Innovatiekracht en wendbaarheid dé drijvers achter duurzaam concurrentievoordeel. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het jaarlijks terugkerende CMO onderzoek, een hernieuwd onderzoek dat is opgezet als samenwerkingsverband tussen CMOtalk, Nyenrode Business Universiteit en…
Ruimte voor innovatie dankzij SEA automatisering De afgelopen jaren zijn de mogelijkheden om Search Engine Advertising (SEA)-campagnes te automatiseren exponentieel toegenomen en gaan de ontwikkelingen op het gebied van creatie en…
Hoewel de basis van programmatic technologisch is, komt er nog steeds veel handwerk kijken bij het opzetten van campagnes. Het is dan ook niet zo vreemd dat er steeds meer initiatieven komen…
Door nieuwe regelgevingen en technische ontwikkelingen komt er een einde aan 3rd party cookies. Verschillende browsers ondersteunen straks niet langer cookies voor het volgen van gebruikers. In de paper vind je…
Bij zoekmachinemarketing, ook wel bekend onder de Engelse term Search Engine Marketing, denken mensen in eerste instantie aan zoeken naar informatie in een traditionele zoekmachine. Op zich is dat niet zo vreemd,…
Brand Safe Adverteren: Alle Mogelijkheden op een rij – Programmatic Afgelopen jaren stonden de media vol met onderwerpen die negatief geladen zijn of op zijnminst gevoelig liggen. Denk aan MH17, de dood…
In juni 2021 is Google van start gegaan met de gefaseerde uitrol van de veelbesproken page experience update. Waar in het verleden de focus lag op de laadsnelheid en een beveiligde verbinding…
E-commerce heeft het afgelopen jaar een enorme inhaalslag gemaakt. Retailers verschoven hun primaire aandacht naar de digitale verkoopkanalen, consumenten zagen zich genoodzaakt om vooral online hun inkopen te doen en het aantal…
De Taskforce Data & Techniek van IAB Nederland publiceert vandaag het eerste Data-IN-framework op de Nederlandse markt. Met het framework, inclusief bijbehorend Data-Maturity-model, wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals een basis geven…
Door ontwikkelingen als machine learning, voice en de vernieuwde privacywetgeving is het search-landschap de laatste jaren compleet veranderd. Er is meer mogelijk op het gebied van search automation, maar het is ook…
Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelgrote tot kleine Nederlandse bedrijven het nog lastig vinden om search automation binnen hun searchcampagnes toe te passen. Het…
*Deze whitepaper is voor de fusie van IAB Nederland en VEA tot stand gekomen. Hoewel het niet mogelijk is om advertentiefraude in één keer volledig te elimineren, is het de plicht van…