BoardSupporter
Jonge communicatiebureaus barsten van talent en ambitie, maar worstelen vaak met belangrijke vraagstukken als rendementsverbetering, new business, personal branding. Hoe gids ik mijn bureau naar een nieuw tijdperk? Wat te doen in een fusie? En heel praktisch, hoe schrijf je een jaarplan en visualiseer je je visie waarmee je medewerkers, klanten en prospects enthousiasmeert? Ik ben kakelvers uit de praktijk en gebruik mijn ervaring graag om jonge ceo’s en managementteams vooruit te helpen.
Wat leer je?
Er is veel belangstelling voor BoardSupporter, maar in de huidige markt is men voorzichtig met het aangaan van langere termijn verplichtingen. Er is vooral behoefte aan een advies voor een concreet probleem, met een kop en een staart. Mijn meest gevraagde services zijn:
- Yearly Plan in 1 Day. Het bureau presenteert in de ochtend haar jaarplan dat ik vooraf al heb kunnen bestuderen. Tijdens de lunch van het bureauteam bereid ik in een pressure cooker aanbevelingen voor, die ik in de middag ‘terugpresenteer’. Hierin concrete feedback op positionering, werkwijze, bureau-PR, rendementsverbetering en acquisitie. Na de presentatie volgt een discussie die ik modereer tot er consensus is en een implementatieplan.
- Workshop Agency&Personal PR. In mijn 36-jarige loopbaan heb ik dit altijd zelf gedaan, zonder support van externen. Ik raad bureaus aan om dit ook in eigen hand te houden om de PR zo authentiek en persoonlijk te houden. In een Agency/Personal PR-workshop leer ik managers hoe dit planmatig en vooral praktisch aan te pakken.
- Workshop Finance & PBT. De financiële kant van het bureau is niemands hobby, met alle gevolgen van dien. Mijn overtuiging is dat een creatieve organisatie niet kan bestaan zonder degelijk financieel management. Pas als je die zaakjes op orde hebt, ontstaat er ruimte, headspace en zuurstof voor topcreativiteit, initiatieven en vooral ontspanning en plezier op de werkvloer. Hoe je dat bereikt leren managers in de workshop Finance&PBT.
- Workshop Prospecting& Pitches. Bureaumanagers zijn niet allemaal even extravert en outgoing. Hoe je als bureau op een leuke manier afscheid neemt van je bescheidenheid, je zichtbaar maakt voor de juiste prospects en hoe je een pitch het meest kansrijk maakt tot en met de spannende onderhandelingen met procurement leer je in de Workshop Prospecting&Pitches.
Kosten
Op aanvraag, 15% korting voor VIA-leden
Doelgroep
MT’s/board van creatieve bureaus
Aanmelden + Meer informatie
Meer weten?
Stuur een mail naar [email protected]