
State of the Industry #6
Capital C
Weesperplein 4B, Amsterdam
10 april 2025
@ 15:00 - 18:00
OVER DIT EVENEMENT
In de eerste vier edities van State of the Industry zijn de volgende thema’s aan de orde gekomen:
#1: ‘Consolidatie, fusies en overnames’
#2: ‘De financiering van groei’
#3: ‘Internationalisering’
#4: ‘Hybride werken: een vloek of een zegen?’
#5: 'Pitchen'
Op 10 april 2025 zal editie #6 van State of the Industry plaatsvinden. Het thema:
Bureau-renumeratie op basis van ‘waarde’ in plaats van ‘uurtje factuurtje’?
Steeds vaker lijken opdrachtgevers op zoek naar andere vormen dan het gangbare ‘uren keer tarief’-model om hun bureaus te belonen. Omdat het voor budgethouders steeds moeilijker wordt om intern de investering in hun business case te onderbouwen, zoeken opdrachtgevers naar bureaus die mee willen delen in het risico én het resultaat middels (deels) op performance gebaseerde beloningen. Ook vanuit de bureaus is er soms de voorkeur om beloont te worden op basis van ‘waarde’ in plaats van uren. Opdrachtgevers kunnen immers door een briljant idee van hun bureau veel verdienen. Is het dan eerlijk dat het bureau alleen voor haar uren beloond wordt?
In deze State of the Industry delen we ervaringen over alternatieve vormen van renumeratie dan het gangbare ‘uurtje factuurtje’. Daarnaast is er voldoende ruimte voor vragen en het gesprek.
Voor wie? Bureauleiders die lid zijn van VIA en zich willen laten inspireren over de belangrijkste thema’s die komen kijken bij de aansturing en verdere ontwikkeling van het bureau.