We zijn officieel live!

Logo symboliseert en combineert de veerkracht en groei van IAB Nederland en VEA

Na de officiële fusie tussen brancheverenigingen IAB Nederland en VEA presenteert het nieuwe brancheplatform VIA vandaag zijn logo, huisstijl en website. De presentatie van de merkidentiteit luidt een nieuw tijdperk in: een branchevereniging die breder kijkt, denkt en werkt. Door een grote diversiteit aan mensen en disciplines samen te voegen is een omgeving gecreëerd waarin mensen, bedrijven en het marketingcommunicatievakgebied verder kunnen groeien. Het VIA-logo symboliseert deze veerkracht en groei.


Symbool voor een nieuw begin
Eind vorig jaar maakte de branchevereniging bekend dat de naam VIA meer is dan een samensmelting van twee afkortingen. Het logo laat dit volgens Wendy Pouw, directeur VIA, duidelijk zien: “De naam en het logo zijn verfrissend en staan symbool voor onze ambitie en visie dat verbinding de motor van vooruitgang is. VIA is het netwerk dat de hele marketingketen verbindt en waarin plaats is voor data, media, creatie en technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame- en communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers.”


Gepassioneerde inzet van een divers team
Bestuursvoorzitter Marion Koopman is blij met de lancering van de website en de merkidentiteit: “Nu het logo, de huisstijl en de website staan, zijn we klaar om onze ambitieuze plannen aan de markt te presenteren. Dit is een combinatie van het verder ontwikkelen en uitbouwen van de sterke activiteiten vanuit beide verenigingen en het ontplooien van nieuwe initiatieven. Dat doen we op inhoudelijk en menselijk vlak, samen met onze leden en het bestuur, dat zich gaat richten op de zeven kernportefeuilles: Strategie & Consument, Creativiteit, Media & Commerce, Data, Tech & Privacy, Next Gen Talent, Business Acceleration en Communicatie. Ik heb er veel zin in.”


Geen woorden, maar daden
Dat VIA meteen de daad bij het woord voegt, blijkt wel uit de reeds georganiseerde evenementen en webinars, waaronder Koffiedik Kijken, en de vele webinars, trainingen en publicaties die nog op de planning staan. Zo zal de Taskforce E-commerce een playbook over de impact van marketplaces en de (online) retailbranche publiceren. De Taskforce Video organiseert een webinar rondom de rol van video in de customer journey en vanuit de Taskforce Digital Audio komt er een update van het landscape. En ook de initiatieven Just Getting Starred, Future Bosses en de Kickstart zijn alweer opgepakt. Voor het complete programma kun je terecht op www.vianederland.nl.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!