Categorieën

De programmatic industrie blijft zichzelf continu opnieuw uitvinden en dat is ook terug te zien in de categorieën van dit jaar. Hieronder vind je de stappen die je moet doorlopen voor een succesvolle inzending. Je hebt tot 13 april om je case of talent in te sturen.

1

Bekijk hieronder de categorieën en kies de juiste voor jouw inzending.

2

Download het inzendformulier, vul ‘m in en sla het op.

3

Ga naar de inzendmodule, vul je gegevens in en upload je inzendformulier. Klaar is case!

Campaign

  • Most Effective Campaign
  • branding/awareness
  • Best omnichannel retail campaign

Solution

  • Best Use Of Technology
  • Best New Technology

Talent

  • Programmatic Specialist
  • Rising star

Campaign

Most Effective Campaign

Bij deze categorie gaat het erom hoe jij op de meest effectieve manier je doelstelling hebt bereikt en op welke manier programmatic advertising hier een bijdrage aan heeft geleverd. Kijk hiernaast wat we graag terugzien in de inzending.

  • Wat was de doelstelling van de campagne en welke KPI’s zijn hieraan gekoppeld?
  • Op welke wijze zijn de KPI’s behaald inclusief bewijsvoering waarin het behalen van de KPI’s wordt beschreven?
  • Welke advertentievormen (bijvoorbeeld display, DOOH, Video, Audio) zijn gebruikt en waaruit blijkt dat juist deze kanalen hebben bijgedragen aan het behalen van de doelstellingen?
  • Op welke manier sluit de campagne aan bij een cookieless toekomst?
  • Vertel ons waarom de campagne innovatief is en wat de schaalbaarheid van het project is?
  • Welke acties hebben geleid tot het succes, en in hoeverre programmatic een onmiskenbare factor was bij het realiseren van dit succes?
  • (Optioneel) Kan je met ons een quote delen van jouw adverteerder waarom jullie beiden vinden dat dit de meest effectieve campagne is?

Branding/Awareness

De Branding/Awareness categorie is voor een campagne welke een aantoonbaar effect heeft gehad op de merk-KPI’s. Bij voorkeur betreft het hierbij een categorie waarbij het resultaat door een onafhankelijke partij inzichtelijk is gemaakt door een merkonderzoek. Denk hierbij om campagnes waarbij merkwaarden zijn gemeten door Memo2 of Kantar. Bij deze award gaat het erom hoe jij jouw branding/awareness doelstelling hebt bereikt en op welke manier je hier een bijdrage hebt geleverd aan het bereik en awareness KPI’s. Licht de punten hiernaast toe.

  • Hoe zijn de resultaten gemeten en in hoeverre zijn de vooraf gedefinieerde doelstelling en KPI’s behaald?
  • Met welke tools en/of partijen er is samengewerkt en waarom?
  • In het huidige online media landschap wordt de effectiviteit van campagnes vaak vergroot door het gebruik van meerdere advertentievormen. Welke advertentievormen zijn binnen deze campagne ingezet en waarom is voor de combinatie van deze vormen gekozen?

Best Omnichannel retail campaign

De scheidslijn tussen on- en offline wordt steeds minder duidelijk. Om deze reden richten steeds meer programmatic campagnes zich erop consumenten naar een fysieke winkel of locatie te trekken. Binnen deze categorie geven we aandacht aan deze campagnes. Een goede omnichannel campagne heeft een gemeten effect op fysiek gedrag van consumenten. Daarnaast zien we graag op welke manier keuzes tot stand zijn gekomen voor bijvoorbeeld de gebruikte platformen, data en advertentievormen. Hoe draagt de campagnestrategie bij het behalen van campagnedoelstellingen en op welke manier onderscheid een strategie zich van anderen? Kun je de punten hiernaast toelichten?

  • Hoe zag de campagnestrategie er uit?
  • Op basis van welke data zijn keuzes binnen de campagnestrategie tot stand gekomen?
  • Welke advertentievormen worden ingezet en waarom is voor deze opties gekozen?
  • Hoe hebben de kanalen/advertentievormen elkaar versterkt en hoe zie je dit terug in het resultaat?
  • Op welke wijze heeft de campagne bijgedragen aan beïnvloeden van het fysieke gedrag van consumenten en hoe is dit inzichtelijk gemaakt?

Solution

Welke digital solution waarin programmatic een duidelijke rol speelde, maakte in het afgelopen jaar het verschil? Ben jij een uitgever, mediabureau, adverteerder, trading desk, exploitant, start-up of ad tech-partij en heb je een technische en/of creatieve (meet-)oplossing ontwikkeld die onze branche helpt bij het ontwikkelen van innovaties, inzichten, oplossingen of nieuwe normen? Stuur dan je case in voor één van de Solution subcategorieën.

Best Use Of Technology

Beschik jij over een programmatic case, waarin ad-tech centraal staat in het succes van je programmatic campagne? Heb jij innovatieve creatives of een zelfgebouwde custom oplossing gebruikt? Heb je meerdere oplossingen met elkaar weten te combineren? Heb je met behulp van A.I. je campagne naar een hoger plan weten te tillen? Heb je onderzoek uitgevoerd / laten voeren wat tot baanbrekende nieuwe inzichten heeft geleid en daarmee de programmatic industrie verder heeft geholpen? In deze categorie kwalificeert ad-tech in de breedste zin zolang deze van toegevoegde waarde is geweest binnen een programmatic campagne. Dit hoeft niet perse de nieuwste technologie te zijn, maar kan ook voortvloeien uit werk met behulp van bestaande technologieën en oplossingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan custom bidders, dynamic creatives of features binnen al langer bestaande platformen. Kortom een case waarin de technologie of onderzoek centraal staat in de behaalde resultaten. Laat de case duidelijk zien:

  • Welk probleem de gebruikte technologie heeft opgelost? En welke waarde het heeft toegevoegd (intern en extern)?
  • Waarom er voor deze oplossing binnen programmatic hebt gekozen, waarom de innovatie nog niet marktbreed ingezet wordt en hoe deze geschikt is voor het bereiken van het doel van je klant?
  • Dat de technologie / oplossing kan worden gebruikt door de (gehele of een deel van de) programmatic markt?
  • Hoe het de resultaten van een campagne heeft verbeterd? Of hoeveel tijd / geld besparing de ontwikkelde technologie heeft opgeleverd, hoeveel efficiency is er behaald?
  • Dat het schaalbaar en innovatief is?
  • (Optioneel) Kan je met ons een quote delen van jouw adverteerder of concullega’s waarom jullie beiden vinden dat de gebruikte technologie essentieel was in het behalen van de resultaten?

Best New Technology

Heb jij het nieuwste baanbrekende platform ontwikkeld of kent jouw platform een nieuwe feature waar de programmatic industrie niet meer omheen kan? Is er een nieuw innovatief formaat ontwikkeld die de resultaten van andere gangbare formaten doet verbleken? Is deze oplossing in het afgelopen jaar beschikbaar gemaakt voor het grote publiek? In deze categorie verwachten we technologieën / oplossingen die in de laatste 12 maanden zijn gelanceerd, aantoonbaar succesvol zijn ingezet op de Nederlandse markt, schaalbaar, innovatief en toekomstbestendig zijn. Laat de case duidelijk zien:

  • Hoe het zich onderscheidt van bestaande oplossingen in de markt?
  • Of het toekomstbestendig is kijkende naar marktontwikkelingen op het vlak van privacy en het verdwijnen van de cookie?
  • Dat de oplossing innovatief en schaalbaar is?
  • Dat de oplossing goed te integreren is met bestaande systemen en platformen?
  • Dat het bewezen effectief is kijkende naar behaalde resultaten in een programmatic campagne of dat het een programmatic marketeer veel tijd heeft bespaard?
  • Dat de technologie of de oplossing kan worden gebruikt door de (gehele of een deel van de) programmatic markt?
  • Dat de technologie/oplossing het afgelopen jaar beschikbaar is geworden voor iedereen?

Talent

Programmatic Specialist

Welke Programmatic Specialist heeft brede kennis van het speelveld, zet zijn kennis in om campagnes slimmer te maken en laat zien dat deze persoon:

  • Veel kennis heeft van programmatic mogelijkheden en weet daardoor de juiste platformen/DSP’s of oplossingen te gebruiken om tot het juiste resultaat te komen.
  • Diepe kennis heeft van campagnestructuren en set-ups en weet (nieuwe) technologieën te gebruiken om het werk toonbaar efficiënter en effectiever te maken.
  • Een belangrijke rol speelt in het succes van programmatic campagnes.
  •  Collega’s en klanten inspireert door nieuwe innovaties aan te dragen.

Rising Star

Welke campagne-, account- of yield manager met een groot hart voor programmatic komt net om de hoek kijken, maar speelt over een paar jaar een hoofdrol in de markt? Ken jij een Rising Star die:

  • Maximaal twee jaar relevante werkervaring heeft;
  • Sneller, harder en effectiever werkt dan alle anderen;
  • Een groot enthousiasme en een passie heeft voor programmatic advertising;
  • Altijd op zoek is naar vernieuwing en verbetering.

Inzendformulier ingevuld? ga door naar de inzendmodule.

Onze sponsoren

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!