Data & techniek

Data toepassing is niet nieuw, maar in de huidige ontwikkelingen neemt data een cruciale positie in. Het is een onderwerp met vele aspecten; van techniek tot legal en van effectiviteit tot organisatie. Maar wat is data nu eigenlijk echt binnen digital advertising? Met de Taskforce Data & Techniek speelt VIA in op de toenemende behoefte aan kennis en sturing op het gebied van data. Door kennis uit te wisselen, cases te verzamelen en intensief samen te werken met andere VIA-leden wil de taskforce alle obstakels overwinnen die genomen moeten worden om de totale markt te laten groeien.

Birgit Boing

Google
Taskforcevoorzitter Data & Techniek

Werkzaam op het snijvlak van Sales, Marketing & Techniek, met 10+ jaar ervaring. Sinds 2018 werk ik bij Google. Hier vervul ik een Omnichannel Retail Lead-rol in de Nordics & Benelux. Dat wil zeggen dat ik met wereldwijde retailers in de regio werk en hen begeleid in hun transitie van een e-comm performance strategie naar een holistische omnichannel performance strategie. Ik mag mezelf een thought leader noemen en spreek regelmatig op evenementen. Voor Google werkte ik in verschillende rollen bij media marketing bureaus op het gebied van mediaplanning & -inkoop, onderzoek, brand measurement en strategie. Daarnaast hou ik mij bezig met Diversity, Inclusion en Coaching. Ik heb een universitaire achtergrond in Economie, Sociologie & Filosofie en ben gepassioneerd over de invloed van Data & Techniek op onze maatschappij. Ik laat bedrijven groeien door een scherp inzicht in strategie, gedragspatronen en leiderschap.  


Gerelateerde berichten

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!