Data & techniek
Data toepassing is niet nieuw, maar in de huidige ontwikkelingen neemt data een cruciale positie in. Het is een onderwerp met vele aspecten; van techniek tot legal en van effectiviteit tot organisatie. Maar wat is data nu eigenlijk echt binnen digital advertising? Met de Taskforce Data & Techniek speelt VIA in op de toenemende behoefte aan kennis en sturing op het gebied van data. Door kennis uit te wisselen, cases te verzamelen en intensief samen te werken met andere VIA-leden wil de taskforce alle obstakels overwinnen die genomen moeten worden om de totale markt te laten groeien.
Birgit Boing
Google
Taskforcevoorzitter Data & Techniek
Werkzaam op het snijvlak van Sales, Marketing & Techniek, met 10+ jaar ervaring. Sinds 2018 werk ik bij Google. Hier vervul ik een Omnichannel Retail Lead-rol in de Nordics & Benelux. Dat wil zeggen dat ik met wereldwijde retailers in de regio werk en hen begeleid in hun transitie van een e-comm performance strategie naar een holistische omnichannel performance strategie. Ik mag mezelf een thought leader noemen en spreek regelmatig op evenementen. Voor Google werkte ik in verschillende rollen bij media marketing bureaus op het gebied van mediaplanning & -inkoop, onderzoek, brand measurement en strategie. Daarnaast hou ik mij bezig met Diversity, Inclusion en Coaching. Ik heb een universitaire achtergrond in Economie, Sociologie & Filosofie en ben gepassioneerd over de invloed van Data & Techniek op onze maatschappij. Ik laat bedrijven groeien door een scherp inzicht in strategie, gedragspatronen en leiderschap.
Gerelateerde berichten
The now and what of data driven marketing bij Ajax
The now and what of data driven marketing bij Ajax Interview Mark van Leest en Max Reckers Data driven marketing, iedereen heeft het erover, maar het in de praktijk ook ‘echt doen’…
The now and what of data driven marketing bij KWF Kankerbestrijding
The Now and What of Data Driven Marketing bij KWF Kankerbestrijding Interview Roel Hundscheid en Arnoud Markus Data driven marketing, iedereen heeft het erover, maar het in de praktijk ook ‘echt…
The now and what of data driven marketing bij Unilever
The Now and What of Data Driven Marketing bij Unilever Interview Job van den berg en janneke van doremalen Data driven marketing, iedereen heeft het erover, maar het in de praktijk ook…
The now and what of data driven marketing bij Royal Swinkels Family Breweries
The Now and What of Data Driven Marketing bij Royal Swinkels Family Breweries Interview Job van den berg en John Mouthaan Data driven marketing, iedereen heeft het erover, maar het in de…
Onboarding en identifiers vanuit het oogpunt van een publisher
Om de markt te helpen in hun zoektocht naar antwoorden en alternatieve mogelijkheden voor targeting, retargeting, frequency capping en analytics door het verdwijnen van third-party cookies, gaat de werkgroep Cross-Media Identity, onderdeel…