Categorieën
De programmatic industrie blijft zichzelf continu opnieuw uitvinden en dat is ook terug te zien in de categorieën van dit jaar. Hieronder vind je de stappen die je moet doorlopen voor een succesvolle inzending. Je hebt tot 13 april om je case of talent in te sturen.
1
Bekijk hieronder de categorieën en kies de juiste voor jouw inzending.
2
Download het inzendformulier, vul ‘m in en sla het op.
3
Ga naar de inzendmodule, vul je gegevens in en upload je inzendformulier. Klaar is case!
Campaign
Solution
Talent
Campaign
Most Effective Campaign
Bij deze categorie gaat het erom hoe jij op de meest effectieve manier je doelstelling hebt bereikt en op welke manier programmatic advertising hier een bijdrage aan heeft geleverd. Kijk hiernaast wat we graag terugzien in de inzending.
Branding/Awareness
De Branding/Awareness categorie is voor een campagne welke een aantoonbaar effect heeft gehad op de merk-KPI’s. Bij voorkeur betreft het hierbij een categorie waarbij het resultaat door een onafhankelijke partij inzichtelijk is gemaakt door een merkonderzoek. Denk hierbij om campagnes waarbij merkwaarden zijn gemeten door Memo2 of Kantar. Bij deze award gaat het erom hoe jij jouw branding/awareness doelstelling hebt bereikt en op welke manier je hier een bijdrage hebt geleverd aan het bereik en awareness KPI’s. Licht de punten hiernaast toe.
Best Omnichannel retail campaign
De scheidslijn tussen on- en offline wordt steeds minder duidelijk. Om deze reden richten steeds meer programmatic campagnes zich erop consumenten naar een fysieke winkel of locatie te trekken. Binnen deze categorie geven we aandacht aan deze campagnes. Een goede omnichannel campagne heeft een gemeten effect op fysiek gedrag van consumenten. Daarnaast zien we graag op welke manier keuzes tot stand zijn gekomen voor bijvoorbeeld de gebruikte platformen, data en advertentievormen. Hoe draagt de campagnestrategie bij het behalen van campagnedoelstellingen en op welke manier onderscheid een strategie zich van anderen? Kun je de punten hiernaast toelichten?
Solution
Welke digital solution waarin programmatic een duidelijke rol speelde, maakte in het afgelopen jaar het verschil? Ben jij een uitgever, mediabureau, adverteerder, trading desk, exploitant, start-up of ad tech-partij en heb je een technische en/of creatieve (meet-)oplossing ontwikkeld die onze branche helpt bij het ontwikkelen van innovaties, inzichten, oplossingen of nieuwe normen? Stuur dan je case in voor één van de Solution subcategorieën.
Best Use Of Technology
Beschik jij over een programmatic case, waarin ad-tech centraal staat in het succes van je programmatic campagne? Heb jij innovatieve creatives of een zelfgebouwde custom oplossing gebruikt? Heb je meerdere oplossingen met elkaar weten te combineren? Heb je met behulp van A.I. je campagne naar een hoger plan weten te tillen? Heb je onderzoek uitgevoerd / laten voeren wat tot baanbrekende nieuwe inzichten heeft geleid en daarmee de programmatic industrie verder heeft geholpen? In deze categorie kwalificeert ad-tech in de breedste zin zolang deze van toegevoegde waarde is geweest binnen een programmatic campagne. Dit hoeft niet perse de nieuwste technologie te zijn, maar kan ook voortvloeien uit werk met behulp van bestaande technologieën en oplossingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan custom bidders, dynamic creatives of features binnen al langer bestaande platformen. Kortom een case waarin de technologie of onderzoek centraal staat in de behaalde resultaten. Laat de case duidelijk zien:
Best New Technology
Heb jij het nieuwste baanbrekende platform ontwikkeld of kent jouw platform een nieuwe feature waar de programmatic industrie niet meer omheen kan? Is er een nieuw innovatief formaat ontwikkeld die de resultaten van andere gangbare formaten doet verbleken? Is deze oplossing in het afgelopen jaar beschikbaar gemaakt voor het grote publiek? In deze categorie verwachten we technologieën / oplossingen die in de laatste 12 maanden zijn gelanceerd, aantoonbaar succesvol zijn ingezet op de Nederlandse markt, schaalbaar, innovatief en toekomstbestendig zijn. Laat de case duidelijk zien:
Talent
Programmatic Specialist
Welke Programmatic Specialist heeft brede kennis van het speelveld, zet zijn kennis in om campagnes slimmer te maken en laat zien dat deze persoon:
Rising Star
Welke campagne-, account- of yield manager met een groot hart voor programmatic komt net om de hoek kijken, maar speelt over een paar jaar een hoofdrol in de markt? Ken jij een Rising Star die: