Nieuws

Blijf op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen, laatste updates en inzichten.

VIA Highlights Cannes Lions

Een update vanuit de trein richting Cannes, waar we over een paar uur aankomen bij het Cannes Lions Festival. Deze week verzamelt de creatieve crème de la crème van de wereld zich aan de Côte d'Azur. Het grootste evenement ter wereld voor iedereen in creatieve communicatie, reclame en aanverwante vakgebieden. Dit prestigieuze evenement brengt jaarlijks de meest innovatieve geesten uit de industrie samen. En daar is VIA natuurlijk bij!Deze week draait om inspiratie, kennisdelen en kennis opdoen. Van 17 tot 21 juni vind je ons in en rond The Embassy of Dutch Creativity in Cannes. Dit jaar organiseren we de jaarlijkse Future Bosses Lunch x Cannes, verschillende breakfast sessies met onder andere Microsoft en GumGumén dit jaar voor het eerst: de VIA Cannes Curated Tour.Er is nog veel meer te beleven, dus nlichten we de must-sees en places-to-be voor je uit. À bientôt! Veilig Werklimaat ook in Cannes  Ook in Cannes pleiten wij voor een open en professionele houding tussen jou en andere bezoekers van events, ongeacht hun afkomst, geslacht, seksuele geaardheid, godsdienst en leeftijd. Laten we samen grensoverschrijdend gedrag voorkomen . Ervaar je ongepast gedrag? Meld het dan via vertrouwenspersoon Gerda Arends-Ruitenberg >> Weekoverzicht Maandag 17 juni- AdAlliance / Navigating the CTV Revolution >>10:00 - 10:30 | Panel | RTL Beach - IAB Europa / Why It’s Time to Get Real About Attention In Advertising >>12:30 - 13:30 | Panel | Infillion Café at the Mondrian Cannes- Brands&Culture / What the F*CK is Culture? >>15:00 - 17:00 | Launch party | The Brands&Culture Villa- Google x IAB x WFA / Connect with Google & YouTube in Cannes 16:30 - 19:00 | Drinks | Google BeachDinsdag 18 juni- VIA / Cannes Curated Tour >>Hele dag | Curated Route | Cannes - VIA x Microsoft  / Championing Women in AI Breakfast Cannes Panel  >>08:30 – 10:00 | Panel | Microsoft Beach House *Vind je dat jij hier ook bij moet zijn? Laat het ons weten. - Kantar / What Makes Funny, Funny >>12:00 – 13:00 | Session | The Kantar Apartment, Rue de Serbes 13- Spotify / Podcast trends takeover >> 15:00 - 16:00 | Gameshow | Spotify Beach- Google / Sustainable Advertising with Google: Creativity for Change >>16.15 - 18.30 | Presentation | Contagious Vila - JongeHonden / Youngdogs - Underdogs Party >>18:00 - 21:00 | Party | 64 Bd de la Croisette Woensdag 19 juni- VIA / Cannes Curated Tour >>Hele dag | Curated Route | Cannes - GumGum x Playgroundxyz / How to stay ahead in the digital advertising game >>09:30 - 11:00 | Session | Embassy of Dutch Creativity- VIA / Future Bosses Lunch (invite only)12:30 - 15:00 | Lunch & Networking | Embassy of Dutch Creativity - EACA / Why Awards Build Careers and How to Create Equality In Them >>14:00 - 16:00 | Conversation | Act Responsible Hall, Palais des Festivals- Teads / She runs it, he gets it. >>16:00 - 17:00 | Salon | La Maison Teads, Yacht H- Adformatie / Oranjeborrel >>17:30 - 19:30 | Borrel | Plage Longbeach Plage Croisette Beach CannesDonderdag 20 juni- TBWA\NEBOKO / Nederlandse CMO's over Cannes >>10:00 - 11:00 | Panel | Embassy of Dutch Creativity- Anna Maria Vujinovic (Madhouse) / Untppd >>11:00 | Presentatie | Embassy of Dutch Creativity- Accenture Song / Future Gazers >>14:00 - 14:45 | Presentatie | Forum, The Palais- Artbox, Result, ADCN, The Young Dogs & RAW / Young Meets Old >>14:00 - 18:00 | Drinks | 56 av. Jean de Noailles Vrijdag 21 juni- Embassy of Dutch Creativity / Last breakfast in Cannes  >>08:30 Join us for a simple French breakfast. A boost of caffeine, a shot of vitamin C, and a freshly baked croissant to kickstart your last day in Cannes. The Embassy Of Dutch Creativity Tijdens de festivalweek is de Embassy of Dutch Creativity dé plek om collega-marketing en creative executives van over de hele wereld te ontmoeten. De Embassy heeft beperkte toegang. Toegang is alleen mogelijk voor internationale gasten, voor ambassadeurs of partners, met een persoonlijke uitnodiging of met een geldig toegangsbewijs voor een van de evenementen. Check het programma hier.  Bezoek VIA-leden en partners Meta >> Teads >> DEPT ® >> RTL AdAlliance >> Freewheel >> MediaMonks >> Amazon >> Ogury >> WPP >> Pubmatic >> Microsoft >>  GumGum >> Kantar >> 

Lees verder

Join our team

Job Alert! Wij zijn op zoek naar een Content Manager. Wil jij graag werken in een dynamisch werkveld waarbij je samenwerkt met alle grote partijen op het gebied van digitale media & marketing, vrijheid om jouw functie vorm te geven én de mogelijkheid om een groot netwerk op te bouwen?

Lees verder

In Memoriam: Joost Klinkenberg

Met groot verdriet delen wij het nieuws van het overlijden van Joost Klinkenberg. Joost was een creatieve kracht en mede-oprichter van het VEA-bureau Hendrik Sietzes, dat later bekend werd als HS Totaal. Zijn loopbaan kende ook uitstapjes naar Total Design en de NOS, en hij vervulde de rol van bestuurslid bij de BNO. Joost was niet alleen een gedreven creatief, maar ook een uiterst aardige persoonlijkheid. Hij bleef tot het laatst toe betrokken bij zijn vak, altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en creatieve oplossingen. VEA, als een van de voorlopers van het huidige VIA, herinnert zich Joost als een inspiratiebron en een gewaardeerde collega. Zijn nalatenschap en de impact die hij heeft gehad op de creatieve industrie zullen nog lang voelbaar blijven. Onze gedachten gaan uit naar zijn familie en dierbaren in deze moeilijke tijd. Het bestuur van VIA

Lees verder

Opnieuw stijging klachten over reclame

In 2023 is het aantal klachten over Nederlandse reclame gestegen vergeleken met het jaar daarvoor. De cijfers tonen dat de Reclame Code Commissie relevant is en blijft. Zo blijkt uit het jaarverslag van de Stichting Reclame Code (SRC) dat vandaag is gepubliceerd.

Lees verder

Exclusieve Tour Cannes Lions

Doe mee aan onze exclusieve "VIA Cannes Curated Tour," begeleid door twee van onze bestuursleden, en krijg toegang tot inspirerende, leerzame en exclusieve evenementen van mooie (internationale) bedrijven die normaal alleen op uitnodiging toegankelijk zijn.

Lees verder

Yim Talent Dag terugblik

De Young in Media (YIM) Talent van het Jaar Award is een belangrijke categorie binnen de AMMA-awards, en het is veel meer dan alleen een prijs; het fungeert als een opstap naar een glorieuze volgende fase in een mediacarrière.

Lees verder

Interview Eva Rozenbeek

Met een opvallend aantal van 39 genomineerde cases verspreid over dertien categorieën zijn de verwachtingen voor de uitreiking op donderdag 16 mei in het Koninklijk Theater Tuschinski hooggespannen. VIA-directeur Saskia Baneke en Eva Rozenbeek, Manager Marketing & Brand Partnerships FD & BNR en vicevoorzitter van de AMMA Awards, blikken vooruit en bespreken de laatste AMMA-ontwikkelingen.

Lees verder

DPG Media vier keer genomineerd voor AMMA Awards

Karen van Tongeren deelt haar visie op de nominaties. Met een indrukwekkend aantal van 39 genomineerde cases verspreid over dertien categorieën, zijn de verwachtingen voor de aankomende uitreiking van de AMMA Awards op donderdag 16 mei in het Koninklijk Theater Tuschinski hooggespannen. 



Lees verder

Een belangrijke boodschap

Al bijna twee jaar kunnen VIA-leden kosteloos, vertrouwelijk en anoniem grensoverschrijdend gedrag melden bij onze vertrouwenspersoon Gerda Arends-Ruitenberg. Helaas wordt deze ondersteuning weinig gebruikt. Dat vinden we jammer, want Gerda staat klaar om te helpen waar nodig. 

Lees verder

Earth Day 2024

Wij marketing- en communicatiemensen zijn eigenlijk niet zo heel goed in kleine stapjes. In voorzichtig geschuifel om de hete brij heen. Normaal gesproken denken wij veel liever groot.

Lees verder

Nieuwe adviesraad verwoordt consumentenstem binnen zelfregulering

Nieuws vanuit de Stichting Reclame Code. Op 1 april jongstleden heeft de Stichting Reclame Code de Consumenten Adviesraad (CAR) ingesteld. Deze Adviesraad zal vanuit het perspectief van consument & maatschappij een bijdrage leveren aan het maken van verantwoorde reclame in Nederland. Een van de belangrijkste taken van de raad is het uitbrengen van onafhankelijk advies bij wijzigingen van de Nederlandse Reclame Code. Verder is de raad bevoegd om nieuwe consumentenleden voor te dragen als lid van de onafhankelijke Reclame Code Commissie.  De CAR bestaat uit de volgende leden: Bart Combee (voorzitter) Milena Buurman (secretaris) Rosanne Bakker  Hanneke Corneille-de Korte  Marco Loos De leden zijn op basis van hun expertise en ervaring door een speciale commissie onder leiding van Felix Cohen (oud-directeur Consumentenbond) voorgedragen.  De Stichting Reclame Code vindt het belangrijk dat de stem van consument & maatschappij is vertegenwoordigd bij zowel de totstandkoming van regels, als bij het toetsen daarvan door de Reclame Code Commissie. De Adviesraad gaat hierbij een belangrijke rol vervullen, die eerst werd vervuld door afzonderlijke deelnemende maatschappelijke organisaties. Met het instellen van de Adviesraad hoopt de Stichting een langdurige verankering te kunnen waarborgen.  Het functioneren van de Adviesraad zal eind dit jaar worden geëvalueerd, waarna de raad ook statutair zal worden verankerd. 

Lees verder