Categorieën Programmatic Awards

De programmatic industrie blijft zichzelf continu opnieuw uitvinden en dat is ook terug te zien in de categorieën van dit jaar. Klik op onderstaande categorie om naar de beoordelingscriteria en inzendformulieren te gaan. Je hebt tot 19 april om je case of talent in te sturen.

Let op:

  • Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.
  • De video is geen verplicht onderdeel meer voor een inzending. De inzendformulieren zijn aangepast. Het kan zijn dat jij een oud formulier nog hebt gedownload waar deze verplichting onterecht nog wel op staat vermeld. 

BEOORDELINGSCRITERIA TALENT

Ben jij of ken jij hét talent van de programmatic-advertisingindustrie? Meld hem of haar dan vandaag nog aan voor een van onderstaande categorieën en geef hen het podium dat ze verdienen.

Op deze pagina kun je jouw talent nomineren. Vermeld bij je nominatie heel duidelijk – aan de hand van voorbeelden, cijfers en testimonials – waarom jij vindt dat deze persoon boven al je concullega’s uitstijgt. Nomineer je een directe collega? Zorg dan ook voor ten minste één klanttestimonial.

Campaign Manager

Welke Ad Operations Manager tilt elke campagne naar een hoger niveau en laat iedere dag weer zien dat:

  • Deze persoon intrinsieke gemotiveerd is en een duidelijke passie voor het vak heeft;
  • Een brug slaat tussen commercie en techniek;
  • Een grote invloed heeft op het succes van alle online-advertisingcampagnes.

Voldoet je talent aan deze voorwaarden?

Let op: Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.


Rising Star

Welke campagne-, account- of yield manager met een groot hart voor programmatic komt net om de hoek kijken, maar speelt over een paar jaar een hoofdrol in de markt? Ken jij een Rising Star die:

  • Maximaal twee jaar relevante werkervaring heeft;
  • Sneller, harder en effectiever werkt dan alle anderen;
  • Een groot enthousiasme en een passie heeft voor programmatic advertising;
  • Altijd op zoek is naar vernieuwing en verbetering.

Voldoet jullie talent aan deze voorwaarden?

Let op: Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.


SALES EVANGELIST

De Sales Evangelist is een ware ambassadeur voor de programmatic industrie. Ken jij iemand die altijd pleit voor de voordelen van programmatic, die als geen ander strategisch en operationeel advies kan geven en programmatic vraag en aanbod samenbrengt? En daarnaast ook nog eens:

  • Een groot netwerk heeft waarin diegene als sales evangelist de juiste mensen en oplossingen samen weet te brengen om zo drempels weg te nemen;
  • Een enorme passie, kennis en drive heeft voor de programmatic growth binnen het bedrijf en de Nederlandse markt in het geheel.
  • 3+ jaar werkervaring

Ja? Voldoet jullie talent hieraan? Meld deze persoon aan als Sales Evangelist!

Let op: Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.

BEOORDELINGSCRITERIA Campagne

Werk jij bij een bureau, adverteerder, trading desk, exploitant of ad tech partij en heb je een campagne waarin programmatic een leidende rol speelde in het behalen van het succes, en die een inspiratie voor de rest van de wereld kan zijn? Stuur dan je case in voor één van de onderstaande drie categorieën.

Ga dan snel naar deze pagina en stuur ons jouw case, die onderstaande elementen duidelijk omschrijft:

  • Wat was de probleem- en/of doelstelling toen je aan het project begon?
  • Wat was de strategie? En bleek deze ook te werken in de praktijk?
  • Een uitgebreide beschrijving van de executie met daarin onder andere de tactieken, tools, partners en het optimalisatieproces.

En dan natuurlijk welke resultaten zijn behaald.

Most EFFECTIVE Campaign Award

Het online medialandschap leent zich als geen ander voor het gericht doormeten van campagne effect. Bij deze award gaat het erom hoe jij op de meest effectieve manier je doelstelling hebt bereikt en op welke manier programmatic advertising hier een bijdrage aan heeft geleverd. Kun je toelichten:

  • Wat was de doelstelling van de campagne en welke KPI’s zijn hieraan gekoppeld?
  • Op welke wijze zijn de KPI’s behaald inclusief bewijsvoering waarin het behalen van de KPI’s wordt beschreven?
  • Welke advertentievormen (bijvoorbeeld display, DOOH, Video, Audio) zijn gebruikt en waaruit blijkt dat juist deze kanalen hebben bijgedragen aan het behalen van de doelstellingen?
  • Hoe is er omgegaan met beperkte doormeting op bijvoorbeeld Firefox en iOS?
  • Vertel ons waarom de campagne innovatief is en wat de schaalbaarheid van het project is?
  • Welke acties hebben geleid tot het succes, en in hoeverre programmatic een onmiskenbare factor was bij het realiseren van dit succes?
  • (Optioneel) Kan je met ons een quote delen van jouw adverteerder waarom jullie beiden vinden dat dit de meest effectieve campagne is?

Let op: Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.

Branding/ Awareness

De Branding / Awareness Award is voor een campagne die een duidelijke branding- en/of awareness doelstelling had. Bij deze award gaat het erom hoe jij jouw branding/awareness doelstelling hebt bereikt en op welke manier programmatic advertising hier een bijdrage heeft geleverd aan het bereik en awareness KPI’s. Kun je toelichten:

  • Wat de meerwaarde van programmatic ten opzichte van performance of traditionele branding inzet was?
  • Hoe de resultaten gemeten zijn en in hoeverre de vooraf gedefinieerde doelstelling en KPI’s behaald zijn?
  • Met welke tools en/of partijen er is samengewerkt en waarom?
  • In het huidige online media landschap wordt de effectiviteit van campagnes vaak vergroot door het gebruik van meerdere advertentievormen. Denk hierbij naast programmatic display aan; audio, video, native, DOOH of in-game advertising. Welke advertentievormen zijn binnen deze campagne ingezet en waarom is voor de combinatie van deze vormen gekozen?

Let op: Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.

Best Digital Programmatic Omni-channel Strategy

Een goede programmatic campagne valt of staat bij een goed uitgewerkt en data-gedreven campagneplan. Binnen deze categorie zoeken we de beste programmatic strategie. Op welke manier zijn keuzes tot stand gekomen voor bijvoorbeeld de gebruikte platformen, data en advertentievormen? Hoe draagt de campagnestrategie bij het behalen van campagnedoelstellingen en op welke manier onderscheid een strategie zich van anderen? Kun je toelichten:

  • Hoe zag de campagne strategie er uit?
  • Op basis van welke data zijn keuzes binnen de campagnestrategie tot stand gekomen?
  • Op welke manier is programmatic van toegevoegde waarde binnen de campagne?
  • Welke advertentievormen worden ingezet en waarom is voor deze opties gekozen?
  • Wat de uitdagingen van het inzetten van de programmatic campagne waren en hoe jullie hiermee om zijn gegaan?
  • Hoe hebben de kanalen/advertentievormen elkaar versterkt en hoe zie je dit terug in het resultaat?

Let op: Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.

BEOORDELINGSCRITERIA Solution

Welke digital solution waarin programmatic een duidelijke rol speelde, maakte in het afgelopen jaar het verschil? Ben jij een uitgever, mediabureau, adverteerder, trading desk, exploitant, start-up of ad tech-partij en heb je een technische en creatieve (meet-)oplossing ontwikkeld die onze branche helpt bij het ontwikkelen van innovaties, inzichten, oplossingen of nieuwe normen? Stuur dan je case in voor één van de volgende categorieën.

Op deze pagina kun je jouw case indienen met daarin onderstaande elementen duidelijk omschreven:

  • Wat was de probleem- en/of doelstelling toen je aan het project begon?
  • Wat was de strategische aanpak? Welke partners en andere partijen waren bijvoorbeeld onderdeel van het project?
  • Uitgebreide beschrijving van de oplossing en/of het product met daarin onder andere de functionaliteit, bruikbaarheid en schaalbaarheid gespecificeerd.
  • Wat zijn de resultaten die zijn behaald? Indien mogelijk zien we dit graag gespecificeerd aan de hand van (enkele) voorbeelden.
Innovative format

Beschik jij over een case, waarin je duidelijk kunt aantonen dat er succesvol gebruik is gemaakt van nieuwe mogelijkheden zoals voice, programmatic audio, -tv, chatbots, voice of programmatic in game advertising? En kun je toelichten:

  • Waarom je voor een nieuwe/niet standaard advertentie-format of nieuwe media type/kanaal binnen programmatic hebt gekozen, waarom de innovatie nog niet marktbreed ingezet wordt en hoe deze geschikt is voor het bereiken van het doel van je klant.
  • Wat was de strategische aanpak? Welke collega’s/ afdelingen/ specialisten en partners of andere partijen waren bijvoorbeeld onderdeel van het project en waarom?
  • Welke uitdagingen en drempels jullie zijn tegengekomen in het proces en hoe jullie deze hebben opgelost?
  • Uitgebreide beschrijving van de oplossing en/of het product met daarin onder andere de functionaliteit, bruikbaarheid en schaalbaarheid gespecificeerd.
  • Welke KPI’s je hebt ingesteld (en waarom) voor deze nieuwe mediaformaten / kanalen en wat de resultaten hiervan waren?
  • Of jullie verder gaan met het mediagebruik of toch besluiten het nog even op de plank te laten liggen?

Let op: Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.

TEch & Measurement

Welk (custom made) innovatief product of welke meettechniek heeft een creatieve of technische oplossing geleverd en waarde toegevoegd voor klanten of de industrie in haar geheel? Laat de case duidelijk zien:

  • Welk probleem het product of de meettechniek heeft opgelost? En welke waarde het heeft toegevoegd (intern en extern)?
  • Dat het product of de oplossing kan worden gebruikt door de (gehele of een deel van de) programmatic markt?
  • Dat het duurzaam en succesvol (proof of concept) is?
  • Dat het schaalbaar en innovatief is?
  • (Optioneel)Kan je met ons een quote delen van jouw adverteerder of concullega’s waarom jullie beiden vinden dat dit de meest effectieve campagne is?

Let op: Download de formulieren naar je computer en vul ze daar in, zodat je ze weer kunt uploaden in de inzendmodule.

Onze sponsoren

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!