Category Privacy & Compliancy

Autoriteit Persoonsgegevens publiceert richtlijnen voor het opstellen van een correcte cookiebanner

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft aangekondigd in 2024 strenger op te treden tegen misleidende cookiebanners. Eerder al uitte het kabinet haar zorgen over het gebruik van cookies en online tracking, waardoor een extra budget van 500.000…

Meer informatieAutoriteit Persoonsgegevens publiceert richtlijnen voor het opstellen van een correcte cookiebanner
Legal Matters 1

Legal matters #1: Nieuwe Regels voor Kansspelreclame, Privacyboete voor Criteo, en Rechtszaak tegen Google’s AI-tools

Hieronder bespreken we kort belangrijke ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en juridische kwesties in de digitale wereld. Besluit ongerichte reclame kansspelen op afstand  Vanaf 1 juli zijn nieuwe regels van kracht…

Meer informatieLegal matters #1: Nieuwe Regels voor Kansspelreclame, Privacyboete voor Criteo, en Rechtszaak tegen Google’s AI-tools
EU-US Data Privacy Framework

 Het EU-US Data Privacy Framework: een doorbraak voor de doorgifte van persoonsgegevens naar de VS? 

Auteur: Sander van Oostrom In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom een nieuw adequaatheidsbesluit: het EU-US Data Privacy Framework (Privacy Framework) De Europese Commissie heeft een belangrijke stap gezet met betrekking tot de doorgifte…

Meer informatie Het EU-US Data Privacy Framework: een doorbraak voor de doorgifte van persoonsgegevens naar de VS?