Logo symboliseert en combineert de veerkracht en groei van IAB Nederland en VEA Na de officiële fusie tussen brancheverenigingen IAB Nederland en VEA presenteert het nieuwe brancheplatform VIA vandaag zijn logo, huisstijl…
Om te voorkomen dat professionals aan de bureau-, technologie- en publisherskant in dezelfde valkuilen als vorig jaar stappen, hebben onze taskforcevoorzitters de belangrijkste trends en (technologische) ontwikkelingen van 2021 voor je op een…
Om een goede mediastrategie met de juiste mix van kanalen te bepalen is het onder andere van belang om te weten waar consumenten over een merk horen en welke media(kanalen) ze gebruiken…
Verschillende grote uitgevers en adverteerders spraken afgelopen zomer hun zorgen uit over een opt-in voor advertentietracking in iOS 14. Apple wil met de update, die naar alle waarschijnlijkheid in het eerste kwartaal…
Landschap, spindiagrammen en legenda geven inzicht in het ecosysteem van digital commerce De Taskforce E-commerce publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van het Nederlandse e-commercelandschap. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals…
Onderzoek toont aan: C-level meer dan ooit in spagaat (in ons complexe en snel ontwikkelend vakgebied) Aanvullend kwantitatief onderzoek zorgt voor interessante verdieping Ondanks het besef van wat de grootste ontwikkelingen, kansen…
Adverteerders besteden 2,2 miljard euro aan Digital Ad Spend in 2019 Verwachtingen voor 2020 een stuk minder positief door COVID-19 Conform de verwachting is in 2019 het marktaandeel van digital advertising nog…
Data ownership en customer centricity hoog op de agenda van de Nederlandse chief marketing officer Amsterdam, 19 november 2019 – Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet alleen centraal in hun…
In het eerste halfjaar van 2019 ging er 1,1 miljard euro naar digital advertising De halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, laat weer een aantal…
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen. Online Ad Spend Study toont acceleratie van traditionele media naar digitaal. Digital advertising heeft ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio…
Amsterdam, 12 april 2018 – De jaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland,laat ook dit jaar weer een paar opvallende resultaten zien. In 2017 is de…
Amsterdam, 14 maart 2018 – De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s) worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie.…