Dit was VIA Kickstart 2023
Met 13 colleges achter de rug hebben de kickstarters afgelopen weken heel veel kennis opgedaan. Een inspirerende collegereeks met onderwerpen over de verschillende disciplines uit de mediawereld. Elke week kwamen de kickstarters samen in Club Ace, die de ruimte afgelopen maanden speciaal voor ons beschikbaar heeft gesteld. Onderwerpen als merkstrategie, regelgeving & privacy en stereotypering zijn aan bod gekomen, met als doel starters van VIA verder te helpen in de media-, communicatie- en reclamebranche.
Het laatste college werd gegeven door Niki Schroeder, eigenaar van THEY marketing, en stond in het teken van onderzoek. Vaak een onderschat onderdeel van het maakproces. We doen veel aannames wanneer we een doelgroep willen begrijpen, maar kloppen die wel? Niki nam ons mee in het belang van onderzoek & insights! Zij leerde ons dat de beste start van jouw 'big idea', het begrijpen van je doelgroep is. Tegen wie heb je het en wat willen ze? Dank voor deze fijne inzichten Niki!
Om al het harde werk van de afgelopen weken te vieren, sloten we de collegereeks feestelijk af met hapjes en drankjes. Na de openingstoespraak van VIA-voorzitter Rik Ledder werden er Kickstart Certificaten uitgereikt. Bekijk de foto's van de uitreiking hieronder! Veel dank aan de locatie, Club Ace, aan alle Kickstarters voor het aandachtig luisteren elke week en natuurlijk veel dank aan de verschillende gastdocenten die hun kennis hebben gedeeld: Daantje Dammers, The Account Academy Marc Oosterhout, Eastwood Brand Consultancy Lianne Heite, Havas LemzJoeri Bakker & Philip Boven, Dentsu Creative Anne Stokvis & Thijs Bontje, N=5 Lieke Kersten & Astrid Kuypers, Mindshare Guido Grevink (VIA) & Marije van Asseldonk, DPG Media Vivian Kowalski, Somention Jos Govaart, CooprElise Kop, Mediahuis Marvin Jacobs, Airborne Miles Momoh & Kim Ritskes, Hammerfest Niki Schroeder, THEY Marketing