Retail Media
Datatoepassing is niet nieuw, maar in de huidige ontwikkelingen neemt data een cruciale positie in. Het is een onderwerp met vele aspecten; van techniek tot legal en van effectiviteit tot organisatie. Maar wat is data nu eigenlijk echt binnen digital advertising? Met de Taskforce Data & Techniek speelt VIA in op de toenemende behoefte aan kennis en sturing op het gebied van data. Door kennis uit te wisselen, cases te verzamelen en intensief samen te werken met andere VIA-leden wil de taskforce alle obstakels overwinnen die genomen moeten worden om de totale markt te laten groeien.
Rogier Lammers
Cavai
Taskforcevoorzitter Retail Media
In de zomer van 2020 heb ik het Amsterdamse kantoor van Cavai mogen openen. Vanuit Amsterdam bedienen Centraal Europa. Hieronder vallen de Benelux, de DACH regio, Frankrijk, Spanje, Portugal, Griekenland en Italië.
Cavai ken je misschien van de conversational ads, banners waarmee de consument kan chatten. Deze uitingen passen perfect bij retail media advertising waar de creaties als een gesponsorde virtuele winkel assistent worden gebruikt.
Voor Cavai heb ik 2 jaar bij SpotX gewerkt als Head of Demand en daarvoor 7 jaar bij Improve Digital waar ik de laatste 4 jaar verantwoordelijk was voor business development in Scandinavië.
Gerelateerde berichten

Advertenties lucratieve bijverdienste voor winkelketens
Auteur: Mario BersemMario Bersem is sectoreconoom bij ABN AMRO. Binnen de afdeling Sector Expertise richt hij zich op de sectoren Zakelijke Dienstverlening en Technologie, Media & Telecom. Hij doet onderzoek naar trends en ontwikkelingen, innovaties…

Recap Retail Media Event
Op 28 september vond in Hotel Jakarta, het Retail Media Event plaats en praatten deskundigen vakgenoten bij over ontwikkelingen rondom Retail Media. Met presentaties van Eveline ten Hoor (MeMo2), Daniel Knapp (IAB…

Beschikbaarheidsmatrix Retail Media
Retail media is een belangrijk onderdeel geworden van de mediastrategie voor merken. Om leveranciers (merken) en bureaus meer inzicht te geven in het snelgroeiende retail medialandschap heeft de VIA Taskforce Retail Media…

Siebren Roorda (PubMatic): ‘Eindelijk is de branche het eens over de vijf KPI’s waarmee de effectiviteit van retail-mediacampagnes kunnen worden beoordeeld’
Auteur: Rogier LammersRogier Lammers is de nieuwe voorzitter van de Retail Media taskforce binnen branchevereniging VIA Het ecosysteem van digital e-commerce is in de afgelopen twee jaar zo snel geëvolueerd dat het volgens…

De Retail Media Journal Club
Aflevering 12 – Nick Blom De 12e en laatste Journal Club van het jaar. Rik Mulder, Head of (Digital) Commerce bij Publicis Groupe NL, gaat in deze aflevering in gesprek met Nick…