Marketingkennis

Inschrijving Friends of Search Awards 2022 geopend
Inschrijving Friends of Search Awards 2022 geopend Op dinsdag 14 juni 2022 wordt wederom het beste werk in search bekroond tijdens de Nederlandse editie van Friends of Search (georganiseerd door brancheverenigingen DDMA…

Whitepaper: de veranderende rol van de paid search marketeer
Ruimte voor innovatie dankzij SEA automatisering De afgelopen jaren zijn de mogelijkheden om Search Engine Advertising (SEA)-campagnes te automatiseren exponentieel toegenomen en gaan de ontwikkelingen op het gebied van creatie en…

Lead Generation LAndscape
For the use case Lead Generation we’ll look at how to take advantage of and read the MarTech Landscape. The Landscape is very broad and the Lead Generation use case is…

IAB Europe lanceert nieuwe gids met alternatieven voor third-party cookies
IAB Europe heeft afgelopen week een nieuwe versie uitgebracht van de ‘Guide to the Post-Third-Party Cookie Era.’ Deze gids is gericht op merken, bureaus, uitgevers en tech tussenpersonen, zodat zij zich…

AdAid.eu – een platform dat Oekraïense collega’s verbindt met de creatieve industrie binnen de EU
VIA Nederland is lid van meerdere Europese brancheplatforms voor de reclame-industrie. Vanuit dit bredere samenwerkingsverband is er een platform gelanceerd dat Oekraïense marketingcommunicatieprofessionals ondersteunt. In verband met de tragedie die Oekraïne…

“Ieders mening is waardevol. Daar zouden we ons beter bewust van moeten zijn.”
International Women’s Week bij VIA | Interview 4 Sharon de Graaf is Senior Art Director bij DentsuAchtung! Ze volgde de opleiding Advertising aan de Willem de Kooning Academie en heeft een semester…

“Als je waarde hecht aan de expertise van je vrouwelijke collega’s, zorg dan dat ze gehoord worden.”
International Women’s Week bij VIA | Interview 3 Angela Tropper is 41 jaar jong, altijd fulltime aan het werk en heeft twee kinderen van 8 en 6 jaar oud. Ze werkt momenteel…

“Het traditionele man-vrouw denken is in de maatschappij nog heel sterk verankerd”
International Women’s Week bij VIA | Interview 2 Hafida Abahai (40) is sinds 2017 CEO van het Nederlandse kantoor van Weber Shandwick, een internationaal PR & communicatienetwerk. Sinds 2014 is Hafida werkzaam…

“Het begint allemaal bij awareness, maar we moeten nu toch wel echt over op actie.”
International Women’s Week bij VIA | Interview 1 Charley Peereboom (31) studeerde Fashion & Branding aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI). Haar eerste baan was in de e-commerce, maar na een paar…

International Women’s day bij VIA
Nog een week tot International Women’s Day! Dit jaar is het overkoepelende thema #BreakTheBias. Onbewuste vooroordelen en blinde vlekken heeft iedereen. Ze hebben invloed op de keuzes die we maken en op…

Diversiteit in reclames neemt toe, maar genuanceerde karakters zijn zeldzaam. Wat kan jij eraan doen?
Geena Davis heeft in de periode 2015 en 2019 de 978 best bekeken YouTube ads geanalyseerd. Hieruit bleek dat 40% van de karakters wit waren, maar dat ze wel drie keer…

Optimaal content inzetten met behulp van het Marketing Technology Landscape
Wie kent ze niet, de landschappen vol logo’s? Zeker de landschappen van marketingtechnologie zijn een feestje om naar te kijken, maar worden ze ook gebruikt? De Taskforce Data & Techniek van…