Ads.txt 1.1 Available for Public Comment

Op 13 april 2022 heeft het IAB Tech Lab (US) een nieuwe versie van ads.txt openbaar gedeeld, deze staat open voor publieke feedback tot 31 mei 2022. De update bevat twee belangrijke toevoegingen: Ownerdomain en Managerdomain. Deze verbeteringen zorgen ervoor dat de ads.txt wordt beschouwd als een tool die het mogelijk maakt om fraude te verminderen bij de inkoop en verkoop van advertenties op websites, mobiele apps en CTV.

OWNERDOMAIN: geef het domein op van het bedrijf dat eigenaar is van de website waarop de advertentie wordt vertoond. Dit helpt bij het aansluiten van de verkoper domein voor PUBLISHER vermeldingen in sellers.json bestanden, die voorheen moeilijk waren om programmatic te valideren en zorgde voor foutieve overeenkomende verkoper domeinen, vooral wanneer een entiteit meerdere uitgeverseigendommen bezit.

MANAGERDOMAIN: stelt de uitgever in staat om de primaire of exclusieve monetization partner van die sites inventory te benoemen. Deze nieuwe toevoeging aan ads.txt zal helpen om het supply path optimization (SPO) speelveld voor kleine tot middelgrote uitgevers gelijk te trekken.

Jullie feedback wordt zeer gewaardeerd. Er zijn twee opties om feedback op te sturen:

  1. Stuur je feedback direct op naar support@iabtechlab.com
  2. Stuur je feedback naar VIA, info@vianederland.nl, wij bundelen de feedback en delen dit op een later tijdstip met IAB Tech Lab (US).

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!