Inschrijving Friends of Search Awards 2022 geopend
Op dinsdag 14 juni 2022 wordt wederom het beste werk in search bekroond tijdens de Nederlandse editie van Friends of Search (georganiseerd door brancheverenigingen DDMA & VIA), die dit jaar plaatsvindt in de Kromhouthal in Amsterdam. De inschrijving voor de Beste SEO en Beste SEA (PPC) is vanaf 17 maart geopend via friendsofsearch.com/nl/awards/. Tickets voor zowel de Nederlandse, als de Belgische editie van Friends of Search zijn nog beschikbaar.

De vakjury bestaat dit jaar weer uit twee teams, elk opgedeeld naar hun veld van expertise. De SEO-jury bestaat tot nu toe uit Linda Hogenes (Coolblue) en Barry Adams (Polemic Digital). De SEA-jury bestaat vooralsnog uit Purna Virji (LinkedIn) en Frederick Vallaeys (Optmyzer). Bij de beoordeling van de inzendingen kijkt de jury onder meer naar strategie, innovatie, effectiviteit, resultaten, transparantie en privacyvriendelijkheid. De inschrijving sluit op 9 mei.
Vorig jaar liet viaBOVAG.nl andere genomineerden Smulweb en Intergamma achter zich in de categorie Beste SEO. Met een innovatief gebruik van technologie om grootschalige SEO-activiteiten uit te voeren en daardoor het verkeer op de website te laten groeien, wist viaBovag.nl de jury te overtuigen. In de categorie Beste SEA trok warenhuis HEMA aan het langste eind ten koste van andere genomineerden Albert Heijn en Heinen Delfts Blauw. HEMA combineerde hun offline en online programma’s op het gebied van targeting en incrementaliteit en wist daarmee indrukwekkende resultaten te boeken.
Over Friends of Search
Met ten minste 600 bezoekers per jaar en een editie in Amsterdam én Brussel, is Friends of Search de grootste searchconferentie van de Benelux. Elk jaar komen consultants, marketeers en bedrijven in grote getale naar het evenement om te leren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van SEO en SEA om zo hun searchstrategieën te verbeteren. Als bezoeker is Friends of Search hét moment in het jaar om te sparren met internationale, toonaangevende vakgenoten en antwoord te krijgen op al je vragen.
Over DDMA
DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service. Wij zijn een netwerk van adverteerders, non-profits, uitgevers, bureaus en tech-leveranciers die data op een innovatieve en verantwoorde manier inzetten voor interactie met consumenten. Met kennis en advies helpen wij onze leden datagedreven en klantgericht te werken, een visie op datagebruik te ontwikkelen en om te gaan met wettelijke veranderingen. Ook geven we onze leden een stem in Den Haag en Brussel en professionaliseren we de sector door het ontwikkelen van zelfregulering. Voor meer informatie: www.ddma.nl.
Over VIA
VIA is hét netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de meer dan 250 leden de markt vooruithelpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie en technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame- en communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. Want wij geloven dat verbinding de motor van vooruitgang is. Voor meer informatie: vianederland.nl