Data & techniek
Data toepassing is niet nieuw, maar in de huidige ontwikkelingen neemt data een cruciale positie in. Het is een onderwerp met vele aspecten; van techniek tot legal en van effectiviteit tot organisatie. Maar wat is data nu eigenlijk echt binnen digital advertising? Met de Taskforce Data & Techniek speelt VIA in op de toenemende behoefte aan kennis en sturing op het gebied van data. Door kennis uit te wisselen, cases te verzamelen en intensief samen te werken met andere VIA-leden wil de taskforce alle obstakels overwinnen die genomen moeten worden om de totale markt te laten groeien.
Birgit Boing
Google
Taskforcevoorzitter Data & Techniek
Werkzaam op het snijvlak van Sales, Marketing & Techniek, met 10+ jaar ervaring. Sinds 2018 werk ik bij Google. Hier vervul ik een Omnichannel Retail Lead-rol in de Nordics & Benelux. Dat wil zeggen dat ik met wereldwijde retailers in de regio werk en hen begeleid in hun transitie van een e-comm performance strategie naar een holistische omnichannel performance strategie. Ik mag mezelf een thought leader noemen en spreek regelmatig op evenementen. Voor Google werkte ik in verschillende rollen bij media marketing bureaus op het gebied van mediaplanning & -inkoop, onderzoek, brand measurement en strategie. Daarnaast hou ik mij bezig met Diversity, Inclusion en Coaching. Ik heb een universitaire achtergrond in Economie, Sociologie & Filosofie en ben gepassioneerd over de invloed van Data & Techniek op onze maatschappij. Ik laat bedrijven groeien door een scherp inzicht in strategie, gedragspatronen en leiderschap.
Gerelateerde berichten

Whitepaper Customer Data Platform
Deze whitepaper biedt een volledig overzicht van een Customer Data Platform (CDP) voor professionals in digitale marketing. We definiëren wat een CDP is, bespreken de voordelen, implementatie-overwegingen en middelen. We behandelen essentiële kenmerken, voordelen…

De juiste praktijkafwegingen maken in een data en legal focused wereld
Job van den Berg (Blue Field Agency) in gesprek met Bert Verschelde, Data Protection Officer (DPO) at DPG Media. Data driven media en marketing is een veelbesproken onderwerp in ons werkveld. Data…

Identity use cases
Identity use cases In previous articles, we discussed the importance and the pitfalls of identity solutions. Now, it’s time to talk about all the concrete opportunities they offer in a post third-party…

The Pitfalls of Identity
The Pitfalls of Identity Identity has been the hype word around the industry this year more than ever. With the change in the digital landscape, third-party cookies going away, changes to IOS…

Lead Generation LAndscape
For the use case Lead Generation we’ll look at how to take advantage of and read the MarTech Landscape. The Landscape is very broad and the Lead Generation use case is…