Digital Industry Meetup Influencer Certificering

17 oktober 2024

@ 09:00 - 10:30

Dit is een event van DDMA.

Influencer marketing is hot en happening en is de laatste jaren ontwikkeld tot een serieus marketinginstrument. Om te zorgen dat consumenten het medium kunnen (blijven) vertrouwen is samen met de Bond van Adverteerders (bvA) en Stichting Reclame Code in april 2024 het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’ gelanceerd. Het is hoog tijd voor een update in de vorm van deze virtuele Industry Meetup. Wat houdt de certificering en bijbehorende monitoring in? Wat zijn de successen en wat de learnings?

Programma

We geven een gezamenlijke update over dit succesvolle initiatief: hoeveel influencers, bureaus en adverteerders doen mee, hoe werkt de certificering en wat leren we van de monitoring. Met bijdragen uit de praktijk van een adverteerder die uitsluitend met gecertificeerde influencers werkt en een gecertificeerde influencer. Onder leiding van moderator Martijn de Kemp, voorzitter van de DDMA Commissie Influencer Marketing.

  • Moderator Martijn de Kemp geeft een update over dit succesvolle initiatief: hoeveel influencers, bureaus en adverteerders doen mee, hoe werkt de certificering en wat zijn de next steps.

  • Stichting Reclame Code (SRC): Influencer Monitor voor betrouwbare en transparante influencermarketing
    Tjomme Dooper, Product Owner & Data Analyst zal meer vertellen over de monitoring die verbonden is aan de certificering. Hoe vis je de reclame uit bergen social content? Voor het certificaatprogramma van influencerregels.nl bekijkt Stichting Reclame Code regelmatig posts van gecertificeerde influencers, maar het gaat om duizenden uitingen per dag. Hoe werkt dat? Waar letten ze op en hoe voorzien hun experts gecertificeerde influencers van advies? Influencer Monitor vormt de ruggengraat van dit werk.

  • Lisa van der Heijden, Senior Brand Manager bij Heineken blikt terug op een succesvolle campagne en werkt uitsluitend met gecertificeerde influencers. Hoe hebben ze dit aangepakt?
    In 2023 vierden we onze 150e verjaardag met heel Nederland met voor het eerst in jaren
    weer een Nederlandse campagne, gemaakt op het inzicht dat er door de jaren heen
    talloze bijnamen zijn ontstaan voor een Heineken biertje. De boodschap: het
    maakt ons niet uit hoe je ons noemt, als je het maar gezellig hebt met elkaar.
    In 2024 hebben we deze campagne nieuw leven ingeblazen om met heel Nederland de
    Oranje zomer te vieren. In onze media-mix hebben influencers een bijzondere rol
    om ook door de ogen van onze ambassadeurs het feestje te vieren met Heineken.
    Met de lancering van de Influencer Certificering streven we samen met onze ambassadeurs nog meer naar een verantwoorde en veilige samenwerking.

  • Creator Bo Beljaars (Bokado) komt aan het woord over haar ervaring als certified influencer. 

  • Q&A

Aanmelden is gratis en kan via de link hieronder.

Ga naar de DDMA website