
Kom op 27 febuari naar Boom Chicago voor Funny Business. Een event dat draait om de rol van humor in reclame.
Voor marketingprofessionals, reclamemakers, en iedereen in de creatieve industrie die geïnspireerd wil raken om meer humor te integreren in hun communicatiestrategieën/campagnes.
Humour is an important creative tool when it comes to advertising, so why are we using it less? - Kantar
In de afgelopen twintig jaar is het gebruik van humor in reclames afgenomen, ondanks bewezen effectiviteit. Tijdens "Funny Business" zullen we met onderzoeksbureau Kantar de huidige trends en cijfers van humor in reclame analyseren om te begrijpen hoe deze trend is ontstaan en waarom het juist nu belangrijk is om humor in onze campagnes te integreren.
Op deze middag praten over de verbinding tussen humor en merkidentiteit voor het versterken van de impact en effectiviteit op zowel de korte als de lange termijn. Met voorbeelden van bekroonde campagnes die op innovatieve wijze humor gebruiken en bespreken hoe een sterke samenwerking tussen bureau en cliënt essentieel is voor het nemen van creatieve risico's.
Dit event is dé kans om te leren hoe humor niet alleen vermaakt, maar ook kan verbinden en overtuigen, zelfs in tijden van online haat en polarisatie.
Zien we je daar? Meld je aan via onderstaande knop.
Programma
14:30 – 15:00 | Inloop
15:00 – 15:10 | Introductie door Joris Zwaan & Rutger Mollee
- Welkom en introductie van Joris Zwaan, Head of Digital Media bij Publicis, én taskforcevoorzitter Creative & Rutger Mollee van De Speld
15:10 – 15:30 | Marjo van den Akker, Strategy Director bij MeMo² (Kantar)
- MeMo², a Kantar company, is wereldwijd erkend als leider op het gebied van marketing- en bedrijfsadvies. De voornaamste focus ligt op het meten, verfijnen en verbeteren van de effectiviteit van reclamecampagnes. Tijdens deze presentatie analyseren we de huidige trends en cijfers van humor in reclame om te begrijpen hoe deze trend is ontstaan en waarom het juist nu belangrijk is om humor in onze campagnes te integreren.
15.30 – 15.55 | Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij Alfred
- Als strateeg werkt Paul op accounts als Amstel, Texels, Mora en Calvé pindakaas. Daarnaast is hij pleitbezorger van humor in reclame en auteur van de rubriek ‘Drie keer lachen met’ in Adformatie. Ook publiceerde hij “That was funny, but what was the brand again?” in het International Journal of Advertising.
15:55 – 16:25 | Expert gesprek, onder leiding van Rutger Mollee
- met Mitzi Wiebring (Creative Lead bij Blauw Gras), Ramin Bahari (Creative Director bij DEPT® ), Lucy van der Helm (directeur van SIRE) en cabaretier Arthur Umbgrove auteur van het pamflet 'De wederafbouw van de satire'.
16:25 – 16:50 De Spelds Interactieve Humorcollege door Janneke Rinzema
- Janneke Rinzema werkt als scenarioschrijver aan films en series en is schrijver voor De Speld en hoofdredacteur van De Pin. Tijdens 'Hoe Werkt De Speld? En wat heb daar nou weer aan?' gaan we vanuit de praktijk van De Speld aan de slag. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat niet alels saai en gladgestreken is? En... Hoe voorkom je eenheidsworst?
16:50 – 17:00 Wrap-up
17:00 – 18:00 Borrel