Retail Media
Datatoepassing is niet nieuw, maar in de huidige ontwikkelingen neemt data een cruciale positie in. Het is een onderwerp met vele aspecten; van techniek tot legal en van effectiviteit tot organisatie. Maar wat is data nu eigenlijk echt binnen digital advertising? Met de Taskforce Data & Techniek speelt VIA in op de toenemende behoefte aan kennis en sturing op het gebied van data. Door kennis uit te wisselen, cases te verzamelen en intensief samen te werken met andere VIA-leden wil de taskforce alle obstakels overwinnen die genomen moeten worden om de totale markt te laten groeien.
Rogier Lammers
Cavai
Taskforcevoorzitter Retail Media
In de zomer van 2020 heb ik het Amsterdamse kantoor van Cavai mogen openen. Vanuit Amsterdam bedienen Centraal Europa. Hieronder vallen de Benelux, de DACH regio, Frankrijk, Spanje, Portugal, Griekenland en Italië.
Cavai ken je misschien van de conversational ads, banners waarmee de consument kan chatten. Deze uitingen passen perfect bij retail media advertising waar de creaties als een gesponsorde virtuele winkel assistent worden gebruikt.
Voor Cavai heb ik 2 jaar bij SpotX gewerkt als Head of Demand en daarvoor 7 jaar bij Improve Digital waar ik de laatste 4 jaar verantwoordelijk was voor business development in Scandinavië.
Gerelateerde berichten
DE E-COMMERCE JOURNAL CLUB
Aflevering 6 – Marjolein vendrig Onze insteek is juist om veel zuiniger te zijn met je eigen producten dat je al in huis hebtMarjolein Vendrig Met de VIA E-commerce Journal Club gaan…
DE E-COMMERCE JOURNAL CLUB
Aflevering 5 – Tim van der Bilt Je ziet dat partijen eerst een eigen portal waren maar nu ook andere merken gaan voeren. Dan wordt je eigenlijk per definitie een marketplace en…
Enquête: de impact van Marketplaces op search én de overkoepelende marketingstrategie?
Werk jij als marketeer bij een bureau of adverteerder? Doe dan mee! Het digitale landschap blijft constant in ontwikkeling, waarbij marketplaces een steeds groter onderdeel zijn. Maar welke impact hebben Marketplaces op…
Retailmediarevolutie
E-commerce heeft het afgelopen jaar een enorme inhaalslag gemaakt. Retailers verschoven hun primaire aandacht naar de digitale verkoopkanalen, consumenten zagen zich genoodzaakt om vooral online hun inkopen te doen en het aantal…
DE E-COMMERCE JOURNAL CLUB
Aflevering 4 -Christine Wang De vraag in China is altijd: hoe interacteren de verschillende media kanalen met elkaar. Christine Wang, CEO, eCommerce & Performance Marketing at Publicis Groupe Met de VIA E-commerce…