13 Winnaars Effie Awards 2021

Vanmiddag zijn voor de 38e keer in Nederland de Effies uitgereikt. 33 inzendingen zijn beoordeeld door in totaal 51 juryleden; 7 vakjury’s en een hoofdjury. Zij hebben iedere case gewikt en gewogen op doel, strategie en resultaat.

Ondanks dat het programma op het laatste moment nog aangepast moest naar een middageditie, waardoor het diner helaas kwam te vervallen, was het een prachtige uitreiking met prachtige Effie winnaars vanuit Theater Amsterdam. Niets mooiers dan samen met elkaar, het vak en daarbij horende successen te vieren! Onze dank gaat dan ook uit naar alle gasten voor hun begrip en flexibiliteit In totaal zijn 13 cases in de prijzen gevallen: 2 Leffies, 5 bronzen –, 4 zilver -, en maar liefst 2 gouden Effies!

Alle winnaars van harte gefeliciteerd met jullie gewonnen Effie Awards!

GOUD

Campagne: Lucht
Adverteerder: Zeeman
Bureau: Persuade i.s.m. Ganbaroo PR, Artbox Amsterdam
 
Campagne: Dit is de tijd van doen. 
Adverteerder: a.s.r.
Bureau: TheMerge i.s.m. DVJ Insights, MediaReverse

ZILVER

Campagne: Hoe de Staatsloterij Oudejaarstrekking weer een knallende jaarafsluiter werd.
Adverteerder: Nederlandse Loterij
Bureau: TBWA\NEBOKO i.s.m. Mindshare.Greenhouse

Campagne: Alleen samen krijgen we Corona onder controle
Adverteerder: Rijksoverheid, kernteam crisiscommunicatie
Bureau: Roorda Reclamebureau i.s.m. Tabula Rasa, BKB het campagnebureau, Initiative Media, HvdM

Campagne: The Dark Side of Money
Adverteerder: ABN AMRO
Bureau: N=5

Campagne: Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt: Een vat vol impact
Adverteerder: Hertog Jan – Ab Inbev
Bureau: The Valley i.s.m. Osborn Pike, Dentsu Media, Four Creating, NRC Media, SiteSupport

BRONS

Campagne: De KiKa-Berentribune
Adverteerder: MSD Nederland
Bureau: Joe Public Take Away Advertising i.s.m. Stichting Kinderen Kankervrij, sc Heerenveen

Campagne: KPN SuperWifi
Adverteerder: KPN
Bureau: DentsuAchtung! i.s.m. Mindshare, A Bigger Cirlce

Campagne: Crisp, Beter eten, lekker geregeld
Adverteerder: Crisp
Bureau: DentsuAchtung!

Campagne: Zooo veel money
Adverteerder: Nederlandse Loterij – Eurojackpot
Bureau: DEPT Agency, Mindshare.Greenhouse

Campagne: Het grote speelgoedboek van de winkel voor blije koppies
Adverteerder: bol.com
Bureau: DEPT Agency i.s.m. Dentsu

LEFFIE

Campagne: Readification: de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla.
Adverteerder: De Leescoalitie
Bureau: 2Basics i.s.m. Ubisoft Benelux

Campagne: Het Helpende Bord.
Adverteerder: HAK
Bureau: DDB Unlimited i.s.m. Philip Post Production, Creative Venue, The Humblebrag, HappyLife PR, Wageningen University, Earforce, Voedingsstijl, Waarmakers studio, Royal Goedewaagen, Food Creativity, Egotribe

www.effie.nl

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!