Auteur: Sander van Oostrom De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) nu extra budget gekregen om strenger toezicht te kunnen houden op het gebruik van cookies en online tracking. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van…
Om de markt te helpen bij het (makkelijker) inzichtelijk maken van inzichten, publiceerde de Taskforce Consumer Insights eerder het Consumer Insights Maturity Model. In een nieuw artikelenreeks kijkt de taskforce naar de basisprincipes…
Het potentieel van AI lijkt onbeperkt, en de hype eromheen wordt steeds groter. Met de lancering van generatieve AI-aangedreven tools zoals ChatGPT, Stable Diffusion, Bard, DALL-E of Speechify, om er maar…
In de afgelopen 5 jaar heeft er een shift in het zoekgedrag plaatsgevonden. In plaats van de desktop, gebruiken steeds meer mensen hun mobiel. En door de komst van platformen zoals…
Auteur: Sander van Oostrom De Ierse Data Protection Commission (DPC) heeft opnieuw een hoge boete opgelegd aan een grote speler in de techwereld. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom het besluit…
Op vrijdag 13 oktober is het zover: Adnight 2023, het grootse evenement dat bekendstaat als de ‘open keuken van de Amsterdamse creatieve industrie’, zal zijn deuren weer openen. Sinds de start…
Op 28 september vond in Hotel Jakarta, het Retail Media Event plaats en praatten deskundigen vakgenoten bij over ontwikkelingen rondom Retail Media. Met presentaties van Eveline ten Hoor (MeMo2), Daniel Knapp (IAB…
In dit tweede interview door de VIA taskforce Consumer Insights deelt Dick van der Lecq, zijn visie over het Maturity Model. De missie van de VIA Consumer Insights Taskforce is marketeers helpen inzichten…
Auteur: Sander van Oostrom De Europese Commissie heeft onlangs de eerste groep ‘poortwachters’ aangewezen die onder de Digital Markets Act (DMA) vallen. In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom de strenge regels,…
Amsterdam, donderdag 21 september – De Taskforce Creative van branchevereniging VIA verwelkomt met trots een uniek nieuw lid in hun team: Esther Olofsson, AI-persoonlijkheid en virtual human. Met deze samenwerking tussen mens…
In dit eerste interview door de VIA taskforce Consumer Insights gaan we in gesprek met de markt over hoe zij het Maturity Model gebruiken. De missie van de VIA Consumer Insights Taskforce is…
De twaalfde aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 12- JUST GETTING STARTED Renée van den Oetelaar is VIA-bestuurslid en managing director van Boomerang FT,…