The Power of AI in Advertising

donderdag 15 februari 2024

 


 

The Power of AI in ADvertising

 

*Scroll down for English

AI heeft al een grote impact op de manier waarop we leven en werken, en de media- en reclamewereld is hierop geen uitzondering. AI wordt gebruikt om meer gepersonaliseerde en gerichte advertenties te maken, om advertentiecampagnes te optimaliseren en om de effectiviteit van advertenties op nieuwe en innovatieve manieren te meten. AI heeft een grote invloed op de reclame-industrie, en deze invloed zal alleen maar toenemen in de komende jaren.

 

In de komende jaren zal AI een nog grotere rol gaan spelen. AI zal worden gebruikt om nieuwe en meer boeiende advertentie-ervaringen te creëren, om taken te automatiseren die momenteel handmatig worden uitgevoerd, en om dieper inzicht te krijgen in het consumentengedrag.

 

Kortom, AI revolutioneert de manier waarop we adverteren.

 

Maar wat betekent dit allemaal voor jou als professional? Hoe kun je voorop blijven lopen en ervoor zorgen dat je AI optimaal benut?

 

We bespreken het op 15 februari! Kom naar The Power of AI in Advertising en luister naar enkele van de toonaangevende experts op het gebied van AI, media en creatie. We bespreken de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van AI, en zetten uiteen hoe de industrie AI kan gebruiken om de eigen campagnes te verbeteren.

 

We hebben een verscheidenheid aan sprekers en panelleden die experts zijn op het gebied van AI, media en creatie. We kijken ernaar uit om samen te leren, te groeien en geïnspireerd te raken.

 

Programma

 

De middag wordt gepresenteerd en geleid door Jason Khodabux, Inbond Accountmanager bij DPG Media.

 

14:00 - 14:30 Inloop

 

14:30 - 14:50 - Intro 20 mins - H20 Sport Esports Campus - Matthijs Vink - “Gaming impacting the world, through Entertainment, Education and Esports” (NL)

 

Matthijs Vink is eigenaar van de mooie locatie H20 Escorts Campus en duikt met ons in de wereld van gaming, esports en media.

 

14:50 - 15:20 Google  - Lee Boonstra - Advertiser Engineer - “How do LLMs and Generative AI really work” (EN)

 

Een beginnershandleiding voor Large Language Models en generatieve AI-technologie zodat je begrijpt wat je ermee kunt doen, hoe je ze kunt verfijnen voor eigen gebruik, maar ook wat de gevaren zijn. 

 

15:20 - 15:50 Microsoft - Clemmentijn Treinen - Commercial Advertising Director - “Co-Pilot in Bing, learnings from our first year” (EN)

 

In haar presentatie, getiteld "Co-Pilot in Bing; learnings from our first year", gaat ze dieper in op de veranderingen in zoekgedrag en de evolutie van de rol van marketeers in het huidige landschap. 

 

15:50 - 16:10 Break 

 

 16:10 - 16:40 Marielle Tolen - Associate Creative Director at MediaMonks – “Creativiteit in het tijdperk van generative AI” (NL) 

 

vertelt Mariëlle Tolen ons meer over hoe kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we adverteren transformeert. 

 

Marielle Tolen bespreekt hoe AI creatieve processen herdefinieert en unieke mogelijkheden biedt voor meer gepersonaliseerde consumentenervaringen. Leer meer over de rol van AI in het veranderende communicatie- en consumentengedrag én ontvang tips om het beste uit generatieve AI te halen.

 

16:40 - 17:10 Panel :

 

  • Rodger Werkhoven - OpenAI
  •  
  • Fabian van den Berg - Data Scientist GroupM 
  •  
  • Coen Olde Olthof – Junbi.ai

 

17:10 - 17:20 Closing word

 

17:25 - 19:25 Borrel

 

 

No show fee

 

Wij hanteren een no-show fee* van € 50,-. We willen je daarom vragen wanneer je onverhoopt toch niet aanwezig kan zijn, je af te melden.

 

*Mocht je onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn, annuleer dan je ticket of stuur dan een e-mail naar [email protected]. Kosteloos annuleren kan tot 24 uur voor aanvang van het evenement.

 

Als je dit evenement bezoekt ga je akkoord met onze Gedragscode Events.

 

English

 

AI is already having a major impact on the way we live and work, and advertising is no exception. AI is being used to create more personalized and targeted ads, to optimize ad campaigns, and to measure ad effectiveness in new and innovative ways.

 

AI is impacting the advertising industry, and its influence is only going to grow in the years to come. In the coming years, AI will play an even greater role in advertising. AI will be used to create new and more engaging ad experiences, to automate tasks that are currently done manually, and to gain deeper insights into customer behavior.

 

In short, AI is revolutionizing the way we advertise.

 

But what does this all mean for you, as an advertising professional? How can you stay ahead of the curve and ensure that you're using AI to its fullest potential?

 

That's what we're here to talk about on February, 15th!

 

We invite you to hear from some of the leading experts in AI and advertising. We'll discuss the latest trends and developments in AI, and we'll explore how you can use AI to improve your own advertising campaigns.

 

We will have a variety of speakers and panelists who are experts in AI and advertising. We hope that you will be inspired to use AI to create new and innovative ad experiences .

 

We look forward to learning and growing together!

 

Program

 

14:00 - 14:30 Walk-in

 

14:30 - 14:50 - Intro 20 mins - H20 Sport Esports Campus - Matthijs Vink - “Gaming impacting the world, through Entertainment, Education and Esports” (NL)

 

14:50 - 15:20 Google  - Lee Boonstra - Advertiser Engineer - “How do LLMs and Generative AI really work” (EN)

 

15:20 - 15:50 Microsoft - Clemmentijn Treinen - Commercial Advertising Director - “Co-Pilot in Bing, learnings from our first year” (EN)

 

15:50 - 16:00 Break 

 

 16:00 - 16:30 Marielle Tolen - Associate Creative Director at MediaMonks – “Creativiteit in het tijdperk van generative AI” (NL) 

 

16:30 - 17:00 Panel :

 

  • Rodger Werkhoven - OpenAI
  •  
  • Fabian van den Berg - Data Scientist GroupM
  •  
  • Coen Olde Olthof – Junbi.ai

 

17:00 - 17:15 Closing word

 

17:15 - 19:15 Borrel

 

Location
H20 Esports Campus
Spinnekop 2-3, 1444 GN
Purmerend

 

No show fee

 

We have a no-show fee* of € 50. We would therefore like to ask you to cancel your attendance if you are unable to attend.

 

*If you are unable to attend, please cancel your ticket or send an e-mail to [email protected]. You can cancel free of charge up to 24 hours before the start of the event.

 

By attending this event you agree to our Events Code of Conduct.