E-commerce heeft het afgelopen jaar een enorme inhaalslag gemaakt. Retailers verschoven hun primaire aandacht naar de digitale verkoopkanalen, consumenten zagen zich genoodzaakt om vooral online hun inkopen te doen en het aantal…
De Taskforce Data & Techniek van IAB Nederland publiceert vandaag het eerste Data-IN-framework op de Nederlandse markt. Met het framework, inclusief bijbehorend Data-Maturity-model, wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals een basis geven…
Door ontwikkelingen als machine learning, voice en de vernieuwde privacywetgeving is het search-landschap de laatste jaren compleet veranderd. Er is meer mogelijk op het gebied van search automation, maar het is ook…
Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelgrote tot kleine Nederlandse bedrijven het nog lastig vinden om search automation binnen hun searchcampagnes toe te passen. Het…
*Deze whitepaper is voor de fusie van IAB Nederland en VEA tot stand gekomen. Hoewel het niet mogelijk is om advertentiefraude in één keer volledig te elimineren, is het de plicht van…
Totale programmatic ad spend groeit naar 292 miljoen euro Header bidding overtreft verwachtingen Amsterdam, 11 oktober 2018 – Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de General Data Protection Regulation (GDPR)…
Onderzoek toont aan: Search advertising blijft ongekend populair Nederland koploper in het adopteren van nieuwe technologieën Amsterdam, 18 oktober 2018 – Vandaag presenteren wij samen met DDMA de vierde Search Advertising Study.…