13 Winnaars Effie Awards 2021
Vanmiddag zijn voor de 38e keer in Nederland de Effies uitgereikt. 33 inzendingen zijn beoordeeld door in totaal 51 juryleden; 7 vakjury’s en een hoofdjury. Zij hebben iedere case gewikt en gewogen op doel, strategie en resultaat.
Ondanks dat het programma op het laatste moment nog aangepast moest naar een middageditie, waardoor het diner helaas kwam te vervallen, was het een prachtige uitreiking met prachtige Effie winnaars vanuit Theater Amsterdam. Niets mooiers dan samen met elkaar, het vak en daarbij horende successen te vieren! Onze dank gaat dan ook uit naar alle gasten voor hun begrip en flexibiliteit In totaal zijn 13 cases in de prijzen gevallen: 2 Leffies, 5 bronzen –, 4 zilver -, en maar liefst 2 gouden Effies!
Alle winnaars van harte gefeliciteerd met jullie gewonnen Effie Awards!
GOUD
Campagne: Lucht
Adverteerder: Zeeman
Bureau: Persuade i.s.m. Ganbaroo PR, Artbox Amsterdam
Campagne: Dit is de tijd van doen.
Adverteerder: a.s.r.
Bureau: TheMerge i.s.m. DVJ Insights, MediaReverse
ZILVER
Campagne: Hoe de Staatsloterij Oudejaarstrekking weer een knallende jaarafsluiter werd.
Adverteerder: Nederlandse Loterij
Bureau: TBWA\NEBOKO i.s.m. Mindshare.Greenhouse
Campagne: Alleen samen krijgen we Corona onder controle
Adverteerder: Rijksoverheid, kernteam crisiscommunicatie
Bureau: Roorda Reclamebureau i.s.m. Tabula Rasa, BKB het campagnebureau, Initiative Media, HvdM
Campagne: The Dark Side of Money
Adverteerder: ABN AMRO
Bureau: N=5
Campagne: Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt: Een vat vol impact
Adverteerder: Hertog Jan – Ab Inbev
Bureau: The Valley i.s.m. Osborn Pike, Dentsu Media, Four Creating, NRC Media, SiteSupport
BRONS
Campagne: De KiKa-Berentribune
Adverteerder: MSD Nederland
Bureau: Joe Public Take Away Advertising i.s.m. Stichting Kinderen Kankervrij, sc Heerenveen
Campagne: KPN SuperWifi
Adverteerder: KPN
Bureau: DentsuAchtung! i.s.m. Mindshare, A Bigger Cirlce
Campagne: Crisp, Beter eten, lekker geregeld
Adverteerder: Crisp
Bureau: DentsuAchtung!
Campagne: Zooo veel money
Adverteerder: Nederlandse Loterij – Eurojackpot
Bureau: DEPT Agency, Mindshare.Greenhouse
Campagne: Het grote speelgoedboek van de winkel voor blije koppies
Adverteerder: bol.com
Bureau: DEPT Agency i.s.m. Dentsu
LEFFIE
Campagne: Readification: de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla.
Adverteerder: De Leescoalitie
Bureau: 2Basics i.s.m. Ubisoft Benelux
Campagne: Het Helpende Bord.
Adverteerder: HAK
Bureau: DDB Unlimited i.s.m. Philip Post Production, Creative Venue, The Humblebrag, HappyLife PR, Wageningen University, Earforce, Voedingsstijl, Waarmakers studio, Royal Goedewaagen, Food Creativity, Egotribe