Category Marketingkennis
Overzicht vereisten cookiebanner Europese landen
Er heerst momenteel veel onduidelijkheid over de verplichting van de “Reject-all” knop in cookiebanners. Hoewel de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) deze nog niet verplicht heeft gesteld, zien we dat autoriteiten in andere Europese…
Oproep deelname werkgroep ontwerp toekomstbestendige cookiebanner
Uit het recent gepubliceerde onderzoek “Waarde van Data: het Consumentenperspectief” komt naar voren dat het delen van persoonsgegevens online veelal wordt toegestaan zonder dat hierover wordt nagedacht of omdat de consument verwacht geen…
Effie Awards introduceert Maatschappelijke Plus
Extra jury onder leiding van Tim Claassen gaat maatschappelijke bijdrage van cases beoordelen en belonen. De organisatoren van Effie Nederland, VIA en bvA, hebben deze week tijdens het uitverkochte EffieFest bekendgemaakt…
Meta krijgt hoogste privacy-boete ooit
Auteur: Sander van Oostrom In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom de boete die Meta heeft gekregen voor de doorgifte van persoonsgegevens naar de VS. Meta heeft een forse boete (1,2 miljard euro) gekregen van…
Recap Effie FEst 2023
Dat was ‘m dan: EffieFest 2023. Wat een inspirerende, leerzame en gezellige middag in LAB111. Bedankt aan alle sprekers voor hun waardevolle bijdrage. We sloten EffieFest af met een gezellige borrel waar iedereen met een…
Effie Awards presenteert nieuwe (hoofd)jury voor veertigste editie
Effie Awards presenteert nieuwe (hoofd)jury voor veertigste editie Amsterdam, 22 mei 2023 – De Effie Awards, dé vakprijs voor de meest effectieve marketing- en communicatiecases, heeft vandaag de namen van 15 nieuwe juryleden…
Genomineerden Programmatic Awards 2023 bekend
Amsterdam, 24 mei 2023 – Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Richard Vis en juryvoorzitters Kevin Donker, Marvin Vacquier Droop en Pauline van…
BENCHMARK 2022 VERSTUURD
Op 16 mei 2023 is het eerste deel van de Benchmark Monitor 2022 uitgestuurd, een rapport dat sinds 1979 jaarlijks wordt opgemaakt. De Benchmark bestaat uit drie delen: bedrijfsresultaten, uurtarieven en…
Bestedingen digital advertising in 2022 naar 3,5 miljard, groei van 13 procent
Groeipercentages van de globale spelers stabiliseert en 43 procent zonder third-party cookies ingekocht Amsterdam, 9 mei 2023 – De digital-advertisingbestedingen zijn in 2022 met 13 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim…
In gesprek met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat over de Digital Services Act
In gesprek met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat over de Digital Services Act De brancheverenigingen van de digitale (reclame) industrie (VIA, DDMA, bvA, DDA en Thuiswinkel) zijn in gesprek…
Mèlanie Bosveld (Kult&Ace, PACT) treedt toe als nieuw bestuurslid van VIA
Bosveld brengt kennis in rondom DE&I en jong creatief talent Amsterdam, 1 mei 2023 – Tijdens de Algemene Ledenvergadering van branchevereniging VIA op 13 april is Mèlanie Bosveld benoemd tot nieuw…
interview met Guido Grevink over de onderzoeksresultaten van De Waarde van Data
Op 4 april publiceerde VIA het onderzoek De Waarde van Data: het Consumentenperspectief. Juridisch adviseur Guido Grevink was na de afronding van het onderzoek betrokken om de onderzoeksresultaten juridisch te duiden. In dit…