Kom op 27 febuari naar Boom Chicago voor Funny Business. Een event dat draait om de rol van humor in reclame.
Voor marketingprofessionals, reclamemakers, en iedereen in de creatieve industrie die geïnspireerd wil raken om meer humor te integreren in hun communicatiestrategieën/campagnes.
Humour is an important creative tool when it comes to advertising, so why are we using it less? - Kantar
In de afgelopen twintig jaar is het gebruik van humor in reclames afgenomen, ondanks bewezen effectiviteit. Tijdens "Funny Business" zullen we met onderzoeksbureau Kantar de huidige trends en cijfers van humor in reclame analyseren om te begrijpen hoe deze trend is ontstaan en waarom het juist nu belangrijk is om humor in onze campagnes te integreren.
Op deze middag praten over de verbinding tussen humor en merkidentiteit voor het versterken van de impact en effectiviteit op zowel de korte als de lange termijn. Met voorbeelden van bekroonde campagnes die op innovatieve wijze humor gebruiken en bespreken hoe een sterke samenwerking tussen bureau en cliënt essentieel is voor het nemen van creatieve risico's.
De Speld, bekend om hun scherpe humor, zal praktische tips en voorbeelden delen hoe je humor kunt inzetten en hoe je het randje op een positieve manier kunt opzoeken.
Dit event is dé kans om te leren hoe humor niet alleen vermaakt, maar ook kan verbinden en overtuigen, zelfs in tijden van online haat en polarisatie.
Zien we je daar? Meld je aan via onderstaande knop.
Programma
15:00 – 15:10 | Introductie door Joris Zwaan & Rutger Mollee
- Welkom en introductie van Joris Zwaan, Head of Digital Media bij Publicis, én taskforcevoorzitter Creative & Rutger Mollee van De Speld
15:10 – 15:30 | Marjo van den Akker, Strategy Director bij MeMo² (Kantar)
- MeMo², a Kantar company, is wereldwijd erkend als leider op het gebied van marketing- en bedrijfsadvies. De voornaamste focus ligt op het meten, verfijnen en verbeteren van de effectiviteit van reclamecampagnes. Tijdens deze presentatie analyseren we de huidige trends en cijfers van humor in reclame om te begrijpen hoe deze trend is ontstaan en waarom het juist nu belangrijk is om humor in onze campagnes te integreren.
15:30 – 15:40 | Intermezzo
15:40 – 15:55 | Jerome Kuijken, Managing Director bij De Speld & Partners
15:55 – 16:25 | Expert gesprek, onder leiding van Joris Zwaan
- met Mitzi Wiebring (Creative Lead bij Blauw Gras), Ramin Bahari (Creative Director bij DEPT® ), Lucy van der Helm (directeur van SIRE) en cabaretier Arthur Umbgrove auteur van het pamflet 'De wederafbouw van de satire'.
16:25 – 16:50 Workshop Humor College
16:50 – 17:00 Wrap-up
17:00 – 18:00 Borrel