Programmatic Talent 2023
Hieronder vind je de genomineerden in de categorie ‘Talent’ van de Programmatic Awards. Er is een award te winnen voor ‘Rising Star’ en voor ‘Programmatic Specialist’. Stemmen doe je onderaan de pagina.
Rising Star

JELTjE heuperman
OMD – Programmatic specialist
Sinds 2021 werkt Jeltje bij OMD als Digital Executive en dat is haar eerste baan in de media en tevens in Programmatic, wat resulteert in exact 1,5 jaar relevante werkervaring. Jeltje heeft op meerdere grote accounts binnen OMD gewerkt waaronder PepsiCo en Nissan. Sinds een halfjaar heeft ze de eindverantwoordelijkheid op het PepsiCo account en schakelt ze zelfstandig met de klant. Ze stuurt het Programmatic PepsiCo team aan waar ook het opleiden van nieuwe junioren bij hoort. Haar performance is uitstekend en ze ontwikkelt zich in een razend tempo wat heeft geresulteerd in een promotie naar Programmatic Specialist vanaf 1 April 2023.

Thijs Ravensbergen
ZIGT Media & Performance – Senior Programmatic Specialist
Sinds Thijs in september 2021 bij ZIGT aan de slag ging, heeft hij een ongekende ontwikkeling doorgemaakt. Thijs had na 1,5 maand al foutloos zijn eerste programmatic campagne opgezet. Normaliter duurt het inwerktraject veel langer maar bij Thijs zagen we direct dat hij proactief veel taken op zich nam. Het feit dat hij al na 1,5 jaar promotie heeft gemaakt naar Senior Programmatic specialist is echt uitzonderlijk en toont dat de titel Rising Star echt op hem van toepassing is. Naast zijn werkzaamheden als specialist is Thijs ook enorm betrokken bij de organisatie. Hij is iemand die bij iedereen geliefd is, altijd open staat voor vragen of een leuk praatje. Door keihard te werken en daarbij ook nog innovatief en kritisch te zijn, zijn we overtuigd dat hij het verdient om dit jaar dé Rising Star te worden van de Programmatic Awards 2023.

Bibi Blenk
TUI Nederland N.V. – Junior Digital Marketeer
Bibi, een ambitieuze en ondernemende 22-jarige studente, heeft sinds juni 2022 een positie bij het Digital Marketing team van TUI. Haar indrukwekkende prestaties tijdens haar stage bij TUI hebben haar deze kans geboden. Ze blijft voortdurend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en neemt actief deel aan branche-evenementen zoals de PPS in Londen en lokale bijeenkomsten georganiseerd door DPG. Bibi gaat verder dan alleen programmatic en heeft zich in korte tijd bekwaamd in alle digital marketing kanalen. Ze begrijpt de volledige marketingmix en optimaliseert kanalen voor betere prestaties. Door verschillende databronnen te combineren, genereert ze voortdurend innovatieve ideeën. Met haar jeugdige energie en gedrevenheid is Bibi een waardevolle aanwinst voor het Digital Marketing team van TUI. Ze blijft streven naar succes en blijft zichzelf ontwikkelen in de snel veranderende digitale wereld. Bibi’s passie en toewijding maken haar een veelbelovende professional in het vakgebied.

Bram Wicherink
GroupM Nexus & Mindshare – Programmatic Display Specialist
Bram heeft een ICT-opleiding met een vleugje communicatie en marketing gevolgd. Naar zijn mening zat er te weinig marketing in het curriculum, dus startte hij een eigen bedrijf om marketingkennis in de praktijk te vergaren. Na zijn studie startte Bram anderhalf jaar geleden, op 21-jarige leeftijd bij GroupM Nexus als Programmatic Display Specialist. Begonnen met het managen van campagnes op het NS, Lucky Day en KPN-account, is hij zeer snel aan de slag gegaan met meer strategische vraagstukken. Naast zijn onmisbare inzet op klanten is Bram óók van grote toegevoegde waarde voor GroupM als organisatie. Als Lead Process & Tooling is Bram betrokken bij de ontwikkeling van JARVIS. en is hij de brug tussen business, product owners en developers, denkt mee over verschillende functionaliteiten, user interface en zorgt voor adoptie van JARVIS.
Programmatic Specialist

Lana Klaver
dentsu Benelux – Paid Media Consultant at dentsu international
Na het behalen van haar twee masters aan de Ohio University in Business Administration en Sports Administration, is Lana begin maart 2022 gestart met de dentsu Paid Media trainee ship, om de wereld van Media & Data verder te ontdekken. Voordat ze bij dentsu kwam, heeft Lana verschillende stages gelopen op het gebied van marketing voor o.a. een ngo, Fortune 500-bedrijven en sportorganisaties. Tijdens deze stages realiseerde zij zich dat ze enthousiast werd van de mogelijkheid om merken te activeren door een mix van creativiteit, data en samenwerking. Binnen dentsu is Lana erin geslaagd een enorm belangrijk onderdeel van het T-Mobile-team te worden voor zowel merk- als prestatiecampagnes, waarbij ze vooroploopt met haar data gedreven aanpak en klantgerichte instelling. Hierdoor is zij onlangs ook toegevoegd aan het Ahold-team.

Michael Kloosterhuis
Traffic Builders – Digital Strategy Consultant
Michael begon zes jaar geleden bij Traffic Builders en zette in zijn afstudeerstage eigenhandig de dienst Digital out of Home op, dat toen nog in de kinderschoenen stond (zowel bij Traffic Builders als in het Nederlandse media- en marketinglandschap). Na zijn stage ontwikkelde hij zich tot display specialist en groeide hij door naar Product Manager Display Advertising, waarbij hij verantwoordelijk werd voor kennisdeling, innovatie, partnerships en account management met betrekking tot display en programmatic. Inmiddels is hij als Digital Strategy Consultant verantwoordelijk voor de omnichannel mediaplannen van diverse key accounts. Er is wat ons betreft niemand die deze award meer verdient dan Michael. Hij weet altijd een creatieve oplossing te vinden voor de uitdagingen van onze opdrachtgevers, schuwt kritische vragen niet en krijgt het voor elkaar om de doelgroep op een effectieve en innovatieve manier te bereiken.

Gijs Witteveen
Refinery89 B.V. – head of Commercial Operations Europe
Refinery89 B.V. – Head of Commercial Operations Europe
Gijs is een ervaren programmatic advertising professional. Hij startte bij Seedtag als AM Benelux voor directe campagnes en stapte na twee jaar over naar Refinery89 om zich in het programmatic landschap te verdiepen. Al snel beheerde hij het volledige klantproces, van outreach tot aan optimalisering, en het verzekeren van succes voor klantbinding. Juist het contact met klanten, en alle vragen die daarbij horen, in combinatie met het overtuigen van een partner die elk verhaal al kent, zorgt ervoor dat Gijs altijd kijkt wat er beter kan. Zoals het uitwerken van de Contextual+ technologie en continue innovatie op gebied van ad-formats en features. Gijs heeft zich ontpopt als een cruciale schakel bij R89 en is doorgegroeid tot Commercial Operations Lead Europe. Zijn uitgebreide kennis over het ecosysteem en klantgerichtheid maken hem een zeer waardevolle aanwinst.

Sijmen Tjio
GroupM Nexus & Mindshare – Digital Video & Audio Specialist
Sijmen begon zijn carrière bij Greenhouse waar hij als stagiair zijn scriptie schreef over Interactive Video binnen de Online Video Craft. Hij blonk al snel uit vanwege zijn snelle leercurve en grote nieuwsgierigheid, waardoor hij na zijn stage startte als OLV Specialist. Sijmen kreeg door zijn snelle groei steeds uitdagendere klanten in zijn portfolio waaronder Nederlandse Loterij, Unilever en A.S. Watson. Op deze klanten liet hij al zijn programmatic innovativiteit los waarmee hij meerdere awardnominaties ontving. Hij pakt nu een meer strategische rol en begeleidt nieuwe specialisten. Momenteel is Sijmen bezig met zijn volgende stap: de binnen GroupM Nexus recent geïntroduceerde rol als Sr. Specialist, waar hij als jongste talent binnen de organisatie begonnen is aan het road-to traject.