanaf 25 augustus zijn de grootste technologiebedrijven verplicht om te…
Schrijf je in voor YIM Weekend
Het is bijna zover: YIM Weekend, het jaarlijkse hoogtepunt voor jonge mediatalenten, staat weer voor de deur. Presenteer jezelf dit weekend als een (toekomstige) expert in de media-industrie. Ben je klaar om je…
Leden geven akkoord: MWG en VIA mogen samen verder
Amsterdam, 31 augustus 2023 – Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. Per 1 september gaan de partijen officieel samen verder…
Deadline implementatie TCF v2.2 verplaatst
De Transparency and Consent Framework Steering Group (TCF SG) van IAB Europe heeft naar aanleiding van feedback van leden besloten om de deadline voor de implementatie van TCF v2.2 te verplaatsen van…
Buitengewone ALV (digitaal) toestemming fusie
Brancheverenigingen VIA en MWG hebben aangekondigd per 1 september 2023 te willen fuseren en samen verder te gaan onder de naam van VIA. Tijdens de buitengewone ALV op 29 augustus zal officieel…
Robbert van Loon (Pinchhitters) over vriendschap, voetbaljargon en K3
De elfde aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 11- JUST GETTING STARTED Robbert van Loon is medeoprichter van Pinchhitters, het mediabureau dat naar…
Gezocht: Leden voor onze nieuwe taskforce Klimaat
We staan voor een belangrijke uitdaging: hoe kan onze sector een duurzaam antwoord bieden op de klimaatcrisis? Binnen VIA hebben onze leden uiteenlopende standpunten en visies over de aanpak van de klimaatcrisis.…
Samsung: ‘Personalisatie is altijd key, juist in een privacy-firstspeelveld”
Het afscheid nemen van third-party cookies duurt langer dan verwacht. Mikte Google eerder op eind 2023, inmiddels wordt er al gesproken over de tweede helft van 2024 of misschien nog wel later. Maar dat het gaat…
Legal matters #1: Nieuwe Regels voor Kansspelreclame, Privacyboete voor Criteo, en Rechtszaak tegen Google’s AI-tools
Hieronder bespreken we kort belangrijke ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en juridische kwesties in de digitale wereld. Besluit ongerichte reclame kansspelen op afstand Vanaf 1 juli zijn nieuwe regels van kracht…
VoxComm members’ initiative’: The Cost of the Pitch in the US and Australia
Als lid van VoxComm kunnen we twee initiatieven delen die recent gepubliceerd zijn in Australië en de VS. Op 8 augustus van 21:00 – 22:00 host 4A’s een webinar over ’the cost…
In gesprek met de Autoriteit Consument & Markt (ACM)
Na een eerder gesprek met het Ministerie van Economische Zaken (EZK), hebben de brancheverenigingen bvA, DDA, DDMA, Thuiswinkel.org en VIA Nederland afgelopen maand aan tafel gezeten met de Autoriteit Consument &…