
Global Guidance on Environmental Claims
EACA brengt gids uit om duurzamere resultaten te bereiken De Europese vereniging van reclamebureaus, EACA, heeft een gids uitgebracht die gebaseerd is op zes beginselen die merken en bureaus moeten volgen om…
EACA brengt gids uit om duurzamere resultaten te bereiken De Europese vereniging van reclamebureaus, EACA, heeft een gids uitgebracht die gebaseerd is op zes beginselen die merken en bureaus moeten volgen om…
Op 30 maart vond de jaarlijkse algemene ledenvergadering van VIA plaats. We hebben teruggeblikt op het afgelopen jaar maar vooral ook voorruit gekeken naar de toekomst en de belangrijkste thema’s die hier…
Transparantie en innovatie in de programmatic-advertisingmarkt In de blogpostserie ‘Transparantie en innovatie in de programmatic-advertisingmarkt’ zet de Taskforce Programmatic de belangrijkste ontwikkelingen op een rij. Zo werd in het eerste artikel…
De belangrijkste loopbaanvragen van de volgende generatie reclame, marketing en communicatietalenten worden beantwoordt. In het Koninklijk Instituut voor de Tropen organiseert VIA, in samenwerking met RA*W en YoungDogs, op woensdagmiddag 18 mei ADfest hét…
Amsterdam, 30 maart 2022 – Rik Ledder (51) is tijdens de algemene ledenvergadering unaniem verkozen tot nieuwe voorzitter van brancheplatform VIA. Met ingang van 1 april 2022 volgt hij Marion Koopman…
Een veilig werkklimaat. Het is een onderwerp dat velen in onze industrie bezighoudt. We vinden allemaal dat het belangrijk is. Zowel voor onszelf als voor de ander. Het ongemakkelijke van dit…
Programmatic Trends 2022 Vorige week, donderdag 24 maart, vond het Programmatic Trend event plaats in de Tolhuistuin. Naast het feit dat het een heel succesvol en gezellig evenement was, was…
Op 30 maart is het tijd voor de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering. Deze zal worden ingeleid door Erik Kessels en Daniel Metz om 16.00 uur en om 16.30 uur starten we met…
IAB Europe heeft afgelopen week een nieuwe versie uitgebracht van de ‘Guide to the Post-Third-Party Cookie Era.’ Deze gids is gericht op merken, bureaus, uitgevers en tech tussenpersonen, zodat zij zich…
VIA Nederland is lid van meerdere Europese brancheplatforms voor de reclame-industrie. Vanuit dit bredere samenwerkingsverband is er een platform gelanceerd dat Oekraïense marketingcommunicatieprofessionals ondersteunt. In verband met de tragedie die Oekraïne…
Nog een week tot International Women’s Day! Dit jaar is het overkoepelende thema #BreakTheBias. Onbewuste vooroordelen en blinde vlekken heeft iedereen. Ze hebben invloed op de keuzes die we maken en op…
Tijdens Koffiedik Kijken waagden Titus van Dijk, Patritia Pahladsingh, Ruben Scheurs en Frank Volmer zich aan voorspellingen voor 2022. CMO Caroline van Turennout van Zeeman is tijdens Koffiedik Kijken Walk & Talk…