
Ook de Digital Services Act in de afrondende fase
Na de Digital Markets Act (DMA) is nu ook de Digital Services Act (DSA) aangekomen in de afrondende fase van de wetgevingsprocedure. De Raad van de Europese Unie en het Europees Parlement…
Na de Digital Markets Act (DMA) is nu ook de Digital Services Act (DSA) aangekomen in de afrondende fase van de wetgevingsprocedure. De Raad van de Europese Unie en het Europees Parlement…
De Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) nam op 2 februari 2022 een beslissing over het Transparency & Consent Framework (TCF) van IAB Europa. In het kort, de APD oordeelt dat IAB Europa moet worden gezien als een verwerkingsverantwoordelijke doordat het TC strings verwerkt. Daarnaast worden op basis…
De APD heeft IAB Europe opgedragen om een verbeterplan voor het TCF op stellen (en na goedkeuring door te voeren). Hiervan wordt het proces aan de bovenkant van de tijdlijn weergegeven. Daarnaast…
Besluit van de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) inzake IAB Europe en het TCF 1 april, Brussel, België – In het kader van haar periodieke communicatie naar de markt over het besluit van de…
Vanuit de werkgroep Privacy zijn een aantal vragen opgesteld en voorgelegd aan de AP. We blijven in contact met de AP en zullen vervolgvragen stellen. Heb je zelf vragen die je wilt…
Sinds het besluit van de Oostenrijkse gegevensbeschermingsautoriteit om Google Analytics te verbieden, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens in haar handleiding over het privacy vriendelijk instellen van de analytische cookie het volgende opgenomen: ‘Let…
Een update over de herkomstproeven van api’s in de privacy sandbox van chrome Chrome heeft bekendgemaakt dat ze beginnen met de volgende fase van het testen van de voorstellen voor de relevantie…
De DMA gaat samen met de Digital Services Act (DSA) de Europese interne markt voor online-diensten regelen. De nieuwe wet gaat komen en de komende periode wordt gebruikt om de definitieve tekst…
Op 15 februari 2022 organiseerde de Werkgroep Privacy een webinar waarin een belangrijke update werd gedeeld voor (online) marketeers, media managers en privacy-verantwoordelijken die de ontwikkelingen vóór willen blijven. Gedurende de webinar werd…
Na het vrije verkeer van goederen, diensten, mensen en kapitaal, moet data ook vrij(er) verhandeld kunnen worden binnen de Europese Unie. Tenminste, als het aan de Europese Commissie ligt. Dit kan…
Het doel van privacy is om het verzamelen en delen van persoonsgegevens tussen zakenpartners te beperken en te minimaliseren. Maar voor sommige kernfuncties van digitale reclame, zoals ad targeting, meting en…
Op 02-02-2022 heeft de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) het onderzoek dat het heeft uitgevoerd naar het Transparency Consent Framework (TCF) van IAB Europe en het daaraan verbonden besluit gepubliceerd. Hier kun je de…