Strategische Conceptontwikkeling

Strategische Conceptontwikkeling

Bij Conceptontwikkeling komen creativiteit en strategie samen. Een goed concept ontwikkelen voor communicatie, branding of een produkt kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Deze 4-daagse training met de Focus Fly-Flow Conceptontwikkelingsstrategie helpt je dat proces te structureren.

Wat leer je? 

De cursus conceptontwikkeling gaat over strategische creativiteit, minder over middelen. We kijken veel naar inspirerende voorbeelden uit de communicatiewereld, maar ook naar beeldende kunst. Je gaat zelf aan de slag met de Focus Fly-Flow Conceptontwikkelingsstrategie.
Focus helpt je je strategische overwegingen, je merkpersoonlijkheid, waarden visie, doel en doelgroepen te onderzoeken.
Fly gaat over creativiteit; hoe ontwikkel je goede onderscheidende concepten op basis van je visie, en welke creatieve tools gebruik je daarvoor met je team.   In de Flow ga je aan de slag met het uitrollen van je concept in midden, media en beeld. Hierbij besteden we veel aandacht aan beeld- en contentstrategie. Op de vierde dag gaan we middels een brainstorm zelf een concept ontwikkelen, en pas je je inzichten toe op je eigen meegebrachte case.

KOSTEN

€1519,- exclusieve prijs voor VIA leden (normale prijs €1899,-). Vermeld bij inschrijving kortingscode VIA20 voor 20% korting.

DAtum

11/12/25/26 juli
12/13/26/27 september
7/8/21/22 november

Cursusaanbieder

VERSDENKERS – Download de brochure