The Business of Creativity
The Business of Creativity Course door John Hegarty (creatief oprichter bij Saatchi & Saatchi & BBH)
Sir John Hegarty zal een 8-weekse cursus leiden met tastbare tools om succesvol te worden door de toepassing van creativiteit. Hij staat al meer dan zes decennia centraal in de wereldwijde reclamewereld.
Sir John Hegarty (creatief oprichter bij Saatchi & Saatchi & BBH) lanceert een online cursus van 8 weken met de titel The Business of Creativity. Gedurende de acht weken zal hij zich richten op de impact die creativiteit op een team kan hebben - gebieden zoals het beheersen van de opdracht, hoe een idee te koesteren en te beoordelen, het aanmoedigen van een creatieve cultuur, de kunst van het vertellen van verhalen en hoe de angst te overwinnen van een blanco pagina.
De opzet van de cursus bestaat uit 4 hoofdcomponenten: wekelijkse lezingen georganiseerd door John, een tweewekelijkse Q&A met John, samengesteld ondersteunend materiaal en acht inspirerende wekelijkse gastsprekers. De gastsprekers zijn leiders uit een groot aantal sectoren - die allemaal creativiteit hebben gebruikt als de belangrijkste drijfveer voor hun succes. De cursus is ontworpen om relevant te zijn voor alle niveaus.
VIA is lid van EACA en kan daarom een korting van 25% aanbieden. Er zijn maximaal 50 plaatsen beschikbaar voor die prijs en ze worden toegewezen op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt.
Taal: engels
Over John Hegarty
Hij was één van de oprichters van Saatchi en Saatchi in 1970 en TBWA in 1973. Hij richtte Bartle Bogle Hegarty op in 1982 met John Bartle en Nigel Bogle. Het bureau heeft nu 7 kantoren over de hele wereld. Hij ontving de D&AD President's Award voor uitmuntende prestatie en werd in 2014 toegelaten tot de US AAF Hall of Fame.
John werd in 2007 door de koningin geridderd en ontving de eerste Lion of St Mark-prijs op het Cannes Festival of Creativity in 2011. John heeft 2 boeken geschreven, 'Hegarty on Advertising - Turning Intelligence into Magic' en 'Hegarty over creativiteit - er zijn geen regels'.
In 2014 was John medeoprichter van The Garage Soho, een startkapitaalfonds dat gelooft in het bouwen van merken, niet alleen bedrijven.