Amsterdam, 26 april 2022 – De digital-advertisingbestedingen zijn in 2021 met 34 procent gegroeid, nog meer dan verwacht. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,1 miljard euro aan digitale advertenties. Naast een aanhoudende…
Innovatiekracht en wendbaarheid dé drijvers achter duurzaam concurrentievoordeel. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het jaarlijks terugkerende CMO onderzoek, een hernieuwd onderzoek dat is opgezet als samenwerkingsverband tussen CMOtalk, Nyenrode Business Universiteit en…
Vorig jaar juli hebben we onze achterban gevraagd deel te nemen aan een wereldwijd DEI onderzoek van WFA en Kantar. De resultaten zijn binnen en bieden diepgaande inzichten in de belevingswereld van…
Diversiteit & Inclusie in Marketing Trends Rapport In juli riepen we de branche op om mee te doen aan de allereerste wereldwijde diversiteitspeiling onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. De resultaten…
Samenwerking VIA & CMOTalk voor het nieuwe, jaarlijkse marketing onderzoek. Urgente marketingthema’s wetenschappelijk onderzocht VIA slaat de handen ineen met CMOtalk voor een nieuw, jaarlijks wetenschappelijk onderzoek onder marketingdirecteuren. Het wetenschappelijk onderzoek,…
DIGITAL ADVERTISING GROEIT VERDER DOOR IN CRISISJAAR 2020 ADVERTEERDERS BESTEDEN 2,34 MILJARD EURO AAN DIGITAL ADVERTISING In tegenstelling tot de negatieve groeiverwachtingen van een jaar geleden is het marktaandeel van digital advertising…
Onderzoek toont aan: C-level meer dan ooit in spagaat (in ons complexe en snel ontwikkelend vakgebied) Aanvullend kwantitatief onderzoek zorgt voor interessante verdieping Ondanks het besef van wat de grootste ontwikkelingen, kansen…
Adverteerders besteden 2,2 miljard euro aan Digital Ad Spend in 2019 Verwachtingen voor 2020 een stuk minder positief door COVID-19 Conform de verwachting is in 2019 het marktaandeel van digital advertising nog…
Hoe meet je de effectiviteit van investeringen in crossmedia campagnes? Half the money I spend on advertising is wasted, the trouble is I don’t know which half John Wanamaker, father of modern…
Data ownership en customer centricity hoog op de agenda van de Nederlandse chief marketing officer Amsterdam, 19 november 2019 – Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet alleen centraal in hun…
In het eerste halfjaar van 2019 ging er 1,1 miljard euro naar digital advertising De halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, laat weer een aantal…